<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d8979916324030367209\x26blogName\x3dFr%C3%B8ken+Makel%C3%B8s\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://frokenmakelos.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dno_NO\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://frokenmakelos.blogspot.com/\x26vt\x3d-2257351198009471507', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Frøken Makeløs

 

Vintereventyr

Jeg maste litt om at folk snart må begynne å gifte seg her for en stund siden og da tok det jo ikke så lang tid før det plutselig dukket opp en bryllupsinvitasjon. Hurra for det! (Lurer på om denne metoden funker for å ønske seg andre ting også? Alter Ego er visst på saken). Det er kjæresten sine venner som skal gifte seg og de har vært fantastisk generøse og invitert meg også. Bra folk har bra venner, sånn er det bare.

Så nå er mors gamle søttitallskjole (fotsid, empirieliv, mer utringet enn noe annet plagg jeg eier) trygt plassert i kofferten sammen med krølltangen og to par høyhælte sko og jeg er klar som et lite egg for tre dagers bryllupsfeiring på Røros.

Det eneste som mangler nå er kjæresten som jeg ikke har sett på sånn ca en liten evighet. Men fryktelig fryktelig snart blir det klinings og gjensynsglede og om ikke mange timene tar vi toget gjennom (forhåpentligvis) snødekte daler. Oi, som jeg gleder meg!

(Jeg har forøvrig fått streng beskjed fra Makeløs Niese om å fange brudebuketten i morgen, for da er det jo liksom min tur til å gifte meg neste gang. Jeg mistenker at det ikke bare er min lykke som står på agendaen hennes, men at hun også aner en mulighet for å være brudepike..)

Etiketter:

 

til denne posten

 
Anonymous Anonym Sier:

Ooh, fryd! :-) Hihi.

kri.

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Makeløs Niese må bare finne seg i å dele glansen med meg. Tror jeg fortsatt har den burgunderrøde fløyelssløyfa jeg hadde rundt halsen sist jeg var brudesvenn. Mulig strikken er litt morken ettersom det var ca 27 år siden, men det er ikke noe som ikke kan fikses med litt gaffateip.

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

krissy: fryd er definitivt riktig ord! :-D

bilturist: hahaha, skal du være brudesvenn? det er jammen verdt å gifte seg bare for å få sett akkurat det, knis.

jeg kan dog ikke love hverken deg eller makeløse niese at jeg kommer til å gifte meg med det første. men hvis du tar på deg den gaffateipete fløyelssløyfa på fest neste helg skal du få en hel femmer av meg! :-D

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Røros er et fint sted å være forelsket i. Bryllup er en fin anledning å være forelska i. Hva kan gå galt?

Jo, RSS-strømmen din har blitt til lokkemat. Ærlig talt, snuppa, men å bare dele en liten del av innleggene dine for RSS-folka er litt ufint. Jeg har i hvert fall ikke tid til å klikke meg videre inn på selve siden for hvert innlegg du skriver - selv om de har blitt færre med alderen.

Ha det sprutlænt i Røros!

 
 
Blogger elx Sier:

Håper du får en fortryllende helg!

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

hakkemat: jeg kan ikke skjønne hva som kan gå galt og håper at ingenting gjør det :-)

færre med alderen? hva skal det bety?

ok, hvis jeg får mange klager på dette med rss-feeden min så kan det hende jeg revurderer. kan jo ikke ha noe av at folk ikke leser!

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

elx: takk, det samme! :-)

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Kos deg :)

 
 
Blogger Delirium~ Sier:

Kose seg! Men hvem vet, kanskje du blir en av disse med ekspresslykke, ekspressbryllupp og ekspressbarn. Det er noe utpreget romantisk over det - så jeg synes ikke du skal kimse av ideen.

(Selv er jeg for gammel og satt for slikt, og forholdet mitt har nå uansett vart for lenge til at det kan bli ekspress noe som helst. Ikke at vi har gifteplaner heller, men jeg er en moderne kvinne og lever i håpet, både med og uten fanget brudebukett *s*)

 
 
Blogger Ida Aurora Sier:

kan du ikke heller gjøre som sex and city-jentene? hvis buketten nærmer seg deg, så lar den bare falle rett foran føttene dine.også snur du deg rundt som en ekte arrogant it-jente og spaserer sakte ut mens forsamlingen måper av forbløffelse.

det hadde vært tøft!

 
 
Blogger Tonita Sier:

Det å være bryllupsgjest har fått følger for mange.
Nå vl vi følge med i hvilke følger det får for frøkna.
*krysser fingre, og håper på mye godt*

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Håper du får en flott tur og opplevelse! :)

Bryllup på Røros... Da er det kanskje Harald som er prest? Om det er kirkebryllup, da... :)

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Hehe. Nå forplikter du skrive referat fra turen! ;)

ps. Og jeg ser du har fått en egen label nå om "rosa sukkerspinn". ;)Yeeej!

kri

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Til spaltisten:
Jeg er en ung mann som også skal i bryllup. Min vennekrets har giftet seg tidlig, så jeg er smålei brylluper. Noen gode forslag til hvordan kle seg pent uten den tradisjonelle kjedelige dressen eller bunaden?

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

emelie: takk! :-)

delirium: dette ekspressgreiene kan ha noe for seg, du har i grunnen rett i det. min kloke mamma har alltid sagt at når det er rett, så vet man det bare :-)

forøvrig nekter jeg å gå med på at du er gammel og satt!

ida: er redd jeg ikke er i nærheten av å være kul nok til å gjøre noe sånt. jeg hadde sikkert vært en sånn som hadde stått og sett liksom-avmålt ut mens hun ba inderlig inni seg om at buketten ville havnet i hennes armer.

oh well, det ble ingen bukettkasting i dette bryllupet i det hele tatt, så da så.

tonita: jeg føler et visst forventningspress her nå..? :-)

lothiane: ja, det var fantastisk! men det var human-etisk vielse, så jeg så ingenting til harald..

krissy: referat kommer! men akkurat nå er jeg for syk til å produsere noe morsomt, derfor kom det i stedet en ny post i den nye kategorien "rosa sukkerspinn" :-)

kjære selvisk: kjæresten min så smashing ut i helgen i sin nye tredelte dress. det er neppe revolusjonerende, men når du tar med vest gjør du mer ut av et manneantrekk enn bare bukse og jakke. og så kan du jo slenge på alt du vil av stasj i tillegg; mansjettknapper, pipe, hatt, gamasjer...?

 
 
Blogger Annikken Sier:

Får vi bilder? Ev. uten ansikt? Både din og brudens kjole, gjerne :)

PS. til denne dressdiskusjonen: Synes også vest inni dress er innmari fint.

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

jeg gjorde den fatale glippen at jeg glemte å ta med kamera! urkh.

det var jo en del andre som tok bilder, men om jeg får kloa i dem (bildene altså) er jo en annen sak. men hvis jeg får det skal du ikke se bort fra at de dukker opp her :-)

hurra for vest! og du verden så mye bedre de ser ut på menn enn de gjorde på fjortis-frøkna med lilla bestefartrøye under. knis.

 
 
Blogger Delirium~ Sier:

Jeg sier meg enig med mammaen din der jeg!

Ellers er jeg nok litt gammel. Sånn objektivt sett. Voksen i alle fall. Og subjektivt sett litt satt: Jeg liker egentlig best stille og rolige ting og det mest spennende jeg har gjort på lenge var å plutselig bake pai...!

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

Voksen er ikke det samme som gammel, og jeg skjønner forøvrig ikke hvorfor det å være voksen har blitt noe negativt. Å ta ansvar, vite hvem man er og hvor man vil, begynne å få orden på ting og slutte å være manisk opptatt av hva alle andre mener hele tiden - det må da være bra?

Men ok, hvis det mest spennende du har gjort på lang tid er å bake pai så har du muligens rett i at du er litt satt. Men jeg mistenker deg for å overdrive bittelitt.. :-)

 
 
Blogger Delirium~ Sier:

*klikke meg inn i eget bloggarkiv og bla i 7ende sans*.

Hmm - nei. Mest spennende er fortsatt pai. Men jeg har også diskutert innføring av barn i barnehage over kaffekopp (jeg har ikke barn), lest tre bøker, spilt SpuerMario, sett masse på tv, skrevet masse brev, bestilt tur til Japan, brukt for mye penger på skikkelig bra sko, fargelagt sommerfugltatoveringene mine, trent en del yoga, kjøpt ny pc og spist sushi tre ganger. Ikke så veldig spennende og eksotiske ting tror jeg...

Men om jeg er overlykkelig over å ikke være usikker-på-alt-i-hele-verden tenåring/tidlig 20-årene? Å, gud, ja. DET var noen slitsomme år!

(men altså. de nye skoene mine. apropos at jeg i et annet innlegg hos deg påstod at jeg er dårlig på sko. det hjelper å ha med venninnen, for da kjøper man plutselig slike: http://klesragnhild.blogspot.com/2008/01/shoppelrdag.html )

Og dette ble veldig langt, men pytt,pytt. Har man bloggtørke i egen blogg kan man skrive for masse hos andre!

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

Du har bestilt tur til Japan men syns det er mer spennende å bake pai? Hvor er prioriteringene dine hen jente? Ny pc rocker også pai any day i min verden. Tatoveringer også vil jeg tro, men dem har jeg ingen av så det vet jeg egentlig fint lite om.

Ja, fryktelige! Jeg kan ikke fatte og begripe at noen ønsker seg tilbake til da de var seksten. Jeg jobbet noen år frivillig med å snakke med kids som ringte inn til en kontakttelefon, og det er så mye selvopptatt drama og endeløs usikkerhet på den alderen at jeg fikk helt vondt av dem.

oi, de skoene var hvertfall alt annet enn satt! og superpraktiske er de jo heller ikke, med hæler og alt. gratulerer og velkommen til min verden! :-)

og det er fryktelig hyggelig at du henger her inne og skriver lange kommentarer, det setter jeg stor pris på! måtte bloggtørken din vare og vare og vare.. :-D

 
 
Blogger Delirium~ Sier:

Det som blir med paien er nok det at jeg fikk til noe jeg ikke trodde at jeg kunne. Og det er jo ganske stort! PC er jo helt knall det også og det samme med tatoveringene. Men å overkomme en terskel er ganske supert. Selv om det er pai.

Selve Japanturen kommer helt sikkert til å overgå det meste. Selve turen altså. (herrejeminismjeggledermeg) Nå er jeg "hun jenta som skal til Japan".

Tatoveringsmessig blir man litt lei når man skal tilbake for åttende gang i løpet av fire måneder. Nå gleder jeg meg bare til å bli ferdig med armen kjenner jeg!

I går gikk jeg i de nye fine skoene mine hele dagen. Og bortsett fra at jeg fikk litt vondt under fotbuen og litt i knærne var de overraskende komfortable. Jeg begynner å lure på om jeg aldri skal kjøpe billige sko igjen!

hihi - så langt går det i alle fall strålende med bloggtørken min. Ikke tegn til at den skal gi seg!

Med ønsker om en fin helg!

 

Svare?