<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d8979916324030367209\x26blogName\x3dFr%C3%B8ken+Makel%C3%B8s\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://frokenmakelos.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dno_NO\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://frokenmakelos.blogspot.com/\x26vt\x3d-2257351198009471507', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Frøken Makeløs

 

Gymnastikk på t-banen

På t-banen i dag kunne man observere en ti-elleve år gammel jente i knallrosa boblejakke og knallblå bukser. Hun vinket hadetbra til kompisen sin på stasjonen og reiste alene videre. Men i stedet for å sette seg ned og stirre tomt ut i luften eller bli stående og stirre tomt ut i luften så brukte hun stolpen i mellomvognen som akse for litt gymnastikk. Rundt og rundt og rundt og rundt gikk/hang hun, med armen strakt inn mot stolpeaksen.

Det var et fascinerende syn. Og hun var jo bare et barn. Men hva er egentlig aldersgrensen for sånt? Hvor gammel kan man være før litt ensom gymnastikk på t-banen er noe som får folk til å lure på om de skal ringe noen sånne menn med hvite frakker?

Etiketter:

 

til denne posten

 
Anonymous Anonym Sier:

Eg vil sei den grensa er ca. 40 år. Men frå 15-39 vil alle til gjengejeld forvente at du skal strippe.

 
 
 
 
Anonymous Anonym Sier:

Jeg tror jeg sluttet med sånt da jeg var åtte. Det var rundt da at mamma ikke syntes det var søtt lengre.

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Hvis man kan sånt som førtiåring - hvorfor ikke gjøre det? Man må jo benytte seg av den tiden man har til rådighet fra en post til en annen :-)

 
 
Blogger Stian Sier:

Jeg tror sjukheit prøver å si at hans(?) grense for aksept av håndholdt svinging rundt metallstolper går mellom 14 og 15 år. Ellers kan man få andre, utilsiktede assosiasjoner. Som humoristisk poeng må jo det være lov.

Men så lenge folk oppfører seg bra og er tilsnakkelige har jeg personlig stor aksept for alternativ oppførsel. Er man veldig forelsket, f.eks., er håndholdt svinging rundt metallstolper på t-banen en helt kurant oppførsel langt opp i 30-årene, etter min mening. Synkron nynning, smil og skjelmske blikk mot medpassasjerer, også. De fleste burde forstå situasjonen da.

Prøv, da, vel :-)

 
 
Blogger fr.martinsen Sier:

Det var en byoriginal i Oslo før, advokat Hermansen, han kledde seg i uniformer og turnet på trikken i de stengene.

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Jihu, for et fabelaktig syn. Er det ikke litt befriende også med barn,, som ikke tenker så mye over hva andre synes og tenker? :-)

Forresten minner det meg litt om en turner jeg var på tur til Lonaond med, for en tid tilbake. HVer plen ble torpedert over med saltoer. Framlengs. Baklengs, og med diverse skru. Jeg følte jeg plutselig hadde svært seige bein selv.. :-/
kri.

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

emelie: du husker det? det må jeg si er svært imponerende. åtte år er notert :-)

vibeke: fordi folk tror du har en skrue løs (oi, det var et uttrykk man ikke bruker hver dag gitt)? leve normaliteten! :-)

stian: visst er det lov. du tar meg alt for alvorlig :-)

den der singin' in the rain-greia di høres jo forlokkende ut. jeg får prøve det ut en dag jeg føler meg ekstra modig :-)

fr. martinsen: haha, så bra! var han advokat på ordentlig?

krissy: ja, man skulle brydd seg litt mindre om hva andre mener. tenk så mye turning det hadde vært da!

den london(?)turen høres helt fabelaktig ut. jeg vil også på tur med en turner!

 
 
Blogger fr.martinsen Sier:

Han var advokat men han sluttet, så dette var etter at han praktiserte. Jeg er ikke helt sikker på om han var ute og kjøre eller om han bare likte å utfordre normene. Det fins et par bøker om ham.

Her kan du lese historien om advokat Hermansen.

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Hermansen bodde på Bøler, som var nabostasjonen min på t-banen da jeg vokste opp. Han var en fabelaktig fyr, som jeg bl.a. ble skutt på med vannpistol en dag han var ute og var owboy!

 
 
Blogger Sorgenfri Sier:

Jeg tror kanskje at dette ikke bare handler om alder, men også tidspunkt.
For eksempel tror jeg de fleste - uansett kjønn, alder osv - ville sluppet glatt unna med en slik aktivitet på den siste banen på en lørdagskveld.

 
 
Anonymous Anonym Sier:

...og hvis du har min pappa har du en fase mellom ca 11 og 19 eller deromkring der voksne som gjoer slike ting er FRYKTELIG flaut aa ha i familien sin. Men etterpaa blir man den stolteste datra i verden - saerlig naar pappa i en alder av 50+endel vinner akebakkehoppkonkurranse mot 12-14aaringer som syns han er det kuleste i verden:)

Folk som tenker og handler utenfor boksen ender ofte - men ikke alltid - opp med aa gjoere verden litt mer innholdsrik og verdt innsatsen:) Mener jeg.

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

fr. martinsen: så morsomt, jeg har faktisk aldri hørt om han før. det er i grunnen for få by-originaler :-)

heidi: haha, han var comboy? tenker han var poppis blant ungene da ja :-)

sorgenfri: joda, på det tidspunktet er vel det meste lov. men sånn midt på ettermiddagen når folk antar at du er helt edru?

alter ego: jeg tror det er alle foreldres skjebne å være upopulær blant egne barn når de er i den alderen. heldigivis skjønner man etter hvert hvor bra folk foreldrene er og faren din høres definitivt ut som en morsom mann!

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Er de stengene der egentlig for noe annet enn gymnastikk?

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

kanskje ikke? her har man gått rundt i alle år og trodd at de var der for at gamle damer skulle ha noe å holde seg fast i i rushtiden. men når man tenker etter så er det vel sjelden at de gamle damene reiser med t-banen i rushtiden uansett, så da blir jo den eneste plausible forklaringen at de er der for å turne i. takk for oppklaringen :-)

 

Svare?