<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d8979916324030367209\x26blogName\x3dFr%C3%B8ken+Makel%C3%B8s\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://frokenmakelos.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dno_NO\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://frokenmakelos.blogspot.com/\x26vt\x3d-2257351198009471507', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Frøken Makeløs

 

Høye kvinner og lave menn

Hva gjelder utseende har jeg særlig ett krav til menn jeg skal date, og det er høyde. Der er jeg til gjengjeld temmelig ufravikelig - han være høy. Det har noe med at det får meg til å føle meg liten og yndig og feminin og frem til nå har jeg i min naivitet gått rundt og trodd at menn foretrakk kvinner som var lavere enn dem sånn at de kunne føle seg store og barske og mandige. Klare til å forsvare kjæresten sin mot slagbjørner, narkiser og andre potensielle farer, liksom.

Men neida. Det viser seg nemlig at for en mann er det et stort pluss å ha en kjæreste som er høyere enn han selv, fordi det visstnok er et bevis på at han er en så fantastisk fyr at han til og med kan få damer som han i utgangspunktet ikke har fysikk til å ha draget på. En høy kjæreste gir tydeligvis en mann kred blant andre menn, og det samme kan sies for alder. Vel, innnen rimelighetens grenser, vil jeg tro - ingen vil vel ha en ordentlig gamlis-kjæreste?

Vel, det er nok bare kortvokste menn som kommer til å få noen kred for å date meg, er jeg redd. Sorry gutta.

Etiketter:

 

til denne posten

 
Blogger Espen Sier:

Du leser mye rart, frøken. Selv om du ikke nevner noen kilder her, så mistenker jeg at kvaliteten på dem ikke alltid er top notch. ;)

Jeg vet ikke om noen som synes det gir noe ekstra cred å ha dame som er høyere enn seg. Nå har jeg ikke gjort noen grundig undersøkelse, men for min egen del, og jeg har en følelse av at det gjelder for de fleste, er høyden positiv opp til sin egen høyde. Er dama høyere, er ikke det noe positivt, men heller ikke noe negativt nødvendigvis. Mer i who cares-kategorien.

Uansett er det jo tross alt helt andre egenskaper som er mye, mye viktigere!

Tør man spørre hvor høy frøkna er da? :)

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

Dette har jeg blitt fortalt, ikke lest. Av en mann. Og som alle andre menn så mener han nok at han forvalter den absolutte sannheten :-)

Frøkna er 165 cm. Det er 4 cm høyere enn øvre grense for hva som regnes som kortvokst for menn.

 
 
Blogger Örn Sier:

180 cm.. skal vi danse?

 
 
Blogger care Sier:

Jeg har en kamerat på 158 som trenger en date. Han er herlig på alle måter, bare ikke høy nok.

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

örn: kan du danse da? jeg er ganske god på disco og ganske dårlig på det meste annet..

care: det er trist. men det fins jo veldig små jenter også?

 
 
Blogger Örn Sier:

Nei jeg har ikke den ringeste anelse om hvordan man danser. Men noen fortalte meg at man skal

"jobbe som om man ikke trenger penger, elsk som om man aldri har blitt sáret og dans som om ingen ser deg"

Sá da er det vell ikke sá nöye;)

 
 
Blogger Stian Sier:

Dette tror jeg i utgangspunktet er en jentegreie. At mannen er høyere enn dama. Faktisk!

Men at det skal være status å ha en høyere dame, fordi det viser at han oppnår ting han ellers ikke kunne ha nådd. må vel være å skryte på seg kvaliteter ut over det som er vanlig? Er jenter så opptatt av høyde?

Jeg var sammen med ei jente på 180 cm en stund, og hun var veldig vàr på høyden. Ingen hæler :-) Men ellers har det vært et ikke-tema for min del.

Men det var ett eller annet OL hvor kapteinen på det amerikanske volleyballaget var 196 cm, og jeg tenkte at det var jo sikkert bra, men det måtte være en hemsko på dating-fronten.

Høyde og personalitet ... det er jo flere ting som skal passe her? Er høyden virkelig så avgjørende? Er "liten og yndig og feminin" en funksjon av partnerens størrelse?

Klem,
Stian

 
 
Anonymous Anonym Sier:

For min del så skal helst dama være godt lavere enn meg selv. Er 185.

 
 
Blogger Christine Marie Sier:

Jeg foretrekker nok en høyere mann, men det er jo faktisk personligheten til personen som teller. Og sånn utenom, når jeg danser blir jeg usynlig, blir ikke dere?

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

örn: det er et bra ordtak - men hvis du skal danse med meg kommer vel jeg til å se deg? :-)

stian: det er blant andre menn det gir kred å ha høy kjæreste, ikke blant jenter.

og jada, personlighet har masse å si, men jeg blir bare ikke tiltrukket av lave menn. kall meg gjerne shallow, men sånn er det..

tore: bra høyde! :-)

christine: personlighet teller som sagt masse - åpenbart! jeg er litt usynlig når jeg danser på kjøkkengulvet hjemme, ja :-)

 
 
Blogger Marte Sier:

Da er nok jeg litt shallow også.

(Men det er bare fordi jeg synes lave jenter kan få de lave mennnene. Så egentlig er vi snille. kremt.)

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

frøken s: ooohh, bra vinkling! :-)

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Var sammen med ei på 181 på strømpelesten en periode for mange år siden. Jeg er 183. Det ble litt i meste laget når hun gikk med høyhælede sko. Så ikke på det som et problem, men uvant å være den som så opp... Kona er av den lavere typen, men synes ikke det gjøre noe heller. Det er så mange andre ting som teller mer enn høyde uansett.

 
 
Blogger Örn Sier:

Tror du ser meg... ikke helt sikker, Men regner med det altsá. "som OM at ingen ser deg..."

De aller minste mennene kan jo bli formel 1 sjáförer. Synes det á fá være racerbilsjáför kompanserer for en hel del.

 
 
Blogger Støvkorn Sier:

Haha... jeg ØNSKER meg gutter som er høyere enn meg selv, men realiteten viser meg at jeg tiltrekkes av lave... hvor er rettferdigheten, det ser jo bare dumt ut!

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

zmasb: jada. jeg er shallow :-)

örn: hah! de kan få kjøre racerbil OG være kjæreste med de små jentene. ingen grunn til å syns synd på dem da vel?

confiteor: hysj, du må ikke si sånt høyt. de andre syns vi er overfladiske :-)

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Jeg har to nære venninner som er en del høyere enn gjennomsnittshøyden for kvinner. Den høyeste er 1.80, så har vi 1.77 og meg selv på 1.75. Vi har alle samme erfaringen med at gutter som er lavere enn oss stort sett sjekker oss opp. Langtidsforholdene våre har vært med gutter som er ca. 3-5 cm lavere enn oss. Jeg har nå noe på gang med en som er 2-3 cm lavere enn meg, og hun på 1.77 har nettopp fått seg kjæreste som er 1.67 høy. Altså 10 cm lavere enn henne. Vi har derfor kommet med en teori at naturen prøver å gjøre opp for at guttene er lave, ved at de sjekker oss jenter som er høye. Det er sikkert en søkt teori, men det var så utrolig påfallende hvor like erfaringer vi hadde med lave gutter. Jeg har selvsagt blitt sjekka opp av gutter som er en del høyere enn meg, men jeg vil si at 3/4 av guttene som sjekker meg opp/som jeg har vært sammen med, faktisk er noen cm lavere enn meg.
Jeg har absolutt ikke noe problem med at gutten er lavere, og jeg går gjerne med høye hæler når jeg er sammen med han. Det er nok litt verre for hun som er 1.80, for hun sier at hun føler seg gigantisk og lite søt. Det er dumt at det er sånn, at høyde skal være så viktig for mange jenter når det kommer til gutter. Det er ikke noe man kan operere en gang (og det er bra). Noen som har teorier på hvorfor lave gutter ser ut til å ville ha oss høye jenter?

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

Jeg har ingen bedre teori enn den du selv lanserer. Hvorvidt de lave mennene er bevisst på dette når de sjekker dere opp er jo en helt annen sak - kanskje de bare syns at dere er vakre jenter? :-)

 

Svare?