<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d8979916324030367209\x26blogName\x3dFr%C3%B8ken+Makel%C3%B8s\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://frokenmakelos.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dno_NO\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://frokenmakelos.blogspot.com/\x26vt\x3d-2257351198009471507', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Frøken Makeløs

 

Telefon fra Manpower - slik samtalen burde vært

I dag fikk jeg jammen meg telefon fra Manpower! De lurte på om jeg var ledig for oppdrag nå og jeg svarte at jeg jo forsåvidt er i fast stilling fortsatt. Det fallt dem visst ikke inn å unnskylde seg for at de ikke har løftet en finger i min retning på et halvt års tid (med andre ord; noen gang) og jeg ble så overrumplet av å høre fra dem at jeg ikke fikk sagt det jeg burde. Men siden vi allerede har klarlagt at Manpower leser denne bloggen, så kan jeg jo like gjerne ta samtalen her - slik den burde vært.

Manpower: Ja, hei det er Manpower.
Frøkna: Heisann.
Manpower: Vi lurte på om du er ledig for oppdrag?
Frøkna: Jaså?
Manpower: Ja, vi har noe her som vi mener kunne være interessant for deg.
Frøkna: Vel, nå har det seg sånn at jeg fortsatt er i samme faste stilling som jeg var da jeg kontaktet dere i slutten av oktober.
Manpower: Javel. Da passer det kanskje ikke så bra da.
Frøkna: I grunnen ikke. Men nå som dere først ringer så kunne det jo vært interessant å høre om dere har kontaktet de referansene som dere var så opptatt av at jeg skulle gi dere for et halvt år siden?
Manpower: Referanser? Oida.. nå skal vi se her..
Frøkna: ...
Manpower: Du har oppgitt noen referanser?
Frøkna: Ja, jeg gjorde som dere ba om etter det møtet vi hadde i november. Dere skulle ta kontakt med dem med en gang og så begynne å selge meg inn til aktuelle kunder.
Manpower: Eh.
Frøkna: Jeg håper dere forstår at dere stiller meg i et dårlig lys i forhold til referansene mine?
Manpower: Ja. Hm.
Frøkna: Og jeg trenger kanskje ikke påpeke at jeg er skuffet over at dere ikke har gjort jobben deres?
Manpower: Hm. Nei.
Frøkna: Bra. Vel, det tror jeg var alt for denne gangen. Vi høres vel igjen antar jeg, om en halvt års tid eller noe.
Manpower: Ehm.
Frøkna: Ha en riktig fin dag. Og forresten; tør jeg foreslå litt overtidsjobbing i helgen?

Etiketter:

 

til denne posten

 
Anonymous Anonym Sier:

Hahahahaha! Fuck Manpower!

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Hahahaha!
Noen som ryddet skrivebordet sitt!?

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Er det bare jeg som ble nysgjerrig på hva stillingen var? ;)

kri

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Slik den burde vaert ja... Jeg gjetter paa at du lot dem slippe litt billigere unna:)

Men duh, jeg har ei venninne som er konsulent i Manpower i tigerstaden. Kanskje du vil ha id'en hennes paa fjesboka saa du kan finne et fornuftig menneske i det systemet? Eller...kanskje ikke. Jeg mener; fornuftig OG jobbe i mp gaar kanskje ikke sammen. Dumt forslag. Antar jeg.

;-)

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Tenk så deilig at du har ordnet deg selv og kan være ovenpå! Det må være forferdelig for de som sitter og håper og venter på telefon fra manpower -hvis dette er representativt for hele staben der....

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Jeg har bare gode erfaringer med Manpower, men vil nok tro at det kommer veeeeldig an på hvilken saksbehandler man dumper borti... (og det er sikkert forskjell på de ulike MP kontorene i Norge også.)

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

krissy: (er alle de anonyme fra deg?): jeg aner ikke hva stillingen var. og det er like bra, så slipper jeg å evt ergre meg over at jeg ikke kan ta den :-)

alter ego: jupp, det var en adskillig kortere og hyggeligere (for dem) samtale i virkeligheten.

det hadde vært et utmerket forslag dersom jeg fortsatt var på jobbjakt, takk takk! du skal ikke se bort fra at jeg benytter meg av det heller, bare ikke akkurat nå :-)

(og er hun venninne av deg er hun garantert fornuftig - selv om hun jobber i mp :-)

randi: fryktelig. og jeg skjønner ikke at mp tør å behandle folk på den måten, det er da vitterlig mangel på arbeidskraft for tiden..?

suzanne: velkommen hit! du har selvsagt rett, sånne ting avhenger veldig av hvem man møter på. men jeg kan jo ikke akkurat henge ut saksbehandleren min med navn her, så da får mp tåle å ta ansvaret for hennes mildt sagt kritikkverdige innsats :-)

 
 
Anonymous Anonym Sier:

*roedmer*

 

Svare?