<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d8979916324030367209\x26blogName\x3dFr%C3%B8ken+Makel%C3%B8s\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://frokenmakelos.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dno_NO\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://frokenmakelos.blogspot.com/\x26vt\x3d-2257351198009471507', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Frøken Makeløs

 

En fin søndag

Sola skinner i Oslo, det er blitt sommer igjen og jeg har sommerkjole, solbriller og bare bein. Jeg drar opp til Solli plass for å møte to fabelaktige jenter og så skravler vi oss derfra til Bygdøy. Der finner vi Rødeløkken kafe (jeg burde tatt et bilde så dere kunne se hvor fint det er der, men jeg hadde bedre ting å gjøre enn å springe rundt med kamera) med fjordutsikt og rekesmørbrød og flere terasser med utendørsservering. Vi drikker kaffe i solskinnet og forteller hverandre hvor fantastiske vi er.

Etterpå rusler vi tilbake langs sjøen og vinker hadet til den ene som skal på visning med sin fyllesyke kjæreste. Så går vi på Kaffebrenneriet og kjøper mer kaffe som vi tar med til en park med fontene og glade mennesker og varm bylukt. Jeg har ansiktet badet i sol og tærne badet i møkkete vann, vi myser på folk og løser verdensproblemer.

Livet er ikke det verste man har - og har man gode venner og fri fra og jobb og solbriller på nesa så er det i grunnen bortimot det beste.

Etiketter:

 

til denne posten

 
Blogger Snåta Sier:

Savnet du ikke Kjæresten bittelitte grann da..?;-) Selv har jeg tatt med mann og barn til Ullevålseter og det var også flott. Bortsett fra all vepsen som ville ha skillingsbollen min og matpakka mi og alt.

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Hørtes ut som en fin helg. Jeg hadde store planer om en helg ute i det fri med forloveden og barn, men kl 1 natt til lørdag ringte jobben og etter det så var det arbeid.

Jeg får reise tidlig hjem i dag og ta med meg noen blomster som takk for tålmodigheten. ;-)

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

snåta: nei, jeg gjorde ikke det.. og hvorfor fikk du jo vite i dag :-)

det høres uansett ut som du hadde en fantastisk dag!

tja: hmm.. er dette den samme jobben som du vil verve meg til? *skeptisk*

blomster til forloveden høres ut som en makeløs idé, håper den ble satt ut i livet!

 
 
Anonymous Anonym Sier:

*smiler*

nei slettes ikke ;-), min jobb er noget spesiell og ikke helt slik som alle andre sin.

Men for de andre mange hundre i konsernet så er det normale jobber innen for de fleste fagfelt. Og når bedriften ekspanderer så åpner det seg nye muligheter for nye stilling som man i stor grad kan forme selv.

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Og ja, det ble blomster og ei veldig bli jente ;-)

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

tja: godt å høre. og hurra for nye jobber! :-)

og det skulle bare mangle at hun ble blid - man er da bra dum om man ikke blir glad for å få blomster av kjæresten sin!

 

Svare?