<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d8979916324030367209\x26blogName\x3dFr%C3%B8ken+Makel%C3%B8s\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://frokenmakelos.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dno_NO\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://frokenmakelos.blogspot.com/\x26vt\x3d-2257351198009471507', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Frøken Makeløs

 

Hvillken dag er det i dag?/Frøkna vs rotet

I dag er det torsdag. Det er det visst ikke alle som har fått med seg. Jeg ble stoppet på gaten i dag av en svensk fyr som lurte på hvilken dag det var. Heldigvis innså han selv at det var et merkelig spørsmål, men bortsett fra forvirrelsen så han helt normal ut. Og så lurte han på om banken har lenge åpent på torsdager. Hvordan skulle jeg vite det? Jeg har da ikke satt mine ben i en bank på mange år og det trodde jeg ingen andre under 75 år gjorde heller.

Dessuten har jeg ryddet leiligheten i dag. Rotet mitt burde ha litt lavere overlevelsesinnstinkt syns jeg, det er veldig usaklig av det å drive og insistere på å eksistere rundt omkring der det ikke burde være (rot burde vel strengt tatt ikke være noe sted, det burde smuldre opp i stabler, forsvinne inn i skap og brettes ned i skuffer - tilintetgjøres rett og slett). Vel, stillingen er hvertfall pr i dag Frøkna vs Rotet 1-0 og det er en stilling jeg kjenner at jeg kan leve godt med.

Som om det ikke var nok rot her hjemme å hamle opp med på en vanlig torsdag så har jeg i tillegg stirret kontorrotet i hvitøyet i dag og jaggu vant jeg den kampen også. To tredjedels krymping av innboksen og en kontorpult fullstendig fri for papirbunker med dårlig samvittighet gjør at det rett og slett kan bli riktig så hyggelig å komme på jobb i morgen. I tillegg har jeg lunsjavtale med et par venninner og så er det fredag og sist men ikke minst så er SAS verdens greieste flyselskap og har bestemt seg for å gi meg billige flybilletter til kjæresteland.

Blir det bedre nå kommer noen til å kaste opp.

Etiketter: ,

 

til denne posten

 
Blogger elx Sier:

Middagen ligger foreløpig trygt i magesekken, og jeg gleder meg med deg...

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Du kan faa sagt det! Men on the other hand: jeg tror du vil erfare at naar du kommer hjem fra kjaeresteland og gir leiligheta en dag eller to ekstra, saa er Rotet tilbake. Det er en evig kamp, og selv ikke Hybelelefanter tar knekken paa Rotet har jeg funnet ut:/

...men hva gjoer det naar du har det bra, saann egentlig?!

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Enig med miss elx. Vi er glade i søtsaker, frøken. Bare less på!

god kveld i stugen! kris.

 
 
Anonymous Anonym Sier:

frøken Makeløs!!! du er makeløs! jeg eeeeelsker bloggen din:) snublet over den med ved en tilfeldighet.
akkurat nå er du mitt skrive-idol,min carrie bradshaw. du skriver så bra.keep up

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

elx: ah, så bra! jeg vil jo så nødig fungere som brekkmiddel :-)

alter ego: det er det jeg også mener, rotet mitt burde roe ned på det ekstreme overlevelsesinnstinktet sitt. veldig barnslig er det, sånn som det holder på. men som du sier; så lenge man har det bra så :-)

krissy: så hyggelig! søtladen lessing skal bli, men en viss balanse må det jo være syns jeg :-)

ida: wow, you made my day! så utrolig koselig da, tusen takk! carrie bradshaw - yay! :-D velkommen hit!

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Det er så koselig, atte. :) Jeg bli'kke kvalm i hvert fall. ;)

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

takk snille lothiane! :-)

 
 
Anonymous Anonym Sier:

At jeg ikke kaster opp kommer vel ikke som et sjokk siden jeg er din hardeste klissblogg konkurrent for tiden ;)

Men det jeg skulle si var at for et par netter siden snek bloggere seg inn i drømmene mine. Du bodde i nabolaget mitt, og var hemmelig superhelt på natten. Det var så langt jeg kom før jeg hoppet til neste drøm, som var starring esquil (og heller ikke av den tvilsomme varianten).

Så når du skriver om SAS, "verdens greieste flyselskap" så må jeg bare si nice cover! jeg vet nemlig at du ikke trenger SAS for å fly! :)

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

minnea: bra med en partner in crime :-)

men sshh, da! jeg kan jo ikke være hemmelig superhelt når du driver og avslører meg på den måten. og alle vet at superhelter må være det i smug (av en eller annen grunn).

 
 
Blogger Ida Aurora Sier:

godt å høre at jeg made your day!! leser bloggen din med stor entusiame:)

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Om du kan prøve å være litt stillere når du lander på taket vårt fra nå av, så kan jeg forsøke å holde munn om dette ;)

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

ida: veldig hyggelig! nå har jeg svingt innom bloggen din også og kniste godt da jeg leste dette: "jeg kan ikke garantere at du får så mye ut av denne siden,men så har jeg heller ikke laget den for din skyld" :-)

minnea: greit, greit - jeg skal prøve. men du skjønner jo at det må heavy bremsing til med den farten jeg har opparbeidet meg tvers over atlanteren?

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Hva med å gire ned et hakk når du flyver forbi Chicago?

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

Ser jeg ut som en bil kanskje? Det er da ingen gir inni superheltkappen min. Hmpfr.

 

Svare?