<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d8979916324030367209\x26blogName\x3dFr%C3%B8ken+Makel%C3%B8s\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://frokenmakelos.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dno_NO\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://frokenmakelos.blogspot.com/\x26vt\x3d-2257351198009471507', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Frøken Makeløs

 

Svar på spørsmålene fra spørretimen - 1





















Åh, så greie dere er som stiller spørsmål! Dette var stas! Her er svarene:

Krissy: Jeg har alltid lurt på hvor gammel du er!? Man må da vite når i sjiktet disse motetipsene passer.

Jeg fyllte 33 i mai. Og nå føler jeg at jeg måtte forte meg å legge til at jeg alltid blir spurt om legitimasjon når jeg skal kjøpe vin på Polet og at jeg i sommer faktisk ble spurt om legitimasjon da jeg skulle kjøpe Ibux på Rimi. Men jeg innser jo at det kanskje ikke er så veldig relevant. Oh well.

Sif: Jeg lurer alltid på hvordan du driver og redder verden - altså ikke nødvendigvis hvor du jobber, men hva du gjør og hvordan du kom til å gjøre det.

Jeg jobber med administrasjon, it og arrangering av seminarer og events. Det kunne jeg gjort nesten hvor som helst men jeg var den typen kid som ville reise til Afrika og mate de sultne barna. Jeg kom ikke så langt, så det nest beste var å bidra med de tingene jeg kan i en organisasjon som jobber for en bedre verden. (Nå er jeg forøvrig på leting etter en ny jobb, gjerne noe relatert til kommunikasjon, så hvis noen vet om noe så rop ut!)

Sjokoladepiken: Hva er det mest fantastiske på-fest-antrekket du har for tiden? Bilde? Beskrivelse? Grunn?

Jeg er alt for glad i å pynte meg til hverdags til å klare å ha egne antrekk som bare brukes til fest. Alle dager er jo en fest! Men jeg har noen veldig fine selskapskjoler, både LBDs (little black dresses), cocktail kjoler og gulvlange silkekjoler. Samlingen er til dels second hand og til dels skreddersydd til meg i Thailand (jeg har foreldre som reiser dit hele tiden – da tar de gjerne med en kjole jeg liker veldig godt og så får de sydd en silkekjole ut fra den modellen de har med seg. Fungerer veldig bra og kan så absolutt anbefales!). Men akkurat nå er den kjolen jeg liker best en som jeg kjøpte inn til et bryllup jeg skulle i i august (bildet). Dessverre fikk jeg ikke gått og nettopp derfor er kjolen veldig spesiell for meg. I tillegg har den en nydelig blåfarge og empirieliv – som er mitt favorittsnitt. Det gjør underverker for figuren!

Heidi Fleiss: Jeg lurer på hvor du jobber! Og om du skaffer pulsvarmere fra NM i stein, saks og papir i år også... Mine forsvant under en ekspedisjon til Karlstad i vinter.

Jeg vil ikke oppgi navnet på arbeidsgiveren min, ganske enkelt fordi det hender jeg skriver om kolleger her på bloggen. Pulsvarmere fra NM skal jeg se om jeg får tak i, hvis de har det i år. Vet at det nettopp ble arrangert NM hvertfall – og jeg kjenner sentralt plasserte personer i Norsk Forbund for stein, saks, papir (mwahaha). Og hvis de ikke har i år så tror jeg at jeg har noen flere av de gamle liggende, så kan sikkert sende deg ett til.

Vibeke: Kjære Orakel! Min oldemor sa alltid at det ikke gjorde så mye hva man hadde på seg - utenpå - så lenge man hadde pent undertøy. Hvordan stiller du deg til det? Og hva er pent undertøy? Skal det vises?

Haha, orakel! Neppe, men takk for tiltroen. Jeg kan ikke forstå at det ene skal utelukke det andre og er i grunnen litt usikker på hva jeg skulle valgt hvis jeg bare kunne valgt en av dem. Men det er helt sikkert at man føler seg litt ekstra fin med fresht undertøy – jeg husker at jeg hadde som tradisjon på videregående å pynte meg litt ekstra på fredager og ettersom jeg var en liten frikerjente på den tiden så handlet det oftere om pent undertøy enn hye hæler – for å si det forsiktig. Hva jeg mener om undertøy kan du forøvrig lese mer om her.

Alter Ego: Jeg lurer paa hva som fikk deg til aa begynne aa blogge. Jeg lurer paa hvor du opprinnelig kommer fra. Og jeg lurer paa hvor du helst ville reist hvis du kunne dra hvorsomhelt i verden og ikke trengte aa tenke paa ting som budsjett, feriedager osv.

Det var i grunnen mest et tilfeldig innfall som har utartet seg. Påsken for halvannet år siden var jeg nydumpet av en mann som ikke ville være sammen med meg fordi han syntes jeg kledte meg for fint (helt sant!) og så satt jeg der med skjegget i postkassen og lurte på hva jeg skulle finne på i påskeferien. Så da begynte jeg å blogge. På den tiden ante jeg absolutt ingenting om at det fantes et lite samfunn her inne, med mennesker som kommenterer på hverandres blogger og krangling og intriger og oppbacking og gode klemmer.

Jeg kommer opprinnelig fra Asker. Jada, nå tror dere at jeg alltid har vært en sånn fashionjente, men jeg kjørte knallhard frikestil helt til midten av tjueårene og kan dessuten rapportere om fem år som vegetarianer. Askersnobbene tilhørte virkelig en helt annen verden enn det jeg gjorde.

Jeg slår til og sier at jeg ville reist til DR Kongo. Vel, forutsatt at det var trygt da (og det er det jo ikke). Bortsett fra det reiser jeg mer enn gjerne til Paris, Rwanda, Sør-Afrika, Guatemala og Sri Lanka. Jeg er ikke så glad i å reise til det samme stedet mange ganger, det blir fort litt sånn ”been there, done that”. Det er jo så mange nye steder å oppdage i verden!

Heidi Fleiss: Jeg lurer også på om bloggen din alltid er populær klokken to.

Haha, jeg kan ikke si at jeg har oppdaget noen spesielt trend på akkurat det.

Etiketter:

 

til denne posten

 
Anonymous Anonym Sier:

Hehe, så kuult. Husker jeg ikke feil, så har du bursdag 23. mai?

Ikke hver dag man støter på noen som på dagen er like gammel som en selv :-)
Er du morgen, eller ettermiddagsbarn?
Er selv født om morgenen :-)

 
 
Blogger Ane Sier:

Det å bli dumpa fordi du kler deg for fint er seriøst noe av det verste jeg har hørt. Godt det medførte noe bra (bloggen din) - og at du ikke begynte å kle deg som en slask fordi en mann ikke visste bedre!

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

eugenie: ooh, er vi født helt på samme dag? tøft! jeg er også morgenbarn, født i sånn i femtiden :-)

frøken detektiv: jups, det fikk han visstnok til å føle seg ukomfortabel. hørt sånt tøys - det var jo ingenting galt med stilen hans. jeg prøvde å fortelle han det mange ganger, men til ingen nytte. oh well.

og ja, dette er kanskje et bevis på at gode ting kan komme ut av kjipe hendelser? :-)

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Frøken Makeløs: helt nøyaktig er jeg født 05:27, så dette var jo morsomt :-)

Som barn hadde jeg en periode hvor jeg ønsket at jeg skulle treffe på noen som var akkurat like gammel som meg. Og her er du jo!

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

Ja, ikke sant? En liksomtvilling! :-)

 

Svare?