<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d8979916324030367209\x26blogName\x3dFr%C3%B8ken+Makel%C3%B8s\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://frokenmakelos.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dno_NO\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://frokenmakelos.blogspot.com/\x26vt\x3d-2257351198009471507', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Frøken Makeløs

 

Huskeliste

Rense ansiktet hver morgen og kveld, smøre body lotion på armer og ben hver morgen, samt ansiktskrem og øyekrem to ganger om dagen. Passe på å drikke to liter vann og spise 750 gram frukt og grønnsaker daglig. Begrense inntaket av koffein, alkohol, sukker, fett, karbohydrater og e-stoffer.

Ha oversikt over hva som fins i butikkene og til enhver tid være oppdatert på hvordan moten utvikler seg. Lese moteblader, moteblogger og moteartikler i avisene og løpende danne seg mentale bilder av hvordan man kan tilpasse sesongens trender sine egne preferanser og kroppsfasong. Følge med på kostholdsdiskusjonene i media og ha dårlig samvittighet for den sjokoladen man spiste i går.

Nappe, shave, vokse. Vaske og føne langt hår annenhver dag og ha i tre ulike stylingprodukter for å få det til å se helt naturlig fabulous ut. Klippe, glansvaske og ha i hårkur. Peele kropp og ansikt hver uke, klippe, file og lakkere negler. Fotbad og fotfil, ansiktsmaske og nattkrem.

Sminke seg hver morgen, bestemme seg for frisyre, antrekk, sko og veske. Selvbruningskrem to ganger i uken om sommeren. Kosttilskudd og omega-3 hver dag om vinteren.

Noen ganger lurer jeg på hvordan jeg har tid til å ha en betalt jobb i tillegg.

Etiketter:

 

til denne posten

 
Anonymous Anonym Sier:

At du gidder!

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Chill!

 
 
Blogger mirakel Sier:

Oi.. nå følte jeg meg nesten som en mann. Det der er virkelig langt unna slik jeg lever. ;) Men man blir sikkert fryktelig fin av det!

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Bra sagt :) Skulle virkelig ønske jeg hadde tid til alt det også!

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

en annen kvinne: du kan så si. men det gjør jeg altså. nesten hvertfall - jeg har overdrevet bittlitt..

thomas: jeg chiller :-)

mirakel: ah, men du er jo så ung! huden din er sikkert elastisk som gummistrikk og myk som en babyrumpe uansett hva du gjør (evt ikke gjør). det er først når du blir en gammel dame som meg at du trenger å holde på som dette :-)

londonlook: velkommen hit! alt handler vel om prioriteringer?

 
 
Blogger kariamelie Sier:

Jeg tror kanskje det er hardt å være kvinne. :)

 
 
Blogger Strikkelaura Sier:

Haha- konge!
Men gud så deilig det er...prøv en uke uten, og du vil savne det! ;)

 
 
Blogger Delirium~ Sier:

Jeg er nesten sånn. Nesten. Kent så forbløffet på meg her om dagen da jeg nappet bort et hår jeg ikke likte utseendet på og lurte på om jeg ikke synes jeg bruker veldig mye tid og krefter på å se fin ut.

Svaret er jo selvsagt ja. Men jeg liker det :o)

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

frøken aberlour: jeg klarer hvertfall ikke å opparbeide særlig mye medfølelse med de mennene som sutrer over at de må barbere seg hver dag :-)

strikkelaura: selvsagt vil jeg det, er du gal? det er jo ingen som tvinger meg til dette.. :-)

delirium: jeg er også sånn - nesten :-) kent burde være glad og takknemlig for at du anstrenger deg for å se fin ut, han nyter jo godt av det!

 
 
Blogger Tonita Sier:

Kjære frøken,
bare fortsett - du vil garantert være takknemlig de neste 50 år.

Alternativet er å angre, - på hva du ikke gjorde de siste 50 år - når du ser ut som skrukkesara.

Men det der, - det forstår man ikke nødvendigvis før det er alt for sent.

Jeg elsket huskelisten din - en hype, og en trøst.

Hilsen mormor til skrukkesara

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Bare vent til du får barn, det er da det virkelig blir tidsknipe...
Men alt går med litt planlegging.
(PS: elsker å lese bloggen din)

 
 
Blogger Delirium~ Sier:

hihi - det var akkurat det jeg sa til ham også :)

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

tonita: ah, takk for støtten. jeg har ingen planer om en fremtid som skrukkesara, derfor har jeg kuttet ut både sigaretter og intens soling..

belinda: jeg ser den og jeg har lurt veldig på hvordan det skal gå - derfor er det så fint å høre at du sier det går hvis man bare planlegger. jeg er god på planlegging! :-D

og tusen takk for fine ord, hurra - nå ble dagen min enda bedre! velkommen hit!

delirium: menn er så dumme noen ganger, asså :-)

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Hehe, kjempebra skrevet. Kjenner meg igjen ja.

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

beate: godt at det er flere av oss! :-)

 

Svare?