<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d8979916324030367209\x26blogName\x3dFr%C3%B8ken+Makel%C3%B8s\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://frokenmakelos.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dno_NO\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://frokenmakelos.blogspot.com/\x26vt\x3d-2257351198009471507', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Frøken Makeløs

 

Leser Manpower bloggen min?

Det kan definitivt virke sånn. I dag fikk jeg ny mail fra dem:

Hei Frøken Makeløs,

Manpower og avdeling Offentlig skal ha større fokus på deg og din kompetanse i 2008. Vi starter med å gjennomføre en kampanje overfor våre kunder i februar. Derfor er det viktig for oss å vite om din status på jobbmarkedet.

Vi ønsker å presentere din cv til flere av våre kunder innen offentlig sektor. I den sammenheng har vi noen spørsmål til deg.

a) Hva er din status på jobbmarkedet?
b) Ønsker du at vi skal presentere din cv til våre kunder i denne kampanjen?

Flott om du kommer med en tilbakemelding på e-post så snart som mulig, og helst innen 1.februar.

Mvh Manpower

Hei Manpower,

Siden dere tydeligvis leser bloggen min svarer jeg like godt her, håper det er ok.

Takk for at dere vil ha større fokus på meg i 2008. Det syns jeg er hyggelig, selv om dere ikke akkurat trenger å strekke dere særlig langt for å overgå den fokusen dere hadde på meg i 2007. Men nå skal jeg ikke dvele ved sarkasmens fristelser, for jeg syns det er veldig fint at dere prøver å forbedre dere.

a) Jeg jobber fortsatt med å redde verden. I det siste har jeg fått mye ansvar i to større prosjekter, noe som innebærer nye muligheter for vekst og læring. Det kan jeg like. Dessuten vinker en Bangkok-tur til meg i ikke veldig fjern fremtid, i tillegg til at det ventes en interessant omorganisering nærmere jul.
b) Med bakgrunn i informasjonen gitt i punkt a) i tillegg til at enkelte hevder det er lite lurt å bytte jobb når man er nyforelska, tror jeg at dere trygt kan overse meg i denne omgang.

Med litt vennligere hilsen enn sist,
Frøken Makeløs

Etiketter:

 

til denne posten

 
Anonymous Anonym Sier:

Det er jo koselig at de prøver ;)

 
 
Blogger Frk. Frekkesen Sier:

Jeg fikk e-post fra Grethe Roede OG diverse tilbud om grøntfor- og treningsbøker fra bokklubben på mail i januar.

 
 
Anonymous Anonym Sier:

:-DDD

Kri.

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

emelie: ja, og det syns jeg de skal få litt kred for også. selv om det kommer litt for sent for min del.

frk. frekkesen: frekt.

krissy: :-D right back at'ya!

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Gratulerer frøken Makeløs! Du er en av 100 stykker innen ditt område som kan vinne i det store lotteriet...eh..jobb ...eh jobb!
:-) Been there, done that! :-)

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Impregnerende. Hvis de hadde fattet seg i korthet kunne de jo ha sagt: 'Er du fortsatt aktuell som jobbsoeker?' mens de inni hodet sitt tenkte 'kan vi fortsatt tjene penger paa deg?'. Men de tok seg tid til mange fine ord og gode greier, det skal de ha for. Kanskje.

;-) Syns du hoeres ut til aa ha det ganske bra, jeg, klok beslutning aa bli der du er saa lenge ting funker!

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

anonym: jo takk. men nå har jeg valgt å utsette deltakelsen min i dette lotteriet da, sånn inntil videre :-)

alter ego: de syns vel at de måtte gjøre godt igjen da, med å bruke en masse ord. jeg har det veldig fint ja! er i grunnen glad for at arbeidsmarkedet totalt har ignorert mine forsøk på å gjøre meg synlig, for nå tar det seg opp på jobb. hurra!

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Du kan jo starte en liten manpower føljetong her - for det er ikke helt sikkert de gir seg... Kan de tjene på deg (som alter ego sier) så gjør de gjerne det. Tipper du hører fra dem igjen ;-)
Godt jobblivet er bra!

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Men du froekena, hvis man ikke skal bytte jobb naar man er nyforelska, hva skal man da si om din kjaere?
;-)

 
 
Blogger Tonita Sier:

Er det ikke deilig å ikke trenge Manpower!
Ny forelskelsen, - og jobben høres veldig meningsfylt, utfordrene, og spennende ut. Akkurat selve reisingen, - den er vel ikke noe særlig attraktiv, men de stedene du kommer til er jo kjempeeksotiske.

 
 
Blogger radiohode Sier:

Så de hyrer kvinner også?

Trodde det var Womanpower som var din greie? ;-)

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

randi: en føljentong, hihi! syns kanskje de har fått nok oppmerksomhet her nå for en stund :-)

alterego: det er mye å si om han! at han er verdens aller fineste, for eksempel?

tonita: jeg er en liten heldiggris, er jeg! :-D

radiohode: hahaha, du lille rare kjønnsfascist :-D

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Ha-ha, Manpower er så sleske. Utnytter vikarene sine og lover gull og grønne skoger. Etterpå sitter man der brukt og lurt.
Skriv gjerne mer!

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

anonym: vi får se om det dukker opp noe det er verdt å skrive om :-)

 

Svare?