<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d8979916324030367209\x26blogName\x3dFr%C3%B8ken+Makel%C3%B8s\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://frokenmakelos.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dno_NO\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://frokenmakelos.blogspot.com/\x26vt\x3d-2257351198009471507', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Frøken Makeløs

 

Sykkel-update

I dag har jeg syklet til jobb, hvilket vil si at jeg endelig har fått ordnet sykkelen min. Det tok på langt nær et halvt år å få jobben gjort, slik enkelte har hevdet, og at det ikke faktisk var hull i dekket har ingenting med den saken å gjøre.

Det som feilte sykkelen var at det var hull i toppen på plasthetta som skal sitte over ventilen (slemme naboer?) sånn at plasthetta ikke fungerte som den skulle. Når man skrur den på ventilen så presser den dingsen under nedover og når det er hull i toppen på plasthetta så tyter all luften ut. Hvis du ikke skjønte noe som helst av dette kan du enten håpe at det aldri skjer med din sykkel eller benytte anledningen til å gå ut og sjekke hvordan ventilen på sykkelhjulet ditt faktisk fungerer.

I grunnen er jeg mer enn litt stolt over at jeg fant ut dette helt på egen hånd, hvem trenger vel menn? I det siste har jeg begynt å gå med stripete genser også. Hva blir det neste?

Update til updaten: Jeg trenger noen å slå. Hardt. Nå. Noen frivillige? Jeg har prøvd å slå sykkelen men det gir den blanke i. Akkurat like mye som jeg gir blanke i at jeg har syklet den på felgen hele veien hjem. Det er overraskende tungt å sykle oppoverbakke uten luft i hjulene. Vel, jeg har i det minste fortsatt den stripete genseren.

Etiketter:

 

til denne posten

 
Blogger Tonita Sier:

Oi, - du med stripete genser? Det var jo gutta som skulle gjøre det i flg. din ønskeliste fra mai?
Du planlegger ikke å skifte kjønn eller noe unge frøken?

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

Neida, det er bare snakk om å ta sakene i egne hender. Stripete genser, sykkelreperasjoner.. Har definitivt ingen planer om å skifte kjønn :-)

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Jeg er ikke så teknisk av meg og er derfor til lite hjelp, både når det gjelder pinging og plasthetter. Men godt du har fått fiksa sykkel igjen! Naboer kan være utspekulerte.

 
 
Anonymous Anonym Sier:

kjønnskifte eller ikke - det kan alltids være lurt med en liten back-up plan og ta tingene i egne hender...

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

Miriam: Dustebloggrevyen. Nå får jeg bare "fullført men med feil på siden" og andre usakligheter derfra. Dessuten har de fjernet mailadressen som man kunne sende spørsmål til. Jeg lurer på om det er et slags hint?

Sykkelrepareringen gikk ikke så himla bra likevel, som du ser. Grmpf.

Frøken Fräken: Kjære deg, velkommen til kommentarfeltet! Hva er en passende back-up plan for møkkasykler syns du? Scooter? Knis.

 
 
Anonymous Anonym Sier:

å..jeg er så enig! spesiellt dette med stripete genser..Og dette med å holde hodet når man smasker.

du har en fin blogg frøken. jeg er glad jeg fant den!

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Så irriterende! Jeg hadde det samme problemet som deg engang i sommer. Samme feilmelding, og ingen svar på mail :-( Man blir jo ganske avhengig av revyen da! Men de fikset det etter hvert. Så de holder kanskje på nå, ettersom flere har problemer med dette. *krysser fingrene*

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

Tina: Spesielt det med stripete genser? Så kult, kanskje vi skal starte en bloggkampanje sammen? Knis. Kjekt at du liker bloggen, jeg liker å ha deg her! :-)

Miriam: Ja, man kan jo håpe. Da jeg kom inn på hjelpesiden deres (som de visst har stengt nå..?) sto det en driftsmelding om at de hadde problemer med serveren i dag - søndag. Men så sto det jo ikke hvilken søndag de mente, så det kan jo fort ha vært en melding fra juli. Sukk. Men vi får krysse fingre ja :-)

 
 
Blogger Gretten Sier:

Jeg får vel stille opp i gode og onde dager jeg da.....Hit me baby one more time.

Mvh Gretten som tar ansvar.

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

Hurra, en frivillig! Jeg slår drithardt. Flaks for deg at sinnet har lagt seg litt ellers hadde du blitt både gul og blå!

 

Svare?