<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d8979916324030367209\x26blogName\x3dFr%C3%B8ken+Makel%C3%B8s\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://frokenmakelos.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dno_NO\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://frokenmakelos.blogspot.com/\x26vt\x3d-2257351198009471507', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Frøken Makeløs

 

Undertøy (en post til kvinner)

Det er altfor mange kvinner som vandrer rundt med elendig undertøy - det er gammelt, nuppete, slaskete og i feil størrelse. Visstnok bruker åtti prosent av britiske (eller var det amerikanske?) kvinner feil bh-størrelse - vanligvis er de for store rundt ryggen og for små i cupen. Jeg har raskt og på sviktende grunnlag konkludert med at situasjonen er tilsvarende her i landet og at det må være derfor det er bortimot umulig å finne bh-er i andre størrelser enn 80B. Grmpf.

Så siden jeg tror jeg vet bedre enn dere; her er noen kjærlige råd på veien:

BH. Hvis bh-en sitter riktig så kryper den ikke oppover ryggen din (da er den for stor) og det er plass til hele puppen oppi cupen (hvis ikke er den for liten). Hvis du får dobbeltpupp eller puppene holder på å ramle ut av bh-en, da passer den rett og slett ikke til deg. Forøvrig er den enkleste veien til en finere figur å heise opp bh-en, når du drar i stroppen skal det ikke være mulig å legge mer enn et par fingre mellom skulderen og stroppen. Og helt til slutt; bh-en skal sitte inntil brystbeinet (mellom puppene), hvis ikke er det feil størrelse.

TRUSER. Bare innse det; stringtruse er utrolig harry. Dessuten burde du klippe av vaskelappen når du kjøper nye truser (noe du antagelig burde gjøre oftere enn du tror - det er først når du kjøper nye at du ser hvor grå og slaskete de gamle er). Trusevaskelapper som stikker opp fra buksen (og det gjør de) er utrolig lite elegant.

STRØMPER. Prikkete, stripete, rosa, blå, svarte, hvite eller gule - når de blir nuppete så må de kastes. Det spiller ingen rolle hvor fin kjole du har hvis strømpene er utslitte.

UNDERSKJØRT/KJOLE. Neida, det er ikke noe bare bestemoren din bruker. Underskjørt- og kjoler er faktisk ganske lure, både under klær som er gjennomsiktige (vi vil helst ikke se trusa di - selv om du har kjøpt ny og klippet av vaskelappen) og under klær som har en tendens til å henge igjen på strømpene. Som min fornuftige mor sier; det får rett og slett klærne til å føre seg bedre.

Etiketter: ,

 

til denne posten

 
Anonymous Anonym Sier:

"vi vil helst ikke se trusa di - selv om du har kjøpt ny og klippet av vaskelappen"

Snakk for deg sjæl!

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

Haha! Sa jeg ikke at denne posten var for women only? :-D

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Hvorfor i all verden skal kvinner legge slikt fashionpress på andre kvinner - only? Hvis gutta slipper, så vil jeg også slippe! Grøss

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

tiqui: å bruke klær i riktig størrelse handler da vel ikke så mye om mote? og gutta har helt sikkert sine greier de også :-)

forøvrig mener jeg at de aller fleste vil føle seg bedre hvis de bruker klær som kler dem og som fremhever det beste ved dem. folk som føler seg bra er gladere enn folk som ikke gjør det, og glade folk gjør verden til et fint sted!

 
 
Blogger Anathema Sier:

No offense, men jeg må si meg litt enig med Tiqui her. Jeg bruker stringtruser fordi jeg synes det er behagelig og praktisk, og har egentlig ikke behov for å få høre (nok en gang) at det er utrolig harry. Å si at noe er harry, er vel ikke det samme som å gi andre råd om riktig størrelse?

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Bra post! Er så lei av å se folk som vandrer rundt med gjennomsiktige gensere, kjoler som ikke dekker noe eller stringtruser som dukker opp her og der. MEN, stringtruser er et behagelig alternativ dersom buksen som skal dekke den er stor nok...
Men hva gjør man dersom en ikke har bryster? Mine er vertfall ikke-eksisterende.Da er det jo igrunn ingen størrelser som passer...;)

 
 
Blogger Delirium~ Sier:

Stringtruse er bare harry hvis den stikker over buksa. Til gjengjeld er den da mer harry enn den berømte svenskehandelen!

Jeg hater bh-er forresten. Jeg er av alle ting en 70E som ikke akkurat føres på HM og Cubus. Hvis jeg skal ha bh som passer må jeg opp i flere hundre kroner enn jeg liker å bruke på bh. Et kompromiss er 75D som passer sånn ca og som de kanskje har to av på kjedebutikkene.

Neste gang jeg skal til London vil jeg hit: http://www.bravissimo.com/Default.aspx og få en fitting og kjøpe meg undertøy. Var med en venninne i fjor, men hadde ikke bestilt fitting til meg og det skal jeg gjøre neste gang!

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

anathema: none taken :-)

studinen: det var det visst delte meninger om! :-)

hm, fins det ikke massevis av bh-er med innlegg i varierende størrelser..?

delirium: i hear you sister, jeg opererer med 70DD selv. men nå er det salg på la senza (bogstadveien, nedre slottsgate og byporten) og de har bh-er i alle størrelser, hurra! dog må det sies at jeg måtte opp et par cupstørrelser der i forhold til hva jeg pleier å bruke, men som du sier så kan man jo kompensere med å gå opp i cm rundt ryggen.

fitting høres fancy ut og dyrt ut - men morsomt!

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Vi er 4 søstre hvorav 3 er riktig så barmfagre. Den slankeste og minste bruker 90C(Feil størrelse, søster!). Vi andre bruker 75G og 80H.
I Oslo har man også La Lina (Ullevålsveien). For de som ikke kan bruke 500++ på BH, så er det en på Stovner hvor utvalg er bra og prisene lå under 400 med hele alfabetet i hver størrelse. Det beste er å spørre om de har din størrelse og den prisen som passer deg. Og en skal prøve alt som ser lekkert ut, blonder og stasj og tynne stropper. Superfornøyd etter besøk hos La Lina!
Stringtruse kun når Han vil se meg i sexy undertøy. :-)
Bra blogg-post, Frøken!

 
 
Anonymous Anonym Sier:

takk og lov for at det er flere av oss som ikke liker string. jeg skrev det i en post og fikk beskjed om at folk som ikke bruker string ikke barberer seg nedentil.
akkurat, liksom

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

anonym: det høres ut som det er litt rot i systemet der ja.. snodig at så mange kvinner tror de er større over ryggen enn de er..? ante ikke at det fantes større størrelser enn opp til f, så der lærte jeg noe nytt gitt.

visst skal man prøve alt som er fint, hvorfor skal bare de med b-cup få ha rosa blonder? :-)

tina: aha, var det hos deg jeg leste den kommentaren! det er det fjerneste jeg har hørt. forøvrig kunne hudpleiedamen min fortelle at det nå er flere som kommer til dem og tar brasiliansk enn vanlig bikinivoks. yaikes, skal vi alle se ut som vi er elleve år gamle?!

 
 
Blogger Delirium~ Sier:

Jeg har en venninne som *naturlig* er 75JJ. Hun var "bare" 75H før hun fikk barn... Jeg tenker ord som "brystreduksjon snart kanskje?" hver gang jeg ser henne.

Fitting er kjempefancy, men det koster ikke noe der når du kjøper BH. Du vet hvordan noen ting er vanligere i utlandet enn hjemme? I London så er det visst manikyr og BHer som passer etter fitting som er greia.

Synd at det skal være salg nå som jeg faktisk er så nær blakk som jeg er komfortabel med å være uten å få panikk!

 
 
Anonymous Anonym Sier:

det var hos meg du leste det ja. fantastisk hvordan noen hjerner fungerer til tider.

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

delirium: du store min! det høres litt slitsomt ut ja, og kan umulig være bra for ryggen? eller?

.. og i thailand er det massasje og å spise ute som gjelder. ah, jeg vil tilbake!

men snart er det vel tid for lønning? :-D

tina: jeg har til dels sansen for raske konklusjoner som er tatt på sviktende grunnlag, men det der er jo bare regelrett løgn.

 
 
Blogger Delirium~ Sier:

Hun har mye ryggvondt og hodepine for å si det slik.

Ah - Thailand ja. Nå er det 9 år siden jeg var der, og drømmer meg tilbake. Kent har fortalt meg at man kan KOSE MED TIGRE i tigertempelet utenfor Bangkok. Det han ikke tenkte over var at han nå har forseglet sin skjebne ifht hvor vi skal på ferie i 2010. 2009 er det Japan som gjelder!

Lønn er 12. september. Etter at jeg har betalt alle regningene mine og kjøpt meg nye linser og gjort ferdig tatoveringen på overarmen sååå er det vel bare nok penger igjen til lønn 12. oktober ;) På den annen side har jeg bursdag om en måneds tid og da pleier man å få gaver har jeg hørt.

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

Under et år siden jeg var der. Og egentlig skulle jeg reist ned igjen i mai, som ble utsatt til september/oktober - og nå spørs det om ikke hele reisen ryker pga omorganiseringer på jobb. BUHU!

Bursdager medfører gaver (så Kent bør lese denne posten med kommentarene og være seg sitt ansvar bevisst!)

 

Svare?