<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d8979916324030367209\x26blogName\x3dFr%C3%B8ken+Makel%C3%B8s\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://frokenmakelos.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dno_NO\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://frokenmakelos.blogspot.com/\x26vt\x3d-2257351198009471507', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Frøken Makeløs

 

Frøkna menger med Kåre Conradi

Det hender at min ubrukelige homovenn faktisk er ganske så brukbar, som for eksempel i dag da han helt uventet tryllet frem to premierebilletter til Nøtteknekkeren på Oslo Nye. I følge seg selv har de "aktualisert historien om Klara og lagt den til vår egen tid, blandet klassisk dans, hiphop, electric boogie og skating og latt en vaskeekte juleengel fortelle historien om kampen mellom det gode og det onde som foregår både i virkelighetens og i fantasiens verden".

Jeg stilte totalt blottet for forventninger og ble litt tatt på senga da de plutselig snakket om jul på scenen, men hei - vi er jo i oktober og julemarsipanen har alt gjort sin entre, så hvorfor ikke oppleve litt juleunderholdning også?

Det er jo snakk om dans dette her og det langt meste jeg har av kunnskaper om denslags stammer (pinlig nok) fra So you think you can dance, noe som nok sier en hel del om mitt kunnskapsnivå. Derfor aner jeg ikke hva alle triksene de driver med heter på fint, men for meg så kveldens mest imponerende ut som en piruett på hodet. Det har helt sikkert et fancy navn, men hvem bryr seg egentlig?

Jeg er som jeg nok har nevnt før usedvanlig dårlig på å spotte kjendiser (kanskje det er derfor namedroppingslisten min er såpass lite imponerende?) Men selv jeg får med meg når Kåre Conradi kommer og setter seg ned tjue cm fra meg. Og da tenker jeg jo at det må vel helt sikkert bety at han er interessert i meg, nå som han har dumpa hun der Marianne og alt? Vel, det får vi aldri vite for det skal tydeligvis ikke mer enn en middels kjent norsk skuespiller til for å få meg såpass starstruck at jeg demonstrativt ser i alle andre retninger enn der han tilfeldigvis befinner seg. At jeg ikke finner han spesielt tiltrekkende kan også være et relevant poeng her - og dessuten var han ganske lav og hadde på ingen måte stripete genser på seg. Da hjelper det faktisk ikke at mannen holder på å lære seg å steppe, jeg velger Kristoffer Joner over Kåre any day. Han er fin og høy og rar og snakker koselig Stavangerdialekt, men du verden - nå roter jeg meg jo helt vekk her.

Homovennen mente i pausen at vi muligens var hakket for gamle til å nyte forestillingen til fulle (han mener at vi er for gamle for Spasibar også - snakk om gledesdreper) men jeg spotta en tiåring som kjeda seg så fælt at han hadde begynt å danse for seg selv oppe på balkongen. Jeg fikk umiddelbart flashback til da jeg ble drasset med på Cats til tross for at jeg åpenbart var alt for liten for jeg skjønte nada av det som foregikk på scenen og syntes det hele var et stort gjesp. Men jeg danset ikke altså, til det var jeg altfor sjenert. Uansett. Poenget var at hvis vi var for gamle og tiåringen for ung så har jo ikke Nøtteknekkeren en sånn veldig stor målgruppe da, vil jeg si. Noe som kanskje kan forklare alle de ledige setene på premieren.

Men selv om jeg hater å ta feil (og elsker å ha rett) så innså jeg etter hvert at det muligens var hold i homovennens påstand, ettersom jeg i andre akt tok meg i å reagere på dansernes stadige skriking på scenen. Ikke fordi jeg syntes det var upassende eller bråkete, men fordi jeg var bekymret for om de ikke fikk veldig vondt i halsene sine av all den brølingen. Jepp, denne frøkna er blitt gammel.

Etiketter:

 

til denne posten

 
Blogger radiohode Sier:

Homovenn på "ballett"? Ingen fordommer bekreftes. Ingen. Absolutt i n g e n.... :-)

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Frøken: ESQUIL OG RADIO ER TILBAKE I BLOGGVERDEN IGJEN!

Radio:Det tar for lang tid å sanke inn sauene på din måte: en kommentar i ny og ne.....

kri.

 
 
Anonymous Anonym Sier:

TRIOEN (M SELVSIK) ER MED ANDRE ORD ATTER SAMLET. :-)

kri.

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

radiohode: det var ikke ballett, det var hip hop og sånn. tenk.

krissy: jeg har sett det, veldig hyggelig. men er eskil, radio og selvisk en trio? jeg trodde det var radio, gretten og selvisk, som i koopen liksom.

sanker radio sauer?

 
 
Blogger radiohode Sier:

Men dans var det jo? Jeg bommet ikke så mye?

Sanke inn sauene? Jeg skriver ikke kommentarer hos sauer, akkurat.

Og vi er ingen trio. Men skikkelige, ekte individer. Seriøst. :-)

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

neida, det er jo ikke noe særlig forskjell på ballett og hiphop uansett.

det er dere. hel ved, var det ikke det du kallte bra folk en gang for lenge siden?

 
 
Blogger radiohode Sier:

Åh! Du husket det, jo! :-) Imponert, altså. Joda, "hel ved". Men de var ikke mange nok til å fylle opp lista borte hos Esquil. Så da *kremt* fant jeg noen flere å *kremt* gi en stemme.

Den dansegreia: Jeg er ikke så innmari flink på de greiene. Hvor ble det av Riverdance?

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

Er det det vi snakker om - listen til Eskil? Jeg skjønte ikke det saue-greiene i det hele tatt jeg.

Morsomt at du spør om Riverdance, for jeg hadde faktisk et spontanutbrudd av Riverdance på jobb her om dagen. Responsen var nok mer overrasket enn imponert, men jeg føler hvertfall at det var en viss entusiasme der :-)

 
 
Blogger radiohode Sier:

Snakker om den gyldne q, ikke om sauer.

Skulle gjerne sett Riverdanceseansen. Ingen gjør sånt der hvor jeg jobber.

 
 
Blogger care Sier:

Jeg fikk bare med meg den delen om Kåre. Kåre er kjekk. Joho så det så..

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

radiohode: det er i verdensfredbransjen at alt det kule skjer. riverdancing den ene dagen, ballett den neste. skulle nesten tro vi er i kultursektoren sånn som vi holder på!

care: nisj, han er en liten blære fra asker. og nå har jeg helt sikkert sett han mye nærmere enn du har. såh!

 
 
Blogger care Sier:

Nope, jeg har stått helt nær Kåre, Baby. Han var lekker .. :-)

 

Svare?