<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d8979916324030367209\x26blogName\x3dFr%C3%B8ken+Makel%C3%B8s\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://frokenmakelos.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dno_NO\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://frokenmakelos.blogspot.com/\x26vt\x3d-2257351198009471507', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Frøken Makeløs

 

Jan Thomas snakker om hengepupper

Jeg har tidligere begynt på en tekst om den godeste Jan Thomas, men så lot jeg være å poste den fordi jeg kom på at det er jo aldeles ikke pent å være frekk med folk man ikke kjenner. Etter gårsdagens episode av Top Model er jeg imidlertid ikke i tvil om at det er på tide med litt kritikk i retning av denne underlig brune og påfallende glatte mannen.

At han er homo er forsåvdt en ørlite formildende faktor men vi kommer likevel ikke helt unna den påfallende gammel gris-følelsen man får når den førti år gamle mannen står og komplimenterer tenåringsjentenes bikinikledte kropper. Og når han presterer å - i fullt alvor - fortelle den ene attenåringen at hun aldri må finne på å amme, fordi det ikke er noen grunn til å "ødelegge det Gud har gitt henne" så blir jeg mer provosert enn jeg kan huske å ha blitt over et realityprogram noensinne.

I følge Jan Thomas (og nå syns jeg det er på sin plass å avsløre at han egentlig heter Jan Bertil, noe som høres ut som navnet til bestevennen til Albert Åberg) er det nemlig mye lurere å "klemme ut melka" enn å amme, for da unngår man hengepupper. At Guds eventuelle mening med kvinnebryst muligens er mer i retning av å fôre unger enn å se bra ut på modellbilder, har tydeligvis ikke slått den nylig hjemvendte hobbynegeren.

Og akkurat nå føles det også veldig riktig å fortelle dere at Jan Thomas heller i seg atten eggehviter hver eneste dag (viktig med proteiner, må vite) og at alle disse eggene koster han 28 000 kroner årlig. Men det er det verdt asså. Prøv det, så får du kanskje et sånt permanent overrasket ansiktsuttrykk du også!

Etiketter:

 

til denne posten

 
Anonymous Anonym Sier:

Uff, takke meg til naturlige pupper på damer over 25 ;-)

 
 
Blogger Sigve Indregard Sier:

Og a propos dette er det verdt å høre hva forskningen sier:

http://www.forskning.no/Artikler/2007/november/1194269544.87

"Redd for at amming skal sende hyllene sørover? Slapp av. Ny forskning antyder at siginga har helt andre grunner."

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Den mannen er ikke helt god. Har du lest denne forresten? - http://www.dagbladet.no/magasinet/2007/11/06/517382.html

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Nok en grunn til å la være å se på det programmet.

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Hehehe.. Du får virkelig sagt det :-D

 
 
Blogger Espen Sier:

Top Model? Går det surret der ennå? Haha.

Kjære deg, hvorfor gidder du se på slikt rask? Hvis man absolutt skal bruke tid på tv, er det jo så mye annet (bra) å se på.

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

anonym: men på de under 25 foretrekker du fake pupper? :-)

sigve: tror ikke jeg har sett deg her før - velkommen! ja, jeg så det. røyking altså, ikke amming. hører du jan thomas?

emelie: nei, den var ny for meg. bra at det fins sånne steder, selv om det så skummelt ut for en barnløs frøken som meg selv :-)

cat: vel, noen må jo! :-)

espen: det er genetisk betinget, jeg har ingen mulighet til å slippe unna :-D

 
 
 
Anonymous Anonym Sier:

Jeg synes jeg ser det. Nybakte modellmammaer på rekke og rad som sitter og klemmer ut melk i den tro at det er babyens lepper som er den store synderen hva hengepupper angår. *humrer*

Jeg er nok av de som bare ler av dette gullkornet. Verre synes jeg det er med plastisk kirurger som overbeviser unge jenter om at brystoperasjoner nærmest er problemfritt med tanke på senere amming. Da snakker man jo tross alt om fagfolk som tjener penger på å villede eller informere for dårlig.

Noe jeg vil mene at flere av de nybakte mødrene jeg har truffet som pleier på barselavdeling ble.

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Mine ubekreftede kilder hevder at det konstant overraskede ansiktsuttryket nok har mer med botoxinnsprøytninger enn men eggehviter å gjøre, men det kan jo være en kombinasjon?

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

maren: bare hyggelig du! :-)

lin: hvorvidt jan thomas er fagmann eller ei kan jo diskuteres, men i denne serien fremstilles han jo som en som har peil på mote og skjønnhet. og egentlig er jeg kanskje mest overrasket over at tv3 ikke klippet bort hele pinligheten.

hjorthen: alt henger sammen med alt vettu. eggehviter her, botox der, selvbruningspiller (jada, helt sant) både her og der.

 
 
Anonymous Anonym Sier:

jeg så det selv og jeg fniste godt da...han er jo så vidunderlig denne herremannen. (å hosthosthos)
og hva er det med alle disse engelske uttrykkene?

"Nå må dere bare gå ut an show the attitude, jenter"

 
 
Blogger Minneapolise Sier:

Dette er noe av det morsomste jeg har lest paa lenge! Skal rett paa linkelista saa fort jeg kommer meg hjem til egen pc :)
Og jeg faar ikke sett top model norge en gang!

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

tina: ja! og det beste er når han tror han må forklare de avanserte engelske ordene han bruker. jeg nevner i fleng; challenge. ever. get going. ooh, språkmektig asså.

minnea: så hyggelig! de har faktisk lagt ut alle top model-episodene på tv3.no ser jeg. klikk deg inn på episode nr 11 og spol frem til ca 25 minutter så finner du gullkornet :-)

 
 
Blogger Smula Sier:

Haha... dette var syktgøy! Altså syk Jan Bertil, og gøyal Frøken M :)

 
 
Blogger Stian Sier:

Ah. Et gullkorn av dumhet.

Men tenk deg om. Har den mannen provoserende kraft, egentlig? Nå tilhører ikke jeg det kjønnet han omtaler, og som jeg heller ikke tror han har noe peiling på i det hele tatt, men den dagen jeg bryr meg om hva Jan Thomas/Bertil mener om dette og hint (spesielt damepupper) er himmelen dekket av flygende griser.

La ham drite seg ut offentlig, så setter alle ham i "ubetydelig meningsytring"-hjørnet, sier nå jeg. Alt han ytrer er bare varm luft.

Klem,
Stian

P.S. Hvordan vet du at han heter Jan Bertil, forresten?

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

smula: så bra da!

stian: jeg kommer ikke til å la være å amme pga jan bertil. men top model ses av bøttevis av wannabe modelspirer i fjortisalder som nok ikke er like kloke og reflekterte som deg og meg. og det bekymrer meg litt. altså, ikke at de ikke er like kloke som oss, men at de lar seg påvirke og at sånne dustete holdninger sprer seg. leste nettopp at bare ti prosent av belgiske kvinner ammer babyene sine - det er vel ikke noe å strebe etter akkurat?

 
 
Blogger Sorgenfri Sier:

Jan Bertil er en omvendt Michael Jackson. *fnise*

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

sorgenfri: ja! akkurat det er han, hihi.

 
 
Blogger Stian Sier:

Ja, jeg ser jo du har et poeng.

Men "ja" til forsatt uthenging og latterliggjøring av Jan Thomas, slik at folk til slutt bare rister på hodet når de ser ham på TV.

Klem,
Stian

 
 
Blogger Stian Sier:

Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

 
 
Blogger Marie Sier:

Utrolig gøyal post og kan ikke si meg mere enig :)

 
 
 
 
Anonymous Anonym Sier:

Men du- de bildene var litt drøye da. Jeg til venstre, og bestemora mi til høyre. Vi snakker tidsspenn 60 år cirka!!! ;-)

kri.

 

Svare?