<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d8979916324030367209\x26blogName\x3dFr%C3%B8ken+Makel%C3%B8s\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://frokenmakelos.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dno_NO\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://frokenmakelos.blogspot.com/\x26vt\x3d-2257351198009471507', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Frøken Makeløs

 

CV hos Manpower

Hei Frøken Makeløs.

Nå har det har gått 3 måneder siden du sist logget deg inn på våre hjemmesider, og din CV har dermed blitt inaktiv. For fortsatt å være en aktuell søker hos oss må du logge deg inn i din CV og aktivere denne på nytt. Klikk på lenken lenger ned for å logge inn. Benytt samtidig sjansen til å oppdatere din CV.

Med vennlig hilsen
Manpower-gruppen

Hei Manpower-gruppen,

Nå har det gått 2 måneder og 3 uker siden jeg hadde et møte med en av deres konsulenter. Konsulenten kom for sent til møtet vårt og med møteromsbookingen var det bare rot. Jeg prøvde å være tålmodig og gjøre et godt inntrykk. Etter å ha lest min CV (som nå er inaktiv) og sett at jeg har studert tre og et halvt år på universitetet sa konsulenten at jeg ikke har særlig mye utdannelse. Jeg vet at jeg ikke har noen doktorgrad men i dagens arbeidsmarked burde det vel gå an å finne en jobb til meg likevel. Jeg er både smart og hyggelig og presentabel, jeg lærer fort og kan jobbe mye når det trengs.

Konsulenten deres understreket viktigheten av at jeg umiddelbart (helst samme dag) sendte henne navn og kontaktinformasjon til mine referansepersoner slik at hun kunne kontakte disse og komme i gang med å selge meg inn til potensielle arbeidsgivere. Så vidt jeg vet har disse referansepersonene ikke hørt noe som helst fra dere, og det har heller ikke jeg.

Kjære Manpower-gruppen. Jeg tror jeg lar den CV-en bli stående som inaktiv jeg.

Med vennlig hilsen
Frøken Makeløs

Etiketter:

 

til denne posten

 
Anonymous Anonym Sier:

Haha.. det var ett bra brev.

Och för övrigt:
Ewige Blumenkraft - we're watching.

=o)

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Vakkert =)

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Håper du sendte det "på ordentlig" også! De kunne trenge tilbakemelding om de har så sløve konsulenter!

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Å komme seg inn i Manpower-systemet (dvs få seg en jobb via Manpower) er noe drit. Det tar en evighet, og det går gjerne mye raskere å søke jobb på egenhånd. Derimot, når du først er inne (dvs har en jobb via Manpower) blir du tatt godt vare på (så lenge de tjener penger på deg). Du får jobbtilbud i hytt og pine (når du bare har korte oppdrag), og skulle du være så uheldig å miste jobben din setter de faktisk inn store ressurser på å få deg ut i jobb igjen (gitt at du ikke fikk sparken fordi du stjal eller ikke møtte opp på en uke, da).

Jeg hadde i begynnelsen veldig blandede følelser for Manpower, men etterhvert som jeg har jobbet for dem blir de bare bedre og bedre - de har tatt vare på meg, men har også vært litt - la oss kalle det gniten på kontakten.

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

tomas: tackar!

och for övrigt: det tror jeg er en bra ide! :-)

emelie: tror kanskje ikke manpower ville vært enig, men..

randi: nei, jeg gjorde ikke det. ikke ennå hvertfall. jeg er ei pyse..

tror forresten ikke jeg har sett deg her inne før (beklager hvis jeg er sløv!) - velkommen hit! :-)

john: ooh, det var oppmuntrende. eller ikke. hm, hva slags filosofi er det som ligger bak en sånn praksis mon tro?

men det er jo godt å vite at de tar vare på noen da i det minste, selv om de tydeligvis ikke bryr seg om meg overhodet.

velkommen hit du også! :-)

 
 
Blogger elx Sier:

For the love of God, send det!
*stående applaus*

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Det kan gå lynkjapt, hvis konsulenten ser CVen din, leter etter en med din kompetanse. Du kan stille samme dag hos kunden og alle er fornøyd med hverandre. Som en over sier, de behandler deg bra om du først kommer inn systemet. En telefon etterat en har skrevet inn CV på en sånn side, er heller ikke dumt. Søk på de annonsene som er aktuell for din kompetanse, ikke vent at de skal kontakte deg rett etter....kunden skal ikke nødvendigvis ha noen i morgen.

Minus at referansene dine ikke ble sjekket, når hun ba om de. Lite profft, synes nå jeg...
Ta en telefon og se om hun har glemt deg! :-) Dessuten det er mange avdelinger og datterselskaper i Manpower...

Det var reklamen! :-)

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Ha, ha. Ett brev med Power

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

elx: syns du? virkelig?

anonym mp-ansatt (?): jeg var tydeligvis dum nok til å tro at når jeg hadde vært der og snakket med en konsulent i en drøy time så betydde det at jeg faktisk var innenfor systemet. så feil kan man ta.

ikke skjønte jeg at jeg skulle søke på stillinger hos manpower selv heller, for jeg mener bestemt at konsulenten snakket en hel del om at hun skulle begynne å selge meg inn hos ulike kunder.

vel, nå har jeg innsett at det kanskje ikke er verdens beste tidspunkt å bytte jobb når man er nyforelska, så jeg lar det ligge inntil videre. men takk for tips :-)

göte børge: det var nettopp det det skulle være. velkommen hit! :-)

 
 
Anonymous Anonym Sier:

haha, kult brev! Det er sånt man skulle sende altså, men jeg tenker aldri på det før det er for sent. :)

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

lothiane: men jeg vet ikke om jeg tør å sende det. burde jeg?

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Jeg hører Statoilstasjonene og Narvesenbutikkene trenger flere butikkmedarbeidere.

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

rødtsentrum: jaså? mener du jeg burde søke jobb der?

 

Svare?