<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d8979916324030367209\x26blogName\x3dFr%C3%B8ken+Makel%C3%B8s\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://frokenmakelos.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dno_NO\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://frokenmakelos.blogspot.com/\x26vt\x3d-2257351198009471507', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Frøken Makeløs

 

Kræsjkurs i feminin holdning

Norske jenter har ett og annet å lære av sine thailandske søstre. Mens vi subber lutrygga rundt så tripper de nette og ranke avgårde dit de skal.

Jeg mener ikke at man må se ut som en prinsesse hele tiden (og jeg vedder på at Mette-Marit trasker rundt i pysjbuksa på Skaugum både titt og ofte), men for dem som skulle ønske seg en mer feminin holdning presenterer jeg herved følgende liste:
  • Tærne skal peke rett frem, til nød litt innover. Men aldri, aldri utover.
  • Ryggen skal være rett, haken litt løftet
  • Når armene henger rett ned skal de henge inntil kroppen, ikke som små halvbuer som begynner ved skuldrene og ender ved hoftene, type gorilla
  • Den raskeste veien til feminin sittestilling er å legge det ene låret over det andre. En no-brainer, rett og slett
  • Derimot krever det mildt sagt sin kvinne å få det til å funke når hun krysser bena ved å legge den ene ankelen på det andre benets kne. Dette er feminin holdning for viderekommende, be aware!
  • Uansett hvilken av de to alternativene over du velger, så er det en sittestilling som ikke er lov, og det er den mennene bruker på trikken. Med føttene godt plantet i gulvet og knærne så langt fra hverandre som mulig
  • Subbing er ikke lov, og heller ikke å tråkke skoene sine skeive
  • Hvis du skal bruke høye hæler skal hælen settes i bakken først, så tåen. Ikke omvendt, og ikke hele foten samtidig
  • Og så det aller viktigste da; trekk skuldrene tilbake, frem med puppene - og smiiil!

Etiketter:

 

til denne posten

 
Anonymous Anonym Sier:

Hmm, jeg antar kvinnelig holdning er noe som kan forandre seg over tid? Storbritannias erkedame Joanna Lumley har nemlig sine klare råd når det gjelder site- og gangeholdning som kræsjer litt her. Eller tar jeg feil?

http://youtube.com/watch?v=QMfQhtI1IDA

 
 
Blogger Sorgenfri Sier:

Se her ja, her det jo bare å begynne å øve.
Er det denne Mette-Marit har brukt? :o)
Jeg er fra naturens side utstyrt med kronisk swayback positur, så jeg skulle faktisk ha lutet litt mer.
*sikte seg inn på positur fire*

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Dette med å være rett i ryggen burde jeg trene litt mer på. Men smile gjør jeg nesten hele tiden. Det er da noe :)

 
 
Blogger Guro Sier:

som emilie er jeg ganske god til å smile (og jeg har begynt å tenke over folk som ikke gjør det faktisk..man ser innmari mye koseligere ut om man smiler litt :-)) men dessverre er jeg også veeedlig god til både gorilla-armer og sekkerygg..skjerpings herfra og ut :-)

 
 
Blogger Tonita Sier:

"Springer man snabbt och skrattar mycket ser ingen at man er ful" - et råd jeg har fått på flere språk. Fungerer ikke alltid på arbeidsplassen, - men smil, smil, smil - og sjekk tennene for rester av persille og desslike.

 
 
Blogger Minneapolise Sier:

Jeg har elendig holdning og dårlige rygg-gener, en uheldig kombinasjon, så jeg prøver faktisk å våre overdrevent rett i ryggen innimellom som en motvekt. Det funker faktisk veldig bra, får mer energi, og det gir nesten bedre selvtillit.
Anbefales :)

 
 
Blogger AlterEgo Sier:

Min erfaring er at det er enklere aa staa og gaa 'riktig' hvis man har litt hael paa skoene. Da faar man den schwungen som man skal ha, visstnok. (NB: Jeg sa 'litt hael', ikke 10-cm-som-gjoer-at-man-trenger-balansestaver-sko!) Saa faar det heller vaere at det kan vaere litt upraktisk til tider:)

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

bilturist: alt hva du sporer opp på youtube - hvor mye tid bruker du egentlig der inne? :-) og jeg har rett, selvfølgelig - ikke joanna. hvordan kunne du tvile?

sorgenfri: kan man være utstyrt med det fra naturens side? alt jeg ikke vet..

emelie: smilet er viktigst!

guro: vi kan skjerpe oss alle, må bare huske på det :-)

tonita: haha, bra råd!

minneaplise: ja, sant? ikke bare nesten heller, vil jeg si.

alterego: balansestaver til ti cm høye hæler? nei, nå skjønner jeg ikke hva du mener.. :-)

 

Svare?