<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d8979916324030367209\x26blogName\x3dFr%C3%B8ken+Makel%C3%B8s\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://frokenmakelos.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dno_NO\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://frokenmakelos.blogspot.com/\x26vt\x3d-2257351198009471507', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Frøken Makeløs

 

En skummel forespørsel

I går fikk jeg et mildt sagt overraskende tilbud om å være stand-up-morsom foran 400 mennesker. Javisst, det er ikke tøys altså. Det viser seg nemlig at noen av mine kolleger syns at jeg er så fantastisk festlig at de vil at jeg skal stå på scenen og underholde i den formelle åpningen av et stort seminar vi skal ha til neste år.

Uten at jeg på noen måte skal begi meg ut på en analyse av min egen humor, så er det nok innenfor ironien jeg eventuelt scorer noen poeng. Siden jeg holder på og redder verden (jada, jeg vet at jeg gjentar dette til det kjedsommelige) så er selvsagt disse hundrer på hundrer med mennesker langt fra en homogen gruppe bestående av representanter for norsk middelklasse. Og noe sier meg at ironi kan være et rimelig usikkert kort i en sånn forsamling - fort gjort å bli misforstått eller regelrett fornærme noen.

Vel, heldigvis trenger jeg ikke bestemme meg på sånn ca et halvt år. Dette går så bra at.

HJEEEEELP!!

Etiketter:

 

til denne posten

 
Anonymous Anonym Sier:

Jeg har trua!

 
 
Blogger Örn Sier:

Yay!!! Verden der ute setter pris pá dine talenter. Det er sá bra det! og fryktelig fortjent. For dette med ord det kan du:D

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Standup.. Oioi, det er en krevende sjanger ja. Som et skrekkscenarie; Har tenkt på det der, hvordan det må være og stå der oppe på scenen med den ene vitsen eller den andre som evenutelt ikke skulle slå like godt an. temmelig nakent, for å så det sånn.

Men moro at du er like livat der ute IN Real World, også. Tydelig at nokon har trua på deg:)

kri

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

selvisk: takk, bra at en av oss har det!

örn: nåhh.. takk da! :-)

krissy: ehm, det der var ikke akkurat beroligende..? :-)

 
 
Blogger Stian Sier:

Kan du ikke bare ta den om svensken, dansken og nordmannen, da?

Klem,
Stian

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Går så fint atte. Jeg har da overlevd den gangen jeg prøvde det. (Skrev tekst god tid i forveien, forkastet alt samme dag som jeg skulle framføre og skrev nytt noen timer før jeg gikk på scena).

Om du skal gli inn i en stændøppsammenheng må du bare huske på at du skal være halvgrinete, banne litt og være litt grov. Lager du noen artige lyder er det bare flott.

Som sagt, går så fint atte.

 
 
Blogger AlterEgo Sier:

Vet du froekna, jeg tror du vil gjoere det bedre enn en standupkomiker. For du trenger ikke bare ha vitser og gode historier som bare er ment aa skulle faa folk til aa le. Jeg er overbevist om at du er i stand til aa ha en 'tale' basert paa historier og folk fra firmaet og fremstille disse paa en humoristisk maate, samtidig som ingen henges ut mer enn de taaler.

Slik du fremstaar paa bloggen din har du humoristisk sans mange kan kjenne seg igjen i, god fantasi, du har selvironi og et skraatt blikk paa omgivelsene dine, og viktigst av alt: selv det du er skeptisk til fremstiller du paa en maate som viser din mening uten aa rakke ned paa noe(n) i seg selv. Det er godt gjort.

Den opptredenen kommer til aa gaa som en droem!

 
 
Blogger Marte Sier:

Så gøy! Eller muligens skrekkblandet fryd..
Men jeg er overbevist om at du klarer deg strålende:)

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

stian: jo, det kan jeg! men den er kanskje ikke like morsom for folk som kommer fra, tja - sri lanka for eksempel?

saugjeteren: takk for tiltroa! men det er nok der jeg sliter litt ser du - det med banninga og grovisene. og lydene også forsåvidt..

alterego: snakk om usedvanlig hyggelig kommentar, det er jo så en stakkars frøken sitter her og rødmer for seg selv. TAKK!

frøken skavlan: skrekkblandet fryd ja. men takk takk! :-)

 
 
Blogger Stian Sier:

Du får ta den om srilankeren, inderen og mauritiusianeren, da ...

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

stian: haha, ja! :-)

 

Svare?