<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d8979916324030367209\x26blogName\x3dFr%C3%B8ken+Makel%C3%B8s\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://frokenmakelos.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dno_NO\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://frokenmakelos.blogspot.com/\x26vt\x3d-2257351198009471507', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Frøken Makeløs

 

En enkel liste til hjelp for alle menn


Alle liker lister, de gjør verden enkel å forholde seg til og man får sagt mye med få ord. Listen under er laget til alle menn for å fortelle dem hva de burde gjøre mer av for å sjarmere kvinner. Jeg har utelatt åpenbare klassikere som å kjøpe roser og spille gitar ettersom jeg antar at de fleste menn vet utmerket godt at dette er sikre veier til suksess (selv om påfallende få faktisk benytter seg av dem).

Følgende liste inneholder ingenting som er avansert, skummelt, vanskelig eller dyrt og burde derfor være latterlig enkel å følge. Den er neppe helt uttømmende så jeg ser ikke helt bort fra at det vil komme en oppfølgerpost en gang. Den som venter får se.

Hva menn burde gjøre mer av:

• Bruke stripete genser. Alle jenter liker menn i stripete gensere og da helst sånne tynne bomullsgensere med horisontale striper og rund hals. Vestkantgensere med v-hals er ikke fullt så bra men det kan også gå til nød.

• Løfte. Ikke sånne mullah-løft hvor han bare løfter meg rett opp uten noen mening men for eksempel å løfte meg opp for å kysse meg på nesen eller snurre meg litt rundt.

• Danse. All dansing er bra og han trenger ikke være så flink. Det er selvfølgelig fint hvis han er flink men det er også svært sjarmerende med menn som bare danser selv om de egentlig ikke kan det i det hele tatt, så lenge dansingen innebærer et element av entusiasme. Gjør den ikke det kan det være det samme. Ellers har jeg få krav her og både sakte dansing og fort dansing duger. Jo forresten, det er en ting til; han må ikke danse swing til absolutt all slags musikk, det er i de fleste tilfeller temmelig harry.

• Holde rundt hodet mitt når han kysser meg. Enten en hånd på hvert kinn eller en hånd bak nakken eller en finger under haken min hvis jeg ser sjenert ned i bakken sånn at han liksom kan løfte ansiktet mitt opp for å kysse meg. Veldig Gone with the Wind.

• Sende telegram. Joda, det går fortsatt an å sende telegram og det er ingen tvil om at det er den aller mest romantiske måten å kommunisere på. Tror jeg da, for jeg har aldri fått et. Men jeg krysser stadig fingre for at gode ting vil skje på den fronten også.

• Holde veldig hardt rundt meg så jeg nesten ikke får puste. Ikke så veldig lenge av gangen helst for da blir jeg jo litt blå i ansiktet etterhvert, men sånn en liten stund så jeg merker at han er stor og sterk og kan passe på meg hvis det skulle dukke opp noe skummelt eller farlig.

Javel gutta, da vet dere hva dere har å gjøre. Spread the word, så regner jeg med at neste gang jeg møter en av dere jeg liker ordentlig godt så får jeg det nøyaktig som jeg vil.

Etiketter:

 

til denne posten

 
Anonymous Anonym Sier:

Jeg noterer så blekket spruter. Det med å holde/kjærtegne hodet til kvinnen når man kysser bruker jeg faktisk - min spesielle ting, jeg :* - , danser vel ikke så bra, men veldig inderlig, så jeg vet ikke helt, men det med stripete genser var nytt. Takk for tipsene.

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Skal da vitterlig stå: ...min spesielle ting, trodde jeg...

Hva var det forresten med roser du nevnte? Funker det også?

Neida, bare kødder. DEN har jeg fått med meg.

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Jeg kan spille gitar! Jeg kan spille gitar! Og gjett hva jeg har på meg? Husket jeg å nevne at jeg kan spille gitar?

Frøken M: Er det ok om jeg putter deg i bloggrollen min? (Ikke deg, men bloggen din, altså.)

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Stripete grenser var nytt for meg også. Og så trodde at jeg at telegrammene var gått over i historien, sammen med fjærpenn og blekkhus.

Vel, jeg ryker ut på dansinga uansett.

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

Rabbagast: Det er bra at du tar notater, dette er tross alt viktig shit. Hodeholding er strålende, keep it up!

Radiohode: Knis. Hmmm... stripete genser? :-)
Ja, klart det - kjempeok!

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

Abre: Stripete genser har vært en godt bevart jentehemmelighet. Flaks at dere har meg (som ikke er så god på å holde på hemmeligheter).

Telegram fins fortsatt, men man må nok bruke internett for å få sendt et. Det kan kanskje virke litt tungvint, men hvem har sagt at romantikk skal være enkelt?

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Veldig fin liste - men stripete genser????? Det kan du ikke mene du som liker å danse!

Når jeg danser tango fester man blikket på mannens brystkasse for å følge hans overkropp, og den kvelden jeg danset med en stripete genser måtte jeg rett og slett forlate ham på gulvet fordi genseren gjorde meg svimmel! Han danset ellers bra. Entusiastisk, i takt og med bra teknikk, men altså, ikke kombiner den entusiastiske dansen med stripete gensre! *grøss*

Sånn ellers tiltredes listen.

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Nå blir jeg usikker: Er stripete genser med eller ikke?

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

Jeg danser ikke så avanserte danser som Tiqui så jeg har aldri opplevd at det er et problem med stripete gensere. For å være på den sikre siden kan man jo ha på stripete gensere i anledninger hvor det ikke skal danses. Det er jo uansett ikke sånn at alle punktene i listen skal utføres i løpet av en og samme kveld, det blir nok litt i overkant.

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Fin lista och bra råd följ dom det funkar väldigt bra på min käraste, speciellt att lyfta. Om hon är ledsen eller arg kan man tröstelyfta. Kom ihåg bara att ta ett bestämt tag under rumpan med böjda knän, när du lyfter. Då blir det maxsimal effekt. Eftervart som hon har vant sig vid din nya teknik kommer hon att hjälpa till med ett litet hopp i rätt ögonblick och flyga ännu högre!

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

Stiftet: Det du holder på med høres mer ut som kast enn løft..?

 
 
Blogger radiohode Sier:

Argh! Geneseren var visst ikke stripete. Hadde bare sittet på en nymalt benk. (Da er den kanskje stripete nå?)

 
 
Anonymous Anonym Sier:

jeg kom på en annen ting menn gjør for lite!

kyssing på hals og nakke..
det er stas det!

 

Svare?