<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d8979916324030367209\x26blogName\x3dFr%C3%B8ken+Makel%C3%B8s\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://frokenmakelos.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dno_NO\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://frokenmakelos.blogspot.com/\x26vt\x3d-2257351198009471507', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Frøken Makeløs

 

Hvor gammel er du?

Innimellom blir jeg spurt om å vise legitimasjon når jeg er på polet eller skal inn på et utested. Det er som regel bare hyggelig og jeg tar det selvsagt som en bekreftelse på mitt duggfriske og evigunge utseende.

Men når ble det greit å kreve å få vite hvor gamle folk man møter på byen er? I går danset jeg litt med en fyr på Soria Moria og etterpå var han totalt opphengt i å få vite hvor gammel jeg var. Det gikk så langt at jeg måtte dra frem legitimasjon for å få han til å slutte å mase, og selv om jeg prøver å ta det som et slags kompliment klarer jeg ikke å tenke at det var noe annet enn ufint. Og dessuten kan det da ikke spille noen rolle om jeg er tjue, tredve eller førti så lenge han syns jeg er søt og hyggelig å snakke med?

I rettferdighetens navn skal det sies at han helt klart var lettet over at jeg var eldre enn han hadde trodd, men rett etter begynte han å snakke om de fire ungene vi skulle få sammen og da var det definitivt på tide å gå.

Etiketter:

 

til denne posten

 
Blogger Tonita Sier:

Han ville ikke legge seg til fire unger med en fjorttis vettu.

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

nei, kanskje ikke. men jeg syns i det minste han kunne valgt en litt mer elegant måte å finne ut alderen min på enn å insistere på at jeg skulle dra frem leg-et.

 
 
Blogger radiohode Sier:

Han burde nøyd seg med å ta kvelertak på deg og rope "Ut med språket! Alder? Nå!"

Og så kunne han vel slått seg til ro med tre barn? Eller to?

 
 
Blogger care Sier:

Han hadde det vel travelt serru. Desp mann på leit etter rugeklar kjerring :-)

 
 
Blogger bigdaddy Sier:

Det kunne jo hende han trodde det ville være ulovlig å gjøre den typen aktiviteter som må til for å lage barn.

Det at du var på et utested vil jo bare være formildende, så lenge han har en mistanke...

Hvor gammel er du?

 
 
Blogger Unknown Sier:

Det kan jo hende at han bruker det der som et sjekketriks. Du husker jo fyren i det minste..

Eller så var han undercover sjenkekontroll..

egoisten
- åtgaumsforvaltar med forsøk på alternative svar

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

radiohode: det føltes litt sånn, egentlig :-)

merethe: sikkert. han fikk meg til å føle meg som en verpefabrikk. ikke bra.

bigdaddy: det var uansett så lite sjarmerende at han spolerte alle sine muligheter for den slags aktiviteter.

hah! :-)

egoisten: det gjør jeg, men det hjelper han svært lite.

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Hvor gammel er du da? Nå blir jeg forvirret. Men jeg deduserer meg frem til 24-25 år. Dette fordi mannen på byen mente han skulle rekke å sette FIRE omganger bolle i ovnen din (akkurat det ville jeg tatt som en kompliment var jeg deg). Det tar gjerne noen år, særlig om man er nogenlunde normal og ønsker små pauser mellom ladningene i ovnen. Og så er det jo fint med ei førtiårig dame som har noen år avstand til fødsler da, det er bra for sexlivet etter den tid. Dessuten er det nært nok tjue til at det er mulig å ta feil.

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

En utmerket analyse som jeg er helt sikker på at fyren på Soria Moria ikke var i nærheten en gang. Til det var han alt for full.

Hvor gammel jeg faktisk er, det er en helt annen sak :-)

Og bolle i ovnen er et strålende uttrykk, knis.

 

Svare?