<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d8979916324030367209\x26blogName\x3dFr%C3%B8ken+Makel%C3%B8s\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://frokenmakelos.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dno_NO\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://frokenmakelos.blogspot.com/\x26vt\x3d-2257351198009471507', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Frøken Makeløs

 

Brudekjolen min

Hurra hurra, jeg har kjøpt meg brudekjole! Du verden, det gikk da fryktelig fort, tenker du kanskje. Var ikke frøkna single på mandag? Joda, det var hun, og det er hun fortsatt. Hva da, kan man liksom ikke ha brudekjole hvis man ikke skal gifte seg? Vil det virke skremmende på potensielle kjærester, mener du?

Sukk. Jaja, da er det jo bra at jeg har kjøpt den med Halloween-fest for øyet da. Siden mitt eget bryllup mildt sagt lar vente på seg så fant jeg ut at det var en særdeles strålende ide å være Frankensteins brud, for da får man også ha på seg noe langt og hvitt. Det har imidlertid bydd på en del problemer å finne kostyme, det nærmeste jeg har kommet før i går var noen gresselig stygge åttitallskreasjoner som Fretex ville ha 1500 kr for. Uhørt!

Men i går snublet jeg innom de rotete og søte damene på Et Dukkehjem i Markveien. De har nå ryddet så det faktisk er mulig å se hva de har der inne, og det lå intet mindre enn fem lange hvite kjoler og ropte på meg. Jeg valgte den med slep, såklart, og lover å poste bilde fra festen så dere kan få et klart inntrykk av hvordan frøkna ser ut som brud (noe sier meg at jeg kommer til å kle det usedvanlig godt). 250 kr skulle damene ha for kjolen, og med på kjøpet fikk jeg en god klapp på skuldra og en mild oppfordring om å huske mitt Fadervår.

Forøvrig har jeg ingen planer om å kaste/gi bort/selge kjolen etterpå, men ser derimot for meg en hel drøss med All by myself-episoder ala Bridget Jones. Nydumpa, med hovne røde øyne og en stor bøtte soya-is skal jeg sitte i brudekjolen min og se Sex & Singelliv på rerun. Det blir så bra at jeg nesten gleder meg til neste gang noen knuser hjertet mitt.

Etiketter: ,

 

til denne posten

 
Anonymous Anonym Sier:

Have fun. Selv lager jeg eplepai, og jeg har en boks med vaniljeis, og jeg har masse skolearbeid og jeg håper virkelig helgen blir bra.

 
 
Blogger Sorgenfri Sier:

Jeg elsket den butikken da jeg bodde i Oslo. :o)

 
 
Blogger Sorgenfri Sier:

...men lurer i ettertid litt på om butikken jeg tenkte på het Mitt Skattkammer, og at jeg dermed ikke aner hva jeg snakker om... ;o)

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Genialt Frøken! Frankenstein er en schlager som slo meg Frøken, men klarte virkelig ikke å hoste opp noen kvinner i hans umiddelbare nærhet.. og så hoster du opp Frankensteins brud - ubetalelig ;-) Bare å studere Dita Von Teese for den siste finishen, så er du partyklar :D

 
 
Blogger Espen Sier:

Du kjøpte en brudekjole i en butikk som heter "Et Dukkehjem". Så fantastisk ironisk. At du skal bruke den for å være Frankensteins brud gjør det bare enda bedre. Hehe.

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

emelie: eplepai med vaniljeis høres yummi ut, kos deg!

sorgenfri: jeg tror ikke mitt skattekammer fins lengre, kan hvertfall ikke huske å ha sett den på lenge. men der var det da ganske dyrt..?

fantomet: dita må helt klart være en inspirasjon her ja, ellers er det vel om å gjøre å skape en viss spøkelses-effekt. tror det blir bra :-)

espen: brikkene faller på plass, gjør de ikke? :-)

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Spøkelsesaktig med psyko tendenser er fint. Sånn småekkel uten å bli vulgær mener jeg. Klarer du f.eks. å smile som Veronica Orderud er du langt på vei mot å bli kveldens dronning vil jeg tro.

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Hahaha. Du Makeløse! Legg ut bilder ja- så er du desidert på en oppadstigende kurve, og vel så det ;-)

kri.

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

Fantomet: Oohh, smile som Veronika - veldig bra! Jeg skal begynne å øve meg :-)

Krissy: Godt å høre :-)

 
 
Blogger Tonita Sier:

*vil se kjole*,
vil se kjole snart - hvit og lang og - helt klart vakker med deg som modell.

Men, - om, jeg sier, om - du inne i ditt hjerte, tror at du skulle kunne komme til å kunne (- nå tror jeg det er en aller annnen grammatikalsk benevnelse jeg ikke kan her altså) - kommme til å bruke kjolen i, - ja, - da skal du ikke vise den fram nå.
(Selv om jeg egenlig peser etter å få se den)

Natta, lille makeløse

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

tonita: er ørlite usikker på hva du mener her, men hvis du spør om jeg kommer til å bruke samme kjole på halloweenfest som i mitt eventuelle bryllup, så er svaret nei (selv om den er veldig fin!). Så joda, det blir bilde. Jeg lover!

God natt, søte deg :-)

 

Svare?