<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d8979916324030367209\x26blogName\x3dFr%C3%B8ken+Makel%C3%B8s\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://frokenmakelos.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dno_NO\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://frokenmakelos.blogspot.com/\x26vt\x3d-2257351198009471507', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Frøken Makeløs

 

Rosa prinsessemuffins


Makeløs Niese har blitt skolejente (hjelp!) - det vil si hun har vel foreløpig bare blitt SFO-jente, men resten kommer jo snart. Siden jeg fortsatt har sommerferie reiste jeg ut til landlige og blendahvite strøk i dag og hentet henne på SFO. Etter ca tre minutter var vi omringet av en hel gjeng blonde seksåringer med rosa crocs/klær/hårstrikk som ikke kunne forstå hvorfor jeg hadde tatt toget ut dit. Det er tydeligvis så uvanlig å ikke ha lappen at barna innbiller seg at det er noe som bare kommer ramlende av seg selv med en gang man blir voksen. (Noen må ha glemt å fortelle dem at man kan få tre Chanelvesker for ett lusent sertifikat).

Så dro vi hjem og satte i gang med prinsessmuffinsene, resultatet ser dere på bildet. Fine eller? Jeg er nesten litt kry så dere kan jo tenke dere hvor fornøyd Makeløs Niese var (jeg er jo åpenbart noe mer blasert enn henne, kremt). Det var ganske kjedelig å vente på at de ble kalde sånn at vi kunne ta på pynten, men så satte vi på litt julemusikk (javel, så er det august - og så da?) og en av oss tok på seg rosa magedanserkostyme med paljetter som dinglet og rislet (nei, det var ikke meg) og vips så gikk tiden superfort likevel. Dessverre er det for mange skumle mennesker der ute i den store internettverdenen til at jeg vil legge ut bilde av den lille magedanserinnen her på bloggen, så dere må bare ta mitt ord for at det var litt av et syn.

Når man så på slutten av dagen blir invitert til å overnatte hos dem av både Makeløs Niese og hennes lillebror pluss at de prøver å invitere seg selv til overnatting hos meg, så må man bare konkludere med at det har vært en vellykket tantedag.

Etiketter:

 

til denne posten

 
Anonymous Anonym Sier:

Morsom dag! De muffinsene så herlige ut og en god inspirasjon til noe å gjøre når vår lille prinsesse kommer hit neste gang! :-)

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Mmmmmmmmmmmmmm. kanskje jeg skulle bake selv? :)

kri

 
 
Blogger Frk. Frekkesen Sier:

Skulle ønske du var min tante.

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

serendipitycat: å bake prinsessemuffins er en garantert suksess med alle jenter i prinsessealder, kos dere! :-)

krissy: de var veldig gode, så det anbefales!

frk frekkesen: oi, det var fint sagt, takk takk!

 
 
Anonymous Anonym Sier:

jeg er jammen glad for at onkelungene mine ikke kan lese ennå. føler jeg kommer til kort her. heia deg!

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

bein: hm, og den youtube-videoen du linker til.. er den represantiv for hva slags onkel du er mon tro?

 

Svare?