<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d8979916324030367209\x26blogName\x3dFr%C3%B8ken+Makel%C3%B8s\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://frokenmakelos.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dno_NO\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://frokenmakelos.blogspot.com/\x26vt\x3d-2257351198009471507', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Frøken Makeløs

 

Reality check

I dag ønsker jeg meg et badekar å ligge i. Varmt vann, såpebobler, stearinlys og rar musikk.

I dag ønsker jeg meg en hage å grave i. Fuktig jord, planter som gror, meitemark og snegler.

I dag ønsker jeg meg et bibliotek å sitte i. Fengslende historier, lengtende lyrikk, biografier og reiseskildringer.


...

Jeg har et dusjkabinett, en potteplante og to bøker med dikt i.

Det var ikke helt slik jeg hadde forestilt meg det.

Etiketter:

 

til denne posten

 
Anonymous Anonym Sier:

Men du har jo noe.... Drømmene er som regel langt over hva vi har... En eller annen har sagt noe om at å være lykkelig handler om å gjøre sine ønsker enkle eller ønske seg den man har -men jeg tror jeg holder en knapp på å strekke seg etter stjernene jeg... ;-)

 
 
Anonymous Anonym Sier:

De to bøkene er jo starten på et bibliotek, for de skal vel inngå i den boksamlingen du engang får?

Potteplante, det minner meg om at jeg har noen frø jeg skal så, for å se om jeg ikke skaffer meg en hage, men iallfall en grønn balkong denne våren.

 
 
Anonymous Anonym Sier:

En dag ;)

 
 
Blogger Erlend Sier:

Jeg har et bibliotek, men ikke tro at jeg har det noe morsommere av den grunn. ;-)

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Man tager hva man haver..

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Artig skrevet. Lo litt her for meg selv :-)

Kri

 
 
Anonymous Anonym Sier:

To menn satt i hver sin ende av et bygg som var under oppfoering. Begge hadde moertel, mursteiner og annet noedvendig verktoey.

En forbipasserende spurte mann1 om hva han gjorde. "Nei, hva jeg gjoer?" snoeftet han misfornoeyd. "Jeg sitter her og murer jeg, litt stein og litt moertel og stryking og plassering og saa det samme om igjen og om igjen. Jeg trodde livet mitt skulle bli noe mer."

Saa spurte den forbipasserende mann2 hva han gjorde? "Jeg bygger en katedral," svarte han.

Noen ganger er ikke ting bare det de ser ut til aa vaere; de er en del av noe stoerre og noe mer som bare vil vises i sin fulle prakt i fremtida en gang. Da er det greit aa ha perspektivene paa plass:)

(Men i parentes bemerket: det tror jeg egentlig du har!)

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

randi: mhm, noen ganger gjøre sine gleder enkle og noen ganger strekke seg etter stjernene. man må bare finne ut når man skal gjøre hva :-)

tiqui: de inngår allerede i boksamlingen (selv om det er ganske langt igjen til et helt bibliotek!). en grønn balkong høres himmelsk ut!

emelie: det får vi håpe ja :-)

erlend: se der ja! vel, det kommer vel litt an på hva det er man ønsker seg, gjør det ikke? :-)

ole k: det er en løsning ja :-)

krissy: fint å høre :-)

alter ego: takk, en fin historie med et godt poeng. det er viktig å ha riktig perspektiv på ting, og dette var absolutt ikke ment som en sutre-post :-)

 
 
Anonymous Anonym Sier:

av og til må man ta i bruk makrolinsen - og da ser det meste, om ikke bedre, iallefall mer interessant ut enn man først hadde forestilt seg :)

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

frøken f: nei, makroperspektivet skal man ikke kimse av. bruker man det ser plutselig spekepølser ut som kunstverk. knis.

 

Svare?