<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d8979916324030367209\x26blogName\x3dFr%C3%B8ken+Makel%C3%B8s\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://frokenmakelos.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dno_NO\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://frokenmakelos.blogspot.com/\x26vt\x3d-2257351198009471507', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Frøken Makeløs

 

Frøkna er atletisk

Det er på tide å snakke litt om Facebook (jada, jeg henger fortsatt der inne både støtt og stadig).

Nylig oppdaget jeg at noen fjortiser der inne har opprettet en gruppe som heter "For oss som synes at loking skulle vært en OL-gren" og søte som de er, har de lagt en link til posten Opprinnelsen til loking. Riktig hyggelig er det, selv om jeg ikke skjønner hvorfor alle FB-grupper må hete noe som begynner med "For oss som..". Dessuten er jeg mildt sagt overrasket over at jeg har fjortislesere, men jeg får forte meg å konkludere med at de bare tilfeldigvis havnet her inne da de googlet loking.

Statcounteren min har også fortalt meg om en eller annen på FB som har lagt inn en link til et eller annet fra denne bloggen på profilen sin. Det er jo veldig hyggelig (potensielt flere lesere, hurra!) men ettersom jeg ikke er venn med dette mennesket så får jeg ikke se profilen hans og aner dermed ikke hva det hele dreier seg om. Grmpf.

Til slutt vil jeg gjerne få slå et slag for den eneste FB-applikasjonen jeg har, nemlig Compare People. Det går ut på at du får opp bilde av to tilfeldige av dine FB-venner med et like tilfeldig valgt spørsmål av typen "Who is more attractive?" eller "Who is most likely to succeed?". Ditt bilde dukker også opp fra tid til annen i dine venners Compare People og basert på dette får man en liste over hvem som er heitest og hvem folk helst vil bli satt fast i håndjern med. Riktig så festlig, selv om jeg nok syns spørsmålet om hvem som har finest hår kommer opp litt vel ofte. Så interessant er det da vel ikke?

I følge denne åpenbart helt pålitelige kilden er jeg nest smartest, fjerde mest attraktiv og fjerde mest atletisk blant mine FB-kontakter. Det siste sier nok en hel del om hva slags fysisk form mine FB-kontakter må være i, for "atletisk" er virkelig ikke et ord jeg forbinder med meg selv. Forøvrig er Kjæresten (burde jeg kalle han Örn nå, mon tro?) kåret til Best father (potential) og 2nd most desired for marriage. Jeg bare nevner det.

Etiketter: ,

 

til denne posten

 
Blogger Stian Sier:

Sånn rent ut av nysgjerrighet, hvor gammel kan man være på Facebook uten at ungdommen synes det tragisk at man legger ut profil?

(Dette har altså ingenting med Frøknas alder å gjøre, det er et reelt kunnskapshull hos meg, siden jeg aldri har vært på Facebook. Og trolig er for gammel til å forsøke.)

Atletisk hilsen,
Stian

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

stian: hm, tror kanskje det går en slags grense under førti et sted. ikke fordi man ikke får lov å være på facebook om man er eldre, men bare fordi du da mest sannsynlig vil finne ganske få du kjenner der inne. og det er jo i grunnen hele poenget.

men sånn bortsett fra det så trenger du ikke bekymre deg for hva kidsa mener, for dem er du neppe venn med der inne uansett (og dermed vil de ikke se profilen din heller, med mindre de spesifikt søker etter den).

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Tja, du har også noen sekstilesere som leser med glede ...

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

anonym: er det sant? åh, så utrolig stas - nå ble jeg glad! :-)

 

Svare?