<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d8979916324030367209\x26blogName\x3dFr%C3%B8ken+Makel%C3%B8s\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://frokenmakelos.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dno_NO\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://frokenmakelos.blogspot.com/\x26vt\x3d-2257351198009471507', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Frøken Makeløs

 

Name-dropping

Namedropping er gøy, det er bare så synd jeg kjenner så få kjendiser. Skrytelisten min er liksom ikke så veldig mye å skryte av:
  • Harald Eia droppet innom da vi hadde venners venner-fest i sommer (men det var nok mest fordi vi hadde leid et utested han pleier å henge på)
  • Datteren til en kollega er kjæreste med sønnen til Kari Slaatsveen (ok så er de bare ti år, men de har vært sammen skikkelig lenge asså!)
  • Jeg har klina med en realitykjendis (nei, jeg gidder ikke si hvem det var, haha!)
  • Jeg studerte sammen med Sgt Petter (hæh, er ikke han kjendis, liksom?)
  • Jeg har vært i samme rom som tre Nobel Fredspris-vinnere - samtidig
  • Morten Harket og jeg har gått på samme skole. Ikke samtidig, riktignok, men likevel
Greit,jeg vet at lista ikke er så veldig imponerende. Så gi meg din da. Make me blush!

Etiketter:

 

til denne posten

 
Blogger care Sier:

Tja, jeg skulle da klarer bedre enn dette. :-)

 
 
Blogger Tonita Sier:

Nest siste hørtes umiddelbart mest spennende ut.
Det ufine spørsmålet blir da: hvor mange hundra andre var tilstede i samme rom. *fnis*

 
 
Blogger CassandraMortmain Sier:

Tror ikke min er så mye bedre. Jeg har:

- fått skriveundervisning av Einar Mar Gudmundsson, forfatteren av"Universets engler").
- spist middag med Tom Egeland.
- drukket sammen med Bror Hageman.
- vært på ferie sammen med komiker Terje Sporsem.
- fjaset med skuespiller Jan Erik Madsen.
- vært på ferie på sammen sted som Bjørk.
- fått guidet tur i Stortingsbygget av Stål Talsnes.

Norge er et lite land med mange "kjendiser". Det skal godt gjøres å unngå dem.

 
 
Blogger Örn Sier:

jeg har aldri mött en fredsprisvinner. Ikke engang vært i nærheten av en, og du har vært i umiddelbar nærhet av tre?! pá engang?!!!!

Verden er urettferdig...

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Dette skal jeg klare. Jeg har:
- vært på nachspiel med Gisli (islandsk artist), og der dreit kameraten min seg loddrett ut ved å hive rundt seg med visittkort...
- spist middag med Josè Ramos Horta ved to anledninger.
- håndhilst på Ariel Sharon
- håndhilst og vært i møte med Silvio Berlusconi
- vært i møte med Jan Figel (kommissær for utdannelse, kultur og ungdom i Europakommisjonen).
- vært vertskap for dronning Sonja
- vært bordkavaler for Märtha Louise
- sittet i arbeidsgruppe med en rekke norske politikere. Kan sikkert liste dem opp hvis interessant..

Skal jeg fortsette?

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

care: får vi se listen din da?

tonita: ganske mange hundre :-)

cassandra: der var det mange navn jeg ikke kjenner gitt!

örn: sånn er det. hvis det er noen trøst så har jeg ikke snakket med noen av dem.

selvisk: det var en imponerende liste. hvorfor driver du og spiser middag med ramos, mon tro? og hva snakket du med märtha om?

 
 
Blogger elx Sier:

Hmm, begynte på en skryteliste men fant ut at jeg faktisk er mye dårligere på namedropping enn på å møte kjendiser i inn og utland.

Men allikevel må jeg skryte av at jeg har møtt kjendiser istedenfor å slette hele innlegget *himle med øynene av meg selv*

 
 
Blogger Mari Sier:

ja. Min liste er ganske så beskjeden.
-jeg har overlevert en sjekk til Johan Olav Koss (august 94, da var han fortsatt verdensmester) og fått en klem.
-jeg er venn med en som spiller i danmarks beste band, og kjenner de andre også litt.
-jeg har hatt en av sveriges mest kjente arkitekter som personlig veileder.
-jo, og så har jeg hilst på hun der kokkedama som jeg har glemt hva heter. Hun som berre juksa litt.

Det var jo ikke så mye å skryte av, ser jeg. hehe, men moro lell.

 
 
Blogger Örn Sier:

nei, ingen tröst i det.. fár bare lære meg á leve med at verden er uretferdig og sá passe pá á nyte det nár det gár mitt favör.

mdm bri.. Er det mew? eller hvilket dansk band snakker du om?

 
 
Anonymous Anonym Sier:

- mistet korpslua mi på den røde løperen foran kong Olav (han smilte, men jeg var sikker på at jeg skulle bli skutt)
- ertet på meg Vibeke Saugestad (daværende vokalist i Weld) på nachspiel, hun ble rasende, og jeg var sikker på at jeg skulle bli skutt
- Fikk plutselig ansvaret for å arrangere stand-up med Sturla Berg Johansen i militæret, da ansvarlig offiser var som sunket i jorden. Typisk. Ikke var det morsomt heller.
- kjenner han som løper og løper i "Hawaii, Oslo"
- Harald Eia droppet innom da vi hadde venners venner-fest i sommer (men det var nok mest fordi vi hadde leid et utested han pleier å henge på)

 
 
Blogger Heidi Fleiss Sier:

- Jeg har hatt Espen Shampooo Knutsen som vikar i heimkunnskap på ungdomsskolen.
- Jeg har grisepratet med Jon Skolmen (og gått i 17.mai-tog med han).
- Jeg har forrige vinner av Robinsonekspedisjonen som en av mine beste venner.
- Jeg jobber i rådhuset i Oslo, så jeg tar heisen med ordføreren, byrådsleder m.fl. ukentlig.
- Jeg har jobet som elektriker på kontoret til Bjørn Tore Godal, hjemme hos Skavland og Tobakk-Andresen.
- Jeg har diskutert norrøn mytologi med DonRosa.
- Jeg spilte mormor i mormor og de 8 ungene for Anne-Cath Vesty på 70års-dagen hennes.
- Jeg kjenner Isabella som deltar på Idol i kveld! (og vært samboer med broren til Enrique som var med for et par år siden)
- Jeg kjenner den kvinnelige hovedrolleinnehaveren i den svenske spillefilmen om Morgan Pålsson som kommer til vinteren.
- Jeg hadde daværende verdensmester i orientering som klasseforstander på videregående.

 
 
Blogger Heidi Fleiss Sier:

Også er jeg drikke-buddy med Petter Pogo (som er knytta til nesten alt som gjøres av norsk rock), mest kjent fra Jokke og Valentinerne/Tourettes og Valentourettes

 
 
Blogger CassandraMortmain Sier:

Frøken: Ja, det er en ganske patetisk "skryteliste".

 
 
Blogger care Sier:

Frk. jeg må mekke litt først på min, men jeg mistet litt motet da jeg så selvisk sin.. :-(

 
 
Blogger radiohode Sier:

Ahhh... "the stories I could tell"

 
 
Blogger Zava Sier:

Ha ha, for et cheesy opplegg. Må jeg være med på. Så okei, her kommer min liste:

1) Jeg har kasta ut Morten Harket fra en bar jeg jobbet en gang. Jeg hadde frikveld , men skulle hjelpe mine jobbende venner å stenge. Harket ville ikke gå, og da jeg ba ham om å ta med seg hvitvinsglasset sitt og bevege seg mot utganger, fikk jeg til svar at "dette er ikke hvitvin, dette er champagne".

2) Jeg har hatt Hans Rotmo som bordkavaler. Usedvanlig trivelig fyr forøvrig.

3) Har vært på diverse festlige lag med Reitan-klanen, hyggelige folk hele bunten.

4) Har ikke prata med Otto Jespersen, som jeg sjenert overså da jeg pratet med kjæresten hans - som jeg kjenner fra langt tilbake.

5) Har spist middag med Tande P (når jeg var bare barnet vel og merke)

6) Takket nei til trekant med en særdeles kjent norsk snowboardlegende, som på det tidspunktet var sammen med en av mine beste venninner.

Tror jeg stopper der..

 
 
Anonymous Anonym Sier:

På min liste:
- Bjørn Dæhlie og Vegard Ulvang i deres glansdager. På sandefjord flyplass?
- Rune Larsen. På sommerleir på Nøtterøya.
- Stått tvers over gaten for hele kongefamilien.
- Sett Kathrine Sørland på platebutikk.
- Gått forbi Thorvald Stoltenberg på kjøpesenter, ved boklansering.

Ikke så veldig imponerende dog..
Krissy.

 
 
Blogger Tonita Sier:

heidi f: - trodde du var bibliotekar, ikke elektriker? Men du er kanskje begge deler?
Ønsker meg en rørlegger jeg.

 
 
Blogger Tonita Sier:

Hvorfor gjør jeg dette?
Vel - fordi jeg er så gammal og dum at ... at jeg forteller det likvevel.

Jeg har håndhilst på John F. Kennedy i hagen utenfor det hvite hus jeg var 18 år (vi var mange, men han var tolmodig)
Jeg har fått flere litt spesielle brev fra Agnar Mykle med ønske om møter ...
Jeg har pratet kompresjonsstrømpebehov på flyreiser med Wesenlund ( - noen har jo ikke vett på å stoppe i tide)

Jeg bakte julekaker hos sørlandsforfatteren Gabriel Scott som liten et år. Jeg fikk et dikt av ham som jeg mistet, - men jeg husker det han skrev til min søster:
"En sommerfugl fløy inn fra Gud,
med det blide sinn fyldt av stjerneskinn.
Nå kan du gjette hva fuglen hette."
- Og fuglen det var min søster som fylte år, 23 desember.

Kjendiser eller ikke, - det er jo litt søtt da?

 
 
Blogger Örn Sier:

Hándhilst pá JFK!!!!! Tonita vinner! Helt umulig á slá den, legger meg langflat i stövet.

 
 
Blogger ithil Sier:

Jeg har hilst på den fjortende Dalai Lama. To ganger.

(Og spist julefrokost og middag med Jon Michelet.)

 
 
Blogger Sorgenfri Sier:

Jeg har hatt Eirikur Hauksson som nabo og krisendomslærer på barneskolen.

Jeg har ekspedert Anne Mona og Ramsey fra Big Brother, et homsepar som jeg ikke viste var realitykjendiser før sjefen min gjorde meg oppmerksom på det, og solgt en vinopptrekker til Fridtjof Wilborn.

Jeg har uten invitasjon drukket av ølen til Johan Golden.

Jeg har solgt brød til Trond Kirkevaag.

Jeg har nesten blitt syklet ned av Kristopher Schau.

Jeg treffer rett som det er på "Glam" i fra Wig Wam.

Jeg har snakket med Helge Hammelow-Berg på telefonen, og prøvd å prakke på ham tre måneders abonnement på Villmarksliv.

Jeg har stått bak Brede Bøe i butikkø... Ooooo....!

Jeg har autografen til Sossen Krogh, og Ole med de rare hendene som var med i Robinson og Newton.

Ikke mye å skryte av med andre ord... *humre*

 
 
Blogger Heidi Fleiss Sier:

Tonita:
jeg var elektriker
så ble jeg bibliotekar
og nå er jeg byråkrat, eller noe i den duren

 
 
Blogger Örn Sier:

Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

Takk for innspill alle sammen, jeg rødmer selvsagt dypt og innser at jeg har tapt for lenge siden.

For å unngå slåsskamper i kommentarfeltet lar jeg være å si hvem som imponerte meg mest - dere er uansett alle vinnere i mine øyne :-)

 

Svare?