<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d8979916324030367209\x26blogName\x3dFr%C3%B8ken+Makel%C3%B8s\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://frokenmakelos.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dno_NO\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://frokenmakelos.blogspot.com/\x26vt\x3d-2257351198009471507', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Frøken Makeløs

 

Våryre hofter

Egentlig hadde jeg tenkt å blogge om bibliotekarer i dag, for jeg har vært på Deichmanske og oppdaget hvor inderlig den bransjen trenger bloggere som Glamourbibliotekaren for å inspirere dem litt i hverdagen. Hva er for eksempel greia med midtskill i panneluggen? Det ser veldig underlig ut.

Men så kom våren til Oslo og da løp alle de småslemme tankene så fort de kunne. Det går nemlig ikke an å være frekk og kjip når sola skinner og man oppdager at på en bitteliten kirkegård ved siden av Sofienberg kirke, vokser det en million små gule blomster (som jeg ikke har noen planer om å finne ut hva heter). Etter en vinter som har vart i minst to år så er det så helt usannsynlig vanvittig jeg-må-rope-det-fra-et-tak fantastisk at det blir lyst og varmt og sol - jeg kan lukte jordbærene hos Sultan og grilltåka i Sofienbergparken allerede!

I anledning den deilige vårdagen så har kroppen min funnet tilbake til schwungen i hoftene også, og det var jammen bra for nå var det rett før jeg måtte etterlyse den i en savnet-melding. Nå er det sikkert ikke lenge til jeg begynner å dingle med veska også - sammen med hofteschwungen er det definitive gladtegn hos denne frøkna. Jeg kan kanskje fake et smil, but my hips don't lie. Fnis.

Etiketter:

 

til denne posten

 
Blogger frikke Sier:

Ohh...! ved den lille kirkegården sto jeg selv og tittet her på søndag som var. Ingen blomster da, men akk noen fine,gamle graver med hebraiske tegn på.

Men ja - deilig med solstråler ;-)

 
 
Blogger frikke Sier:

hmm... dumme meg. Ble for nysgjerrig på posten over meg. Er visst no' virusgreier - ikke trykk på linken.

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

åh, da må du gå og se nå - det har kommet en hel gul blomstereng der!

jeg sletta den spamkommentaren jeg, så slipper flere å gå i samme felle :-)

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Våren er definitivt best!!
:D
:D

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Endelig vår!!!
(Og nå bør den holde seg her!)

 
 
Anonymous Anonym Sier:

*Schwung,schwung* :-)

 
 
Blogger elx Sier:

Helt herlig utevær igår. Lånte med meg en nabohund (og naboen) sånn at jeg fikk gått en skikkelig tur... Vet ikke hvor jeg lå på hoftesving-skalaen, men smilet var ikke fake :)

 
 
Blogger Ane Sier:

Nå fikk jeg vårstemningen. Og hofteschwungen er på plass.

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Det galante sisteavsnittet fikk meg til å hikste i latter.:-D
Hofteschwung; du har sikkert skapt et nytt begrep i manges ører nå!!

Pussycat.:)

 
 
Blogger Delirium~ Sier:

Og til helgen er det meldt dobbeltsifret med varmegrader og diger sol uten en sky i sikte :D

Litt tur ut burde ta unna støyten for de flestes gustne ansiktshud!

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Yay! Vaar og blomster ute, og i dag: ei bie inne. Godt aa se at vaaren kommer til Gamlelandet ogsaa etterhvert, selv om det var snevaer hjemme i dag...

 
 
Blogger Tonita Sier:

Selv om ikke alle bibliotekarer kan være superglamorøse - for det kan ikke alle andre heller - så er det noe merkelig hvis standard blir pannelugg med midtskill.

Dropper den jeg, - selv om jeg tilhører omtalte yrkesgruppe.

Og våryr, jadda, - og litt swing og schwung, - jadda - det også, - deilig å kjenne at det tvinger seg på, alder eller ikke. Velkommen vår!

 
 
Blogger Gretten Sier:

Det blir en bra helg..... Jeg skal ned å farge litt på operaen - litt snus, litt annet som setter farge.

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

randi: jah! :-)

frøken skavlan: hvis ikke streiker vi, sant?

ulme: right back at'ya :-)

elx: så lenge smilet er ekte er det ikke så farlig med schwungen :-)

frøken detektiv: godt å høre. og velkommen hit!

krissy: jeg stjeler gjerne æren for begrepet men når sant skal sies så er det hentet fra en gammel raga rockers-sang: "hun har schwung i hofta som ingen av de andre har" (eller noe i den retning)

delirium: ja hurra! og i alt solskinnet skal jeg på hyttetur med homovennen og frøken fräken - det blir ikke bedre enn det!

alter ego: jah, endelig er det blitt vår her også. det lover bra for hageplanene våre :-)

tonita: pannelugg med midtskill er en veldig snodig hårsveis! :-)

gretten: ikke bare har du blitt arbeidsløs, du har begynt å tagge også? det må man da kalle en litt uheldig utvikling..?

 
 
Blogger Gretten Sier:

Har jobb og vil fargelegge operaen. Det er det korrekte :-)

 

Svare?