<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d8979916324030367209\x26blogName\x3dFr%C3%B8ken+Makel%C3%B8s\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://frokenmakelos.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dno_NO\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://frokenmakelos.blogspot.com/\x26vt\x3d-2257351198009471507', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Frøken Makeløs

 

Jeg er en dårlig kjæreste

Jeg har vært single uhorvelig lenge og har hatt (litt for) god tid til å tenke ut hvordan alt skulle bli når jeg fikk meg kjæreste. Hvordan vi skulle møtes, hvordan han skulle være, hvordan vi skulle ha det sammen. Akk, hvor feil man kan ta. En ting er at jeg ikke akkurat hadde planlagt at han skulle bo et helt annet sted enn jeg gjør - en annen ting er at jeg jo hadde sett for meg at jeg selv skulle være en bra kjæreste.

Jeg har hatt en hel del samtaler med kompiser som har klaget over kjærestene sine - de har påstått at jenter er masete og klengete og humørsyke og at alle jenter ønsker å forandre kjæresten sin. "Sånn er ikke jeg" har jeg triumferende svart. "Jeg er bare blid og hyggelig og fleksibel. Bare vent til jeg får meg kjæreste, så skal dere se!"

Men det er jeg jo ikke. Det viser seg dessverre at jeg er like emosjonell og grinete og needy som alle andre jenter.

Men på en eller annen merkelig måte har jeg klart å kapre verdens mest tålmodige mann, som holder ut med meg på tross av min tidvis både urimelige og svært usjarmerende oppførsel. Hva jeg har gjort for å fortjene dette er noe uklart, så jeg får bare si som Maria i Sound of Music: "Somewhere in my youth or childhood - I must have done something good".

Etiketter:

 

til denne posten

 
Anonymous Anonym Sier:

Yay! Hoeres ut som en god match. Og saa kanskje det gaar seg til etterhvert, naar du venner deg til at han ikke stikker av selv om du utagerer litt:) Selv skal jeg selvfoelgelig vaere mye enklere aa ha med aa gjoere!

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Er ikke alle sånn innimellom i forhold? Følelser gjør oss irrasjonelle, og guttene blir også "emosjonell og needy som alle andre jenter" til tider ;)

 
 
Anonymous Anonym Sier:

(her bytter vi i alle fall på den rollen)

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Dere er needy, masete, klengete og humørsyke og alle jenter ønsker å forme (ikke nødvendigvis forandre) kjæresten til sin egen, men sånn er vi gutta også. Bare så det er sagt :-)

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Hehe, jeg hadde akkurat samme tanken! Kanskje det er bare noe som skjer?

 
 
Blogger Gretten Sier:

Det kompisene dine forteller er helt riktig. Det har faktisk et navn også: kvinners iboende djevelskap. Det kan skrives mye om det......Man må bare lære seg å leve med det som mann.

 
 
Blogger Gretten Sier:

Graaskjegg: Makan til puddingutsagn. Noen du skal imponere her med slike bløte "tilståelser"?

 
 
Blogger Delirium~ Sier:

Haha, ja! Akkurat sånn! Og så skulle jeg heller ikke være det aller minste sjalu, eller premenstruell, eller usikker på meg selv eller klage på kroppen min når jeg har fat-days...

I stedet kom virkeligheten og tok meg, og jeg er også glad for at jeg har en tålmodig kjæreste (som selvsagt fikk den "in sickness" noe tidligere enn beregnet stakkar...).

 
 
Blogger Sorgenfri Sier:

Genial tegning. *knegge*

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Digger tegningen! Akkurat sånn kan det være. :)

Emosjonell, klengete og humørsyk. Joda, jeg kan nok skrive under på alle tre til tider. ;)

Du har forresten vært med på å gi meg håp om at avstandsforhold kan funke. Jeg har fulgt med på dine "rosa" innlegg og nå har jeg havnet i samme situasjon selv. Veldig, veldig koselig og fint - men avstand er søren ikke enkelt å leve med bestandig!

(Dessuten lurer jeg på hva jeg skal skrive om nå som jeg egentlig bare svever på rosa skyer selv.)

 
 
Blogger Tonita Sier:

Frk M - du er fin. Dette må gå bra. Du fortjener bare gode ting.
Er jeg tydelig nok nå? Ja, det tror jeg.

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

alter ego: how can i know if he really loves me - unless i am difficult and he stays? knis.

og selvsagt blir du en veldig hyggelig og enkel kjæreste :-)

minnea: hm. jeg føler at jeg leder klart i den konkurransen, hvertfall så langt..

kaptein gråskjegg: jaså, vil han forandre meg? så frekt! ;-)

cat: hey, så bra at det er flere av oss!

gretten: men på en måte syns jeg det er litt trist på deres vegne også, at dere liksom har så fryktelig traumatiske erfaringer med jenter..

og ikke sleng dritt om leserne mine, din frekkas! :-)

delirium: haha, ja! aldri klage over at man er tjukk eller er stygg på håret eller sjalu og urimelig.

har kent beregnet når "in sickness" skulle komme? det får man si.. :-)

sorgenfri: du finner flere av dem på lenken til everydaypeople i menyen min til høyre :-)

lothiane: så koselig, velkommen hit til den rosa skyen! avstandsforhold kan funka ja, men det er jo ikke til å stikke under en stol at det er litt stress. på den annen side - det er vel alle forhold innimellom?

fordelen med avstandsforhold ift blogging er at du er pokka nødt til å fortsette med livet ditt sånn noenlunde som før, og da finner man jo noe å skrive om også :-)

tonita: nåh, takk søta! du er gull!

 
 
Blogger Delirium~ Sier:

Hehe - nei han hadde vel kanskje ikke akkurat beregnet det, men man tenker seg kanskje mer enn et knapt halvår? Ville jeg tro? Men vi satser jo nå på at jeg vil være inmari frisk fremover (bare jeg blir frisk altså).

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

delirium: sånne ting bør man helst ikke tenke så mye over, men jeg ser jo poenget ditt :-)

klart du skal være superfrisk veldig snart - verdens friskeste faktisk!

 

Svare?