<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d8979916324030367209\x26blogName\x3dFr%C3%B8ken+Makel%C3%B8s\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://frokenmakelos.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dno_NO\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://frokenmakelos.blogspot.com/\x26vt\x3d-2257351198009471507', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Frøken Makeløs

 

Dating og lotto

Jeg er jo en super jente. Det er strengt tatt ingenting galt med meg, ikke som jeg kan komme på i hvert fall. Så med mindre det er noe galt med alle menn jeg møter på min vei (litt tvilsomt kanskje) så må det være date-teknikken min det skorter litt på. Eventuelt deres date-teknikk da, men den er det jo litt vanskeligere for meg å gjøre noe med. Poenget er uansett at jeg ikke akkurat har èn teknikk som jeg bruker igjen og igjen; man prøver jo å tilpasse seg litt og se an ting og folk og den slags. Men kanskje det er nettopp det som er feilen?

Si at man for eksempel spiller lotto. Hvis du spiller lotto med ulik tallrekke hver uke så kan du risikere at den tallrekka du brukte forrige uke går inn denne uka. Og da er du jo like langt. Hvis man derimot bruker samme tallrekke hver bidige uke, år ut og år inn – så kan det jo hende den går inn til slutt og da – BINGO! Eller – LOTTO! – blir det vel kanskje heller i dette tilfellet.

Ikke at jeg dater hver uke da. Men sant.

Etiketter:

 

til denne posten

 
Blogger Unknown Sier:

Sjansen for å vinne i lotto er vel fortsatt mindre statistisk sett, enn å vinne i kjærlighet?
Men lykke til, og jada du er super du.

Egoisten
- Åtgaumsforvaltar med savn etter den cocky holdningen du hadde før

 
 
Blogger radiohode Sier:

Du skal i det minste huske på at dine vinnersjanser ikke påvirkes av hvilken lottorekke du leverte inn forrige uke. Så om du tipper ulike rekker fra uke til uke eller om du har en fast rekke har intet med vinnersjansene dien å gjøre. Det viktigste er at du leverer inn en kupong hver uke.

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

egoisten: jeg håper det! hva da savner? - syns du ikke det er cocky å si at jeg ikke kan komme på noe som helst som er galt med meg? du mener jeg har mer å gå på liksom? ;-p

radiohode: det er sant men jeg ser for meg at det må være så grasalt irriterende å se at forrige ukes rekke går inn denne uka. fordelen med dating er jo at man sjelden får vite om sånt :-)

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Teknikker? Skjønner meg ikke på sånt, jeg.

Hvis man er seg selv, uten å tenke for mye på det, og uten å prøve å være på en bestemt måte, blir det så mye greiere å leve opp hvis man først får napp, tror jeg.

Men man er jo slett ikke den samme hele tiden, sammen med alle.

 
 
Blogger Minneapolise Sier:

Har aldri fått et forhold ut av dating, må innrømme jeg kan telle på en hånd alle gangene jeg har vært på date også, men å være venner med gutter funker bra. Blir man årntli kjent, og så vet man bedre om det vil funke eller ikke. Det har jeg god erfaring med :)

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

abre: eh, teknikker er kanskje å overdrive litt da. men type "skal jeg kjøre den gode gamle tredagersregelen eller skal jeg gi beng i den?"
oslogutta er vanskelige. grusomt vanskelige. og godt vant, mistenker jeg.

minneapolise: det mangler ikke på kompiser, men det blir det jo aldri noe av. unntatt vennskap da, som man absolutt ikke skal kimse av!

 
 
Blogger radiohode Sier:

Frøken: Du må ikke samle på de gamle rekkene, vel! :-) De må du kaste og glemme så snart de har sviktet deg. (Temmelig deilig å se at allegorien fremdeles passer som hånd i hanske.)

 
 
Blogger Unknown Sier:

Denne posten her er jo bare søt. Slett ikke cocky. Men denne derimot: http://frokenmakelos.blogspot.com/2007/05/jeg-er-ikke-folkelig.html

Savner litt mer av den holdninga:)

Egoisten
- Åtgaumsforvaltar med folkelig sjel...

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

Det er den perfekte allegori. Selvsagt, det var jo jeg som laget den (så du det Ego? Jeg var cocky!)

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

Ego: Særlig. Du er bare sur fordi jeg ikke skriver poster som du kan snylte på. Sånn som her: http://egocrib.blogspot.com/2007/05/jeg-er-folkelig-jeg.html

Mangler du inspirasjon om dagen, kanskje? :-)

 
 
Blogger radiohode Sier:

Kan jeg få kalle deg for mesterallegoriker? Det er en ganske så snasen tittel!

 
 
 
Blogger radiohode Sier:

Da var det gjort. Fort gjort, egentlig.

 
 
Blogger Örn Sier:

En far i vennekretsen tok seg tid til á fortelle en anektode.
Sett at du reiser til London. Turen er kun embetets medför, men pá flyet over Nordsjöen havner du ved siden av en pike. En riktig sá hyggelig pike. Du legger fra deg boken din og dere bestiller et glass vin og finner ut at dere har lest det samme, liker de samme filmene. Enda et par miniflasker med stusselig merlot blir bestilt og dere finner ut at dere har et litt ulikt syn pá en del ting, men det er tydelig at dere begge setter pris pá á diskutere dette. Og faktisk vedkjenner dere begge á ha lært noe gjennom denne diskusjonen. Desverre er ikke flyturen til London særlig lang og alt godt har en ende. Du takker for en hyggelig prat og deres veier skilles ved bagasjerullebándet (er dette virkelig ett ord? sliter med orddeling om dagen, blir for mange sprák á holde styr pá) Uansett, vel fremme pá hotellrommet finner du ut kveldens möte er utsatt en dag, sá du har en kveld i London á fylle. Selvfölgelig glemte du á be om nummeret til piken fra flyet, men i et öyeblikks hybris löfter du röret, slár 0 for sá á fölge med 8 tilfeldige siffer. Sannsynligheten for at piken fra flyet svarer er större enn á vinne i Lotto. Sá fortsett á date, de mest pessemistiske syn pá sannsynligheten for at det finnes et menneske der ute, er fortsatt langt höyere enn for á vinne Lotto. Men vi vet at folk vinner i Lotto - hver uke.

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

örn: takk for historien, den setter ting litt i perspektiv ja. jeg skal definitivt fortsette å date - og kommer neppe til å begynne å spille lotto med det første..

(det heter bagasjebånd, tror jeg :-)

 
 
Blogger Gretten Sier:

Hmmm du er skikkelig i singlesporet om dagen. Har du noen forklaring?

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

Jeg tenkte på det samme selv. Faktisk har jeg enda en sånn post på trappene men tror den må vente litt, ellers blir dette en temablogg snart.

Forklaring.. At jeg er singel, kanskje? Duger det?

 
 
Blogger bigdaddy Sier:

Nå har jeg lagt ut min historie, om hvordan singellivet tok slutt for meg.

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

Yaayy! Til inspirasjon liksom? Jeg løper og leser! :-)

 
 
Blogger Gretten Sier:

Enkle forklaringer er det beste :-)

 
 
Blogger Christine Marie Sier:

jeg føler meg litt i samme situasjon, jeg har forandret "date-teknikken" min og nå sitter jeg her og ikke helt vet hva som skjer..

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

gretten: som jeg og rema og skulle sagt det selv.

christine: det kan være skummelt men det kan også ha enormt bra konsekvenser. Har jeg hørt. Keep me posted?

 

Svare?