<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d8979916324030367209\x26blogName\x3dFr%C3%B8ken+Makel%C3%B8s\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://frokenmakelos.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dno_NO\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://frokenmakelos.blogspot.com/\x26vt\x3d-2257351198009471507', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Frøken Makeløs

 

Information overload

Dagens post er for de av dere som simpelthen ikke kan får nok Frøken-info. Jeg fant en lang liste med spørsmål hos Kristin og Annikken og siden jeg er litt over gjennomsnittlig selvopptatt trenger jeg ikke tagges av noen for å svare på dem (nesten) alle sammen. Så here goes:

Jeg har ikke vært forlovet og mitt lengste forhold så langt varte (offisielt sett) i et år. Den siste gaven jeg mottok har jeg pinlig nok glemt, men jeg håper det tar seg opp neste helg for da har jeg bursdag, hurra! Når jeg trente sist gang kommer litt an på hva vi definerer som trening. Hvis yoga er trening så var det onsdag i forrige uke, hvis yoga ikke er trening så er det .. eh, lengre siden.

Det jeg bruker mye penger på er mat, sånn er det når man hverken tåler gluten eller laktose og samtidig forsøker å ha et noenlunde sunt kosthold. Det siste jeg spiste var linsesalat-leftover fra 17. mai-lunsjen i går og ”vegetariska basilika-puckar” (de var forøvrig ikke gode og anbefales ikke).

Det første jeg legger merke til ved det motsatte kjønn er utstrålingen til vedkommende og den sangen som ligger øverst på mest-spilte-listen på iTunes akkurat nå er All my loving fra Across the Universe-soundtracket.

Jeg bor på 40 kvadrat i verdens beste leilighet midt i Einar Gerhardsen-land og den jobben jeg har hatt lengst er den jeg har nå; har holdt på og reddet verden daglig mellom ni og halv fem i tre og et halvt år (og enda er den ikke reddet! For en skam). Sist gang jeg var i bryllup var i januar da et vennepar av Kjæresten giftet seg på Røros. Hvem jeg hadde ringt til hvis jeg hadde vunnet i et lotteri vet jeg ikke, men i den grad jeg har bestevenner så er det nok Frøken Fräken og Homovennen, og dem så jeg i går.

Ettersom fastfood uten laktose eller gluten så og si er ikke-eksisterende, er jeg ytterst sjelden innom noen fastfood-restauranter. Den største løgnen jeg har hørt har jeg glemt og mitt favorittsted å spise med venner er hjemme hos dem. Jeg er ganske god på hverdagsmat men suger hardt på gourmetmåltider og er enda verre på å presentere maten sånn at den ser delikat ut (har forsøkt å overtale Homovennen til å gi meg et kurs, men han nekter).

Jeg kjører ikke bil for jeg har ikke lappen, men sitter gjerne på med Frøken Fräken når hun skal ut på tur. Den beste kysseren er selvsagt Kjæresten og sist gang jeg gråt var 3. Mai. Den vondeste maten er (hvorfor kommer ikke disse spørsmålene i tematisk rekkefølge?) kabaret, rosenkål og majones. Det jeg liker minst ved meg selv er det jeg har oppdaget i det siste; at jeg kan være mye kjipere og mer masete og sutrete enn jeg trodde jeg var – og det jeg liker best ved meg selv er at jeg har selvinnsikt nok til å innse at jeg er teit og hente meg inn igjen (selv om det hender det tar litt tid).

Siste kyss var 6. Mai, men jeg håper på bedre tider på til helgen for da kommer Kjæresten. Jeg kan ikke huske at jeg har leid noen film på hur länge som helst, men jeg har lånt Biler på biblioteket nå nylig for den har lydspor på mange språk og det er lurt når man vil lære seg et nytt sådant. Jeg forlater aldri huset uten veske som vanligvis inneholder blant annet mobiltelefon, nøkler, baggubag, mp3-spiller, lommebok, adgangskort til jobb og en pung med hårspenner, leppestift, speil, ørepropper, hodepinetabletter, øyeskygge, tannkrem, tannpirkere, hårstrikk og kajal. Dessuten har jeg ofte med meg solbriller/paraply og ekstra cardigan eller skjerf. Jada jada, jeg er en dillete frøken.

Jeg har bærbar pc og strengt tatt ingen favorittkomikere men derimot et par kompiser som er fantastisk morsomme. Jeg sluttet å røyke for 5-6 år siden og hvor mye klær jeg sover med kommer an på om jeg sover alene eller ei. Gjør jeg det kryper jeg gjerne til køys med både pysjbukse, singlet og knestrømper, mens hvis Kjæresten er på besøk er jeg nok ofte litt mer lettkledt.

Det er ingen som sover sammen med meg hver natt og avstandsforhold fungerer hvis begge vil det nok. Men enkelt er det ingen som har sagt at det er.

Jeg har blitt stoppet to ganger av politiet (så vidt jeg kan huske); en gang med russebussen og en gang på fjortisfylla. Dessuten har jeg vært til politiavhør i forbindelse med en dokumentforfalskningssak, men den historien får vi ta en annen gang.

Jeg tror ikke på astrologi og den siste personen jeg snakket med på telefonen var Frøken Fräken. Mamma er siste personen på min tapt anrop-liste og den nyeste meldingen på mobilen er fra Ferievennen som har sendt meg kontonummeret sitt sånn at jeg kan sette inn penger til han siden han har lagt ut for det hotellet vi skal bo på i Amsterdam i juni.

Jeg har fire puter i sengen min og akkurat nå har jeg nettopp smurt meg inn med selvbruningskrem fra topp til tå og er derfor ikledd en slapp pysjbukse og prikkete topp. Jeg gidder ikke skrive ned noen sangtekst til dere. Det syltetøyet jeg liker best er med jordbær og rabrabra og jeg kan aldeles ikke spille biljard.

Favoritt-isen min er soya-is med sjokoladesmak og til tross for to års universitetsstudier med geografi er jeg bare sånn passe lunken overfor kart.

Jeg liker de fleste årstidene men ser jeg blir stadig mindre vintervennlig ettersom åra går. Jeg ler selvsagt aldri av dumme ting og våknet sånn i elleve-tiden i dag tror jeg. Det beste med vinteren er nødvendigheten av en helt egen vintergarderobe med tilhørende shoppingmuligheter. Jeg har ikke lappen så jeg har aldri fått bot, har aldri hatt noe kjæledyr og jeg gir glatt i beng i pirater.

Denne helgen er akkurat over men neste helg har jeg som sagt bursdag og så kommer Kjæresten og Frøken Fräken og jeg skal har felles bursdagsfest i hennes hage, så alt ligger til rette for at det blir verdens aller beste helg! Jeg vil bli mamma når jeg blir stor, er på bærbar pc nå, smiler litt Mona Lisa-sk og savner selvsagt Kjæresten. Hvis jeg kunne dratt hvor som helst i verden så ville jeg dratt dit han er.

Jeg er ikke betatt, jeg er forelska og da er det vel nærliggende å si at favorittnavnet mitt er navnet på Kjæresten men det skal jeg la være fordi det blir litt i overkant klissete, selv for meg. Jeg har en storesøster som er mammaen til Makeløs Niese og Makeløs Nevø. Når jeg er ferdig med denne skal jeg lage meg en kopp te.

Puh, dette må være verdens lengste post.

Etiketter: ,

 

til denne posten

 
Anonymous Anonym Sier:

hvis disse morsomme kompisene dine er single, er det bare å sende dem (eller en holder, altså) min vei.

 
 
Blogger Annikken Sier:

Oj, stas med link!

Hehe, synes det er gøy å fylle ut sånne iblant. Så får jo folk velge selv om de vil lese eller ikke.

Du og Kristin fylte den jo ut mye morsommere enn meg, da. Får huske på det til neste gang:)

 
 
Blogger Annikken Sier:

Og godt å høre at flere har troa på avstandsforhold!!

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

tina: ferievennen er single og har er fantastisk morsom. hvilken vei er din da?

annikken: klart jeg linker! jeg syns også det er stas med sånne hvor jeg kan rable i vei om meg selv - om noen gidder å lese er jo en helt annen sak..

avstandsforhold er man vel helt nødt til å ha troa på når man er i et selv? :-)

 
 
Anonymous Anonym Sier:

jeg liker også syltetøy med jordbær og rabarbra best!

 
 
Anonymous Anonym Sier:

jeg liker også syltetøy med jordbær og rabarbra best!

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Morsomt! Og mellom linjene leser jeg muligheter for mange fremtidige bloggposter jeg kan se frem til. Haaper jeg. Genialt.

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

anonym: hurra for yummi syltetøy!

tina da, du sletta innlegget altfor fort, jeg rakk ikke å skrive ned mailadressa! send meg en mail da vel?

alter ego: denne frøkna er et sant oppkomme av fremtidige bloggposter.. :-D

(forøvrig er jeg både fascinert og imponert over at jeg overhodet har fått kommentarer på denne ufattelig lange posten. gidder dere å lese sånt altså?)

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Det hjelper med listeinnlegg som ikke er skrevet som lister. Vi lar oss lure, nemlig;)

 
 
Blogger Tonita Sier:

Ja, frøken skavlan sa det helt perfekt - du har nemlig en helt herlig slentrende stil som gjør at selv om du nok svarer på en lang spørsmålsliste - så er det bare som om du åpner ditt vindu for oss - og det er klart vi leser: vi er kikkere vet du.

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

frøken skavlan: aha, er det det som er trikset? kjekt å vite! :-)

tonita: her er det bare å kikke i vei, jeg deler gjerne! og takk for nydelige ord - igjen!

 

Svare?