<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://draft.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d8979916324030367209\x26blogName\x3dFr%C3%B8ken+Makel%C3%B8s\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://frokenmakelos.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dno_NO\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://frokenmakelos.blogspot.com/\x26vt\x3d-2257351198009471507', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Frøken Makeløs

 

Om å møte seg selv

Frøkna 97: Hei! Jøss, jeg kjente deg nesten ikke igjen jeg!
Frøkna 07: Halla, sorry at jeg er sein - jeg ramla på fylla i går.
Frøkna 97: Du? Ute på byen? Du er da alt for gammel til det!
Frøkna 07: Hei, hvis det er sånn du skal være så gidder jeg ikke det her, da bare går jeg.
Frøkna 97: Greit, unnskyld da.

Frøkna 07: Så hvordan står det til på nittitallet da?
Frøkna 97: Det er ok. Jeg har akkurat gjort det slutt med kjæresten og angrer så det gjør helt vondt.
Frøkna 07: Ja, jeg husker det der. Tøff periode.
Frøkna 97: Men.. går det bra til slutt?
Frøkna 07: Bra og bra. Jo, det gjør jo det. Du kommer over han, men det tar mye lengre tid enn du tror nå.
Frøkna 97: Hvor lang tid da?
Frøkna 07: Nei, det kan jeg ikke si, da ville du blitt ganske deprimert. Men det kommer andre menn, bare vent.
Frøkna 97: Så.. vi blir ikke sammen igjen?
Frøkna 07: Nei. Beklager.

Frøkna 97: Men seriøst, hva er det som har skjedd med deg'a?
Frøkna 07: Skjedd? Hva mener du nå?
Frøkna 97: Du ser jo så sinnsykt streit ut! Når ble du sånn? Kåpe og kjole og høyhælte sko.. klarer du virkelig å gå på de der?
Frøkna 07: Visst klarer jeg det, jeg er ekspert i å gå på høye hæler. Du har da faktisk et par høyhælte sko du også, om jeg ikke husker helt feil.
Frøkna 97: Du husker ikke helt feil. Og du ser slett ikke så verst ut må jeg si, til tross for at du har blitt ganske gammel. Men hva i h.. har du gjort med øyebrynene mine?!
Frøkna 07: Nappet, kjære deg. Og det trengtes. Du ser jo ut som Thomas Alsgaard!

Frøkna 97: Slutt å klage. Fortell meg heller - er du gift? Barn?
Frøkna 07: Singel, ingen barn.
Frøkna 97: Kjipern.
Frøkna 07: Det kan du si, det er du som akkurat har dumpa han som kanskje var mannen i vårt i liv.
Frøkna 97: Ikke si sånt, det er deprimerende.
Frøkna 07: Sorry. Men søstern har fått barn da. To stykker, de er helt suverene. Og de elsker tanten sin, såklart.
Frøkna 97: Såklart. Vi er verdens kuleste tante. Og jobb og sånn da, hvordan er det med det?
Frøkna 07: Der tror jeg du vil være fornøyd med meg, jeg jobber med å redde verden.
Frøkna 97: Se det! Så bra, skikkelig kult.

Frøkna 97: Shit, jeg må stikke nå, skal på vorspiel. Har du fortsatt kontakt med gjengen eller?
Frøkna 07: Litt med noen av dem. Men langt fra alle, det må innrømmes. Heldigvis har jeg møtt masse nye bra folk de siste årene også. Men du får ha det kult på vorspiel da, og pass på deg selv.
Frøkna 97: Jepp, will do. Kult å møte deg! Hadet!
Frøkna 07: Hadet!

.............

Frøkna 07: Hei, vent litt! Jeg glemte å si deg noe!
Frøkna 97: Hæ, hva da?
Frøkna 07: Bare at.. du må skjønne at du er bra nok som du er. Ikke tenk så mye på hva alle andre mener om alt mulig. Og prøv å slapp av litt, du trenger ikke være best i alt hele tiden. Ok?
Frøkna 97: Skjønner ikke helt hva du mener nå, men ok. Takk da!
Frøkna 07: Vel. Du skjønner det etterhvert. Hils gjengen fra meg da, si at jeg savner dem av og til!

 

til denne posten

 
Anonymous Anonym Sier:

Artig- artig!!

Hva med fortsettelsen.? Frøkna 2007 prater med Frøkna 2017!

Mer. mer! ;-)

kr.

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

Det var en god ide! Lover å tenke mer på den, enn så lenge har jeg et par andre poster inni hodet mitt :-)

 
 
Blogger Örn Sier:

Fine Frökna!

Dette var en topp post! og enig med krissy:) Hva vil du at fr0kna 2017 skal berette?

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

örn: takk og takk! :-) spørsmålet er jo da om jeg skal lage en solskinnshistorie med hvordan jeg håper at livet mitt ordner seg i løpet av de neste ti årene, eller heller gå for den litt mer realistiske varianten... hmm..

 
 
Blogger Gretten Sier:

Bra, meget bra!

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Morsom vri :)

 
 
 
 
Blogger Espen Sier:

Glitrende. Veldig bra.

Og kjør for all del på med 2017-historien med en gang. :)

 
 
Blogger Marte Sier:

Åh, morsomt skrevet!

 
 
Blogger Esquil Sier:

ja, veldig bra opplegg! smågenialt.

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

Takk takk alle sammen! Tilbakemeldingene deres er da særdeles overraskende og hyggelig, jeg trodde i grunnen jeg hadde skrevet en litt halvkjedelig tekst! :-)

 
 
Blogger Nissemann Sier:

Praktfull tekst, morsom og velformulert!

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Nydelig skrevet!

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Magisk.

Jeg har brev jeg skrev til meg selv i syvende klasse og leste i tiende, og et nytt brev fra tiende jeg leste i russetiden. I russetiden skrev jeg et brev som skal ligge til jeg fyller 30. Det er en fin og ganske skummel hobby på samme tid (c;

 
 
Blogger radiohode Sier:

Dette var en god ide i en glimrende utførelse.

Men det hadde jo vært morsomt om de hadde begynt å krangle skikkelig? :-)

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

nissemann og lin: takk! :-)

virrvarr: oi, imponerende! jeg skriver brev til tanteungene hvert år når de har bursdag, de skal få det når de blir store en gang. men brev til meg selv har jeg visst aldri gjort. hvordan klarer du å la være å lese det før du skal?

radiohode: vi frøkner er så snille at, krangling driver vi da ikke med..? :-)

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Utrolig bra - rørende og ikke minst tankevekkende!

I like a lot :)

 
 
Blogger Tonita Sier:

Kjære frk, - er du sikker på at du "bare" driver og redder verden sånn til hverdags, - du er ikke genial høylønnet tekstforfatter også?
Åh - nei?
OK, det holder at du er genial.

Takk!

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

ann p: takk, så hyggelig! :-)

tonita: det var da voldsomt, tusen takk! jeg er vel i høyden glimtvis genial, og når jeg er det skjønner jeg det tydeligvis ikke selv.

men hvis noen vil gi meg en (høytlønnet) tekstforfatterjobb så hadde det selvsagt ikke ramlet meg inn å si nei :-)

 
 
Blogger Zava Sier:

Artig! Sånne samtaler har jeg ført med meg selv inni hodet ved et par anledninger også, fascinerede tanke det der :)

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

zava: ja, litt som en tidsmaskin :-)

 

Svare?