<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d8979916324030367209\x26blogName\x3dFr%C3%B8ken+Makel%C3%B8s\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://frokenmakelos.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dno_NO\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://frokenmakelos.blogspot.com/\x26vt\x3d-2257351198009471507', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Frøken Makeløs

 

Verdens beste mp3-er

Mp3-ern min har både oppsiktsvekkende god timing og fantastisk humor. Den er forøvrig antagelig en reinkarnert discman fra nittitallet, ettersom den har en svært velutviklet ironisk sans.

I sommer var jeg på vei opp slottsbakken for å bli med på guidet tur i huset til Harald og brått begynte det å høljeregne. Virkelig sånn at himmelen åpnet seg og jeg til slutt måtte ta av meg sandalene fordi de ble håpløst glatte inni, og løp gjennom søledammene med vann til anklene. Da shufflet spilleren min frem Yess det er sommer med Folk & Røvere.

En annen gang jeg var ute og gikk satte den i gang med Glemte minner av De lillos akkurat idet jeg passerte Herr Nilssen, stedet hvor jeg hadde første date med Nydelig Gutt fra i vår (har dere lagt merke til at jeg har helt sluttet å snakke om han, forresten?). Da fniste jeg godt for meg selv.

Og i dag plukket spilleren min fram These boots are meant for walking med Nancy Sinatra ca et halvt minutt før jeg fant drømmestøvlettene mine. Og la oss si det sånn; de er ikke akkurat meant for walking.

Jeg har verdens beste mp3-er. Og så er den rosa!

Etiketter:

 

til denne posten

 
Blogger Tonita Sier:

Klarer bare ikke å la være.

Nancy's sang husker jeg så vanvittig godt. Jeg bodde i Nevada, jeg var 20 år, - gift med en type som burde visst bedre enn å gifte seg med meg, - vi kjørte rundt i Sierra Nevada - og Nancy sang på radioen.

Du trykket på en knapp som utløste en masse teite gamle sanger, - som fortsatt finnes inne i meg.

Nei, - jeg er ikke gift med ham, det varte bare i 1 år og 5 dager, - men det var ikke Nancy som hadde skylda.

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

Jøss, dette er sånn som man ser i amerikanske filmer jo! Synd det bare varte i et år, men på en eller annen måte passer det også inn i bildet. Veldig rock'n roll liksom :-)

 
 
Blogger Stian Sier:

Jeg er ingen hyppig iPod-bruker, men shuffelen min spilte "Drammen i regn" med Jonas Fjeld en gang jeg satt i buss opp Lierbakkene, og det øsregnte og dogget på rutene. Skal si jeg vakk! :-) Spooky, var det.

Klem,
Stian

 
 
Anonymous Anonym Sier:

jeg har ikke hørt om Nydelig Gutt...
få høre!



værsåsnill heter det visstnok. :)

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

stian: veldig snodig. kanskje universet prøver å fortelle oss noe? :-)

tina: du får lete deg bakover i arkivet, det meste som er skrevet om han ligger nok under kategorien singlesnakk.

 
 
Blogger Tonita Sier:

frk M: NEI, det var bra det bare varte et år.

 

Svare?