<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d8979916324030367209\x26blogName\x3dFr%C3%B8ken+Makel%C3%B8s\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://frokenmakelos.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dno_NO\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://frokenmakelos.blogspot.com/\x26vt\x3d-2257351198009471507', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Frøken Makeløs

 

Hvordan få mann og barn

I går var jeg på kino og så Knocked Up. Kall meg gjerne shallow og teit men jeg er utrolig glad i sånne romantiske komedier, så bortsett fra at den var i overkant lang og hadde litt for mye guttete kroppshumor for min smak, så var jeg storfornøyd.

Det som var så bra med den filmen var at den la frem en helt ny fremgangsmåte for realisering av mitt ønske om mann og barn. Dumme meg har gått rundt og trodd at jeg først må finne en bra mann og så eventuelt få barn med han, men det er jo slett ikke nødvendig. Hvis man skal tro på filmen (og det skal man jo, Hollywood juger da aldri) så er det en vel så god strategi å dra på fylla og ha ubeskyttet sex med en eller annen hasjrøykende looser, sånn at det resulterer i en uplanlagt graviditet. For da har man ni måneder på seg hvor man strengt tatt er forpliktet til å prøve å få et forhold til å fungere, og det er jo å gi folk en atskillig bedre sjanse enn den tilmålte halvannen timen man vanligvis har for å gjøre et romantisk inntrykk på noen.

Det som også er så bra er at selv om barnets far i utgangspunktet er en dust uten sosiale antenner og ambisjoner så er tanken på at han skal bli pappa såpass overveldende at han garantert kommer til å skjerpe seg og begynne et ansvarsfullt ni-til-fire-liv. Dermed er det jo definitivt enklere å finne en passende mann; han trenger i grunnen ikke være noe i nærheten av det du kunne tenke deg fordi han kommer til å bli det.

Etiketter:

 

til denne posten

 
Blogger Minneapolise Sier:

Han begynte vel aldri å jobbe, så det kan vel ikke kalles et 9-4 liv, det store vendepunktet var liksom at han plutselig bestemte seg for å bli seriøs, og så satt han der med en stor leilighet som var hans, uten at noen forklarer hvordan han fikk råd til den.

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

Visst begynte han å jobbe! De hadde filmet ca fire sekunder fra arbeidsplassen hans, et it-sted. Det var selvsagt derfor han hadde råd til leilighet (og til slutt ble helt spiselig for dama)

 
 
Blogger Minneapolise Sier:

Hmm... Hvordan gikk vi glipp av det?

 
 
Blogger Gretten Sier:

Hvordan tror du strategier fra filmer som Grease funker på dere damer? Synger en liten trall og danser litt rundt?

Mvh Gretten som er åpen for gode råd fra kloke folk.

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

Minneapolise: Du blunka. Det skulle antagelig ikke mer til :-)

Gretten: Jeg vet ikke hvordan det vil bli mottatt av kvinner sånn generelt. Men jeg har jo aldri lagt skjul på min begeistring for musicaler så hvis noen begynner og danse og synge litt sånn umotivert for meg så er jeg solgt :-)

 
 
Blogger Unknown Sier:

Jepp. Lurt det der. Jeg har trua på deg jeg Frøken Makeløs. Dette er jo klassisk. Man finner pøbelen, og blir sammen med vedkommende fordi dere tror dere kan få han inn på den smale sti.. Får jeg komme i bryllupet? Kan sikkert lire av meg en aldri så liten tale eller.no.

Egoisten
- Åtgaumsforvaltar med erfaring som forloved og toastmaster.

 
 
Blogger Gretten Sier:

Ha ha! Fett! Setter sammen min egen dans til 'Dum og deilig' nå.

Mvh Gretten som synger med sprukken røst og danser swing alene.

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

Egoisten: Du har virkelig tro på dette? Er det ikke egentlig ren idioti å tro at man kan forandre noe som helst på en mann? Egentlig syns jeg dessuten det er litt ufint; å bli sammen med noen og så sette i gang med å forandre han. Da likte man han vel ikke noe særlig i utgangspunktet, og hvorfor ble man sammen med han da?

Men det er klart du får komme i bryllupet, om det blir noe :-)

Gretten: Yay, en av mine favoritter! Tror aldri den har vært gjort i musicalsammenheng tidligere, så dette er jeg veldig spent på. Legger du ut video på bloggen? :-)

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

Egoisten: Eh, forresten. Skal du være forloved eller forlover?

 
 
Blogger Unknown Sier:

R! skRiveleif i føRste kommentaR.

Egoisten
- ÅtgaumsforvaltaR med planer for utdrikkningslaget.

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

Og..akkurat hvem sitt utdrikkingslag er det egentlig du har planer for, mon tro?

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Kjære Frøken Makeløs!

Jeg kjenner deg ikke, men vil deg allikevel det aller beste. Derfor sier jeg av hele mitt hjerte, og med all min livserfaring som ligger tungt i den store ryggsekken jeg drar på: Det der er en strategi som fører deg rett inn i alanemor-tilværelsen - før du rekker å si "morkake".

Finn deg en ordentlig mann.

:)

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

Takk for det! Jeg håper du oppfattet ironien i innlegget mitt, hvis ikke: jeg er aldeles enig med deg :-)

 
 
Blogger bigdaddy Sier:

Jeg har en venninne som forsøkte den strategien.

Det funket en stund. Så viste det seg at mannen var spillegal, ikke så snill og var alt i alt en giga slask.

Nå sitter hun i klisteret og har barn med en mann hun virkelig ikke ønsker å ha barn med.

Vurdering av metoden: 2 (grunnen til at det ble 2 og ikke 1 er det usedvanlig vakre barnet)

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

bigdaddy: så hvis målet utelukkende er å få barn så får metoden en sekser? :-)

 

Svare?