<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d8979916324030367209\x26blogName\x3dFr%C3%B8ken+Makel%C3%B8s\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://frokenmakelos.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dno_NO\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://frokenmakelos.blogspot.com/\x26vt\x3d-2257351198009471507', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Frøken Makeløs

 

Vakker nerding

Se så fin bloggen har blitt, hurra! Jeg må innom og bare se hele tiden for jeg syns den er så nydelig - det er akkurat som da Kjæresten og jeg nettopp hadde blitt sammen og jeg var inne på Facebook hele tiden for så se at det faktisk stod at han var "in a relationship" med meg. Jeg syntes det var bortimot det vakreste jeg hadde sett noensinne.

Imidlertid er jeg ingen racer med html-koding og selv om jeg nå (etter noe strev, det må innrømmes) har fått det til sånn noenlunde så er jeg likevel bare halvveis. Jeg savner noen sideelementer, blant annet liste over kategoriene mine og noen linkelister. Det hadde vært en smal sak om jeg bare fikk denne malen til å funke i sånn "new blogger"-modus, men den nekter (unnskyld til alle som har vært innom her i kveld, dere er antagelig helt svimle av de stadige endringene i layouten. Det skyldes utelukkende amatørmessig prøving og feiling).

Kan noen hjelpe, plis? Og når vi først er i gang; jeg får ikke pinga Bloggrevyen lengre, får bare beskjed om at url-en ikke fins. Men jeg vet jo at den gjør det! Jeg har til og med sendt et par mailer til revyfolkene, men de nekter å svare. Er det en frøken-boikott på gang der borte mon tro?

Usj, jeg skulle ønsket meg html-kurs til bursdagen.

Etiketter:

 

til denne posten

 
Anonymous Anonym Sier:

Fine bloggen!:)

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Jeg har aldri brukt Nye Blogger, og det er en god stund siden jeg brukte gamle Blogger også, så det er ikke sikkert jeg er til så mye hjelp, men jeg kan godt prøve hvis du vil?

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Flott layout!!
Hjelp kan jeg ikke gi - om ikke ros hjelper da :-)

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Fint tema, men kommentarene synes jeg ble veldig vanskelig å lese med den hvite teksten på ikke fullt så mørk bakgrunn...

Også kan det se ut som om du har noen bugs i sidebaren. Hos meg er det nemlig ikke runde kanter på alle firkantene, og det virker som om ting er blitt forskjøvet litt hit og dit. Resultatet er at sidebaren ser ut til å være fra tre forskjellige temaer.

 
 
Anonymous Anonym Sier:

ååååh så flink du er!! Frøken Fräken skulle ha laget nettside til jobben sin for leeeenge siden - skal vi ikke gjøre det sammen???!!

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

frøken skavlan: takk, det syns jeg og! :-)

hjorthen: klart jeg takker ja til hjorthe-hjelp! skal jeg maile deg fila, eller hva tenker du?

randi: ros hjelper alltid, takk takk!

xmasb: veldig enig, dessverre ble det brått litt for seint i går til at et utrenet øye klarte å finne riktig sted å rette på fargene. den firkanten som ikke har runde hjørner er (eh) resultatet av et foreløpig forsøk på å legge inn et nytt element. så jeg tøyser ikke når jeg sier at jeg trenger hjelp! :-)

frøken fräken: jeg er ikke noe flink altså, har ikke laga alt dette selv! men kan gjerne være med og synse. hurra for deg som har bursdag i dag! *danser bursdagsdans*

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Ja, send meg fila du så skal jeg se på det til natta igjen, nå må jeg nemlig legge meg å sove:-(

Hvis ikke XmasB melder seg frivillig med fritid da, det er han som er den smarte her!

hjortheblogg@gmail.com

 
 
Blogger Stian Sier:

Søt og optimistisk bloglayout!

Pr. nå har du jo fått inn (noen av) kategoriene dine som 'labels'. Men jeg savner "livet liksom" og "singlesnakk" på lista? Jeg skjønner dog at "singlesnakk" er for utadgående.

Når det gjelder bruken maler på blogger må jeg tilstå jeg er en nerd, men ikke nerd nok til å hjelpe ...

Klem,
Stian

P.S. Gratulerer til alle frøkner som har hatt bursdag i det siste.

D.S.

 
 
Blogger Sorgenfri Sier:

Nydelige sommerbloggen! :o)

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

hjorthen: hurra for deg!

stian: jeg er glad du liker den! alle kategoriene skal komme på plass i listen men malen er under arbeid fremdeles. hjorthen er på saken!

siden jeg er litt frekk takker jeg for bursdaghilsen både på egne og frøken fräkens vegne :-)

sorgenfri: hurra, syns jeg og!

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Det ser virkelig bra ut! Flott design du har valgt/laget. :)

Veldig vanskelig å lese kommentarene, men det har du fått kommentar på alt så det regner jeg med blir fiksa. Ser Hjorten har kommet deg til rescue, det er bra. :)

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Synes det var koselig her! Nesten redd for å skitne til når jeg kommer tråkkende inn..

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

lothiane: takk! vi må nok si valgt, selv om jeg har lært en hel masse om html de siste dagene.

hjorthen er genial og verdens aller snilleste!

selvisk: så hyggelig! og ikke vær redd, jeg vil veldig gjerne ha dine latviske bein tråkkende her inne!

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Nå begynner jeg å like dette kommentarfeltet!

 
 
Blogger Tonita Sier:

Det er onsdag - det jeg leser ser fint ut - så jeg håper at ditt fine nye design fungerer slik jeg ser detnå.
Mulig du har hatt problemer, men lekkert nå.

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Sinnsykt fint design, skulle ønske jeg klarte noe lignende!

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

hjorthen: haha, det kan jeg tenke meg ja!

tonita: jeg fikk hjorthehjelp, så det ble fint til slutt, hurra!

birgitte: takk takk, men du må ikke tro jeg har designet det selv! fins massevis av ferdige maler rundt på nettet, man må bare tilpasse dem ørlite (og eh, skjønne hvordan de funker) og få hjelp av snille hjorther, så ordner det seg :-)

 

Svare?