<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d8979916324030367209\x26blogName\x3dFr%C3%B8ken+Makel%C3%B8s\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://frokenmakelos.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dno_NO\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://frokenmakelos.blogspot.com/\x26vt\x3d-2257351198009471507', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Frøken Makeløs

 

Hjemme igjen

Huttetu så kaldt dere har det her! For et døgn siden trasket jeg rundt i flip-flops og sommerkjole og frøs bare når jeg måtte inn på Skytrain, hvor de virkelig hadde maksa air-con-anlegget for å være sikre på at vi skjønte at de hadde råd til å ha det grisekaldt.

Men bortsett fra at dere har stelt i stand til jul mens jeg har vært borte, er det meste som før ser jeg. Noen som kan gi meg en kjapp oppdatering på innenriks for de siste to ukene? Det hadde vært gull, siden jeg har gitt bort avisa til et gamlehjem og dermed må anstrenge meg for å bli oppdatert. Og det gidder jeg ikke asså.

Lurer litt på hvor lenge jeg kan klare å få sympati for jetlag? Vi har jo alt slått fast at det er den eneste grunnen til at folk klager over tidsforskjeller når de reiser et sted, så jeg har selvsagt tenkt å få mest mulig ut av det. Dessuten har jeg pådratt meg en aldri så liten forkjølelse på grunn av den tidligere nevnte air-con-en, og det er jo også en gullegod ting å spille på for å få folk til å gi meg litt slack de nærmeste dagene. For ikke å snakke om hvor lite jeg har spist mens jeg har vært borte, jeg har jo gått rundt og vært svimmel i to uker nå! Er det ikke synd på meg så skjønner jeg ikkeno.

Så på jobb i morgen stiller jeg med ullstilongs, lue, to skjerf og votter - innendørs - mens jeg hakker tenner, hoster og svimer rundt. Ingen kommer vel til å kreve at jeg skal produsere noe da, sant?

Etiketter:

 

til denne posten

 
Blogger Marte Sier:

Velkommen tilbake da!:)

 
 
Blogger Kristin Storrusten Sier:

Jeg har smuglest bloggen din en periode nå, og tok meg friheten å linke. Utrolig mye bra å lese her! Men spørs om jeg blir så vennlig innstilt hvis det kommer klaging fra en som har vært i varmere strøk midt i november...

 
 
Blogger Espen Sier:

Nyhetsoppdatering:

1. Han negerfyren vant det danseprogrammet på tv.

2. Noen tusen småtasser kreperte i Bangladesh pga litt vind og regn.

Ånei, det siste visste du jo allerede. ;)

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

frøken skavlan: takk takk!

kristin: så hyggelig da, takk og takk! og neida, jeg klager alldeles ikke. men det er jo det folk pleier å gjøre..? :-)

espen: haha, er det en oppsummering av det viktigste? syns vel kanskje ikke at de to stiller i helt samme klasse - men dette har vi jo snakket om før :-)

 
 
Anonymous Anonym Sier:

WÆLCOME HOME, Dear Blogger!!! ;)

kri.

 
 
Blogger Örn Sier:

Hurra! Hurra! og Krissy var selfölgelig pá gardemoen med store pappskilt og tidligere nevnte rödelöper?

Godt á fá deg litt nærmere hvertfall!

 
 
Blogger Sukkerspinnengelen Sier:

Det er virus ute og går. Det sto sikkert og ventet på deg på Gardermoen. Det blir senga og feber noen dager. Du får god tid til akklimatisering ;-)

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Ørn! Ahhh, det var jo sant ja....
Det røde ullteppe mitt lå jo pakket og klart i væsken. Norske flagg og allting.. Men hun kom en dag for tidlig. Søren! ;)

kri

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Vel, jeg vet ikke hvor lenge du har vært borte, men det er greit å vite at kvinner har fått allmenn stemmerett, politiet mener de har for lite penger, norsk bistand funker ikke og FrP mener at det er Kristin Halvorsens feil at norske kommuner har investert (og tapt nesten en milliard) i risikofond.

Jeg føler meg litt dårlig.

PS: Ikke for å være antydende, men «du» har levert påfallende mange innlegg, sågar med norsk skriftsett, til å ha vært «bortreist» i «Bangladesh» og «Thailand» i «to» «uker». Men jeg bryr ikke, for mitt livsmotto er: Når fantasien overgår virkeligheten, velger jeg fantasien. Gang på gang.

 
 
Blogger AlterEgo Sier:

Oeditiger: Men atte kan det tenkes dama har laptop med norsk tastatur som kan brukes ogsaa i utlandet? Saann bare for antydningens skyld...?

;-)

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

krissy: takk! men jeg lurte også på hvor det ble av den røde løperen..?

örn: godt å være tilbake nærmere :-)

sukkerspinnengelen: kunne vært en bra plan, hadde det bare vært noen som kunne gjøre jobben min på kontoret..

øditiger: oida, så lenge har jeg ikke vært borte. men som representant for redde-verden-bransjen er jeg nok nødt til å påpeke at norsk bistand faktisk funker noen ganger :-)

og det er riktig som alterego sier; i disse dager har man jo som regel med seg laptop når man er på tjenestereise :-)

 

Svare?