<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d8979916324030367209\x26blogName\x3dFr%C3%B8ken+Makel%C3%B8s\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://frokenmakelos.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dno_NO\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://frokenmakelos.blogspot.com/\x26vt\x3d-2257351198009471507', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Frøken Makeløs

 

Jeg er ei sjuske

Jeg er skikkelig sjuskete. Jeg spiser egg som er mange måneder gamle og bryr meg ikke om at de har gått ut på dato for lenge siden. Jeg vasker så godt som aldri gulvene mine - man har da støvsuger! Leverposteien lever godt i mitt kjøleskap helt til den mugner - og har jeg lyst på leverpostei den dagen også så skjærer jeg vekk muggen og spiser resten.

Jeg vasker ikke undertøyet jeg kjøper før jeg begynner å bruke det og når jeg vasker undertøy så syns jeg det holder med førti grader. Det er faktisk ikke mer møkkete enn at det blir rent da, selv om en tidligere kollega var sjokkert over min manglende kokvasking.

Vinduene i leiligheten har forgjeves ropt etter vasking i et halvt år og det er ikke alltid jeg gidder å støvsuge baksiden av sofaputene (gudmoren min pleide å vaske baksiden av bilder som hang på veggen, du kan si hun var i en litt annen liga enn meg). Jeg vasker aldri grønnsakene før jeg spiser dem og den persiennen i stua som ble ødelagt før jul i fjor henger fortsatt like skakk og skeiv.

Jeg er ei sjuske. Jeg ser kanskje ganske ordentlig ut men det er bare juks.

Etiketter:

 

til denne posten

 
Blogger care Sier:

He he, dette var morsom lesning. Jeg er også ei sjuske (er det rett stavet?) bortsett fra at jeg alltid vasker nytt undertøy og frukt.

:-)

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Hehe.. Godt det finnes folk som vet å nyte livet. Og dersom du enda lever i beste velgående etter utgåtte egg, tar jeg det til etterretning. Har hørt noe om at de holder seg en god stund.

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

merethe: takk, det var bra at det var morsomt og ikke frastøtende, haha. og ja, det skrives sjuske, jeg slo det opp :-)

miriam: ja egg holder seg veldig lenge, sikkert opp til et halvt år. du merker fort når de er dårlige, da lukter de råttent! :-)

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Hoho ei til som meg!

 
 
Blogger Sorgenfri Sier:

Hadde jeg kunnet, skulle jeg gitt deg en klem sånn ca nå. :o)

 
 
Blogger Unknown Sier:

du har antakeligvis et lavt matbudsett i det miste, i og med du faktisk ikke kaster leverposteien slik andre ville gjort.
Men ære være sjusk!

Egoisten
- Åtgaumsforvaltar med dårlig vaskerutine

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

linda: hoho, jeg tror vi er mange! :-)

evil giraffe: takk for klem!

egoisten: hva er et lavt matbudsjett? jeg bruker matpengene mine på masse frukt og grønnsaker pluss svindyre glutenfrie knekkebrød, soya-is osv. Det er ikke billig med matintoleranser, kanskje det er derfor jeg må spare på leverposteien? :-)

 
 
Blogger Balanse Sier:

Du har sikkert et knallsterkt immunforsvar!

 
 
Blogger Gretten Sier:

Ha ha det er jenten sin det! Det varmer hjertet mitt å høre slikt.

Mvh Gretten som tidvis er en slask

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

balanse: haha, fordi jeg konstant er omgitt av bakterier? :-D

gretten: du er rar. men det er fint å ha deg tilbake, hvor har du vært?

 
 
Blogger Gretten Sier:

Jeg er på ferie med Mikro. Har en liten mellomlanding med vask av klær etc. før ferden går videre i morgen.

At jeg rar? Der strøk jeg jo vitterlig til vanlig mann kriteriet :-)

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

Ferie fortsatt? Ah, misunnelig! Rar kan være fint det, jeg er for rar. Kos deg med Mikro!

 
 
Blogger Gretten Sier:

Takker! Kommer til å ta opp denne vanlig mann tråden etter ferien hjemme hos meg selv:-)

 
 
Blogger Minneapolise Sier:

Jeg er sjuske selv og bor sammen med en slask, men lazy-life er hærlig! :)

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Jeg er også sjuske. Har de siste to ukene prøvd å invitere til pokerlag hjemme hos meg for å få motivasjon til å rydde og vaske, men så lenge ingen har tid, blir leiligheten min seende ut som... vel, rommet mitt da jeg gikk på ungdomsskolen.

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

Gretten: Gleder meg til å lese :-)

Minneapolise: En slask og ei sjuske, høres ut som en perfekte match!

Sonja: Haha, det høres ikke bra ut. Hjemme hos meg er det tidvis riktig så ryddig og fint, men hvis du snur putene... :-)

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Jeg visste ikke at det fantes undertøy for kvinner som tåler mer enn 40 grader. Og hvis det tåler kokvask, så er jeg redd det er merket med «Ullevål sykehus». Ikke spesielt sexy, med andre ord.

Jeg leste et sted at den største medisinske revolusjonen utvilsomt er kommandoen: «Vask hendene dine!». Du er kun ei ekte sjuske hvis du aldri vasker hendene dine før du inntar et måltid.

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

Trønderaspirant: Hei og velkommen hit! Aha, det forklarer en del - jeg har rett og slett finere undertøy enn andre har! :-)
Vaske hendene før man spiser - er det ikke bare barn som gjør det?

 
 
Anonymous Anonym Sier:

min tante vasker av matvarene hun har handlet før hun putter de inn i kjøleskapet hun..jeg har ikke arvet noen av de genene.
heldigvis vil jeg si.

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

Det høres ekstremt ut ja. Men jeg håper det bare gjelder frukt og grønnsaker og ikke hermetikk og pasta, for eksempel? :-)

 
 
Anonymous Anonym Sier:

det gjelder alt. absolutt alt..melkekartonger, glass osv..

 
 
Blogger Støvkorn Sier:

Hmmm, og jeg som trodde at alt, untagen å spise muggen mat, var normalt....


huff... nå føler jeg meg sjuskete også!

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

Tina: Haha! Virkelig? Er det sant? Du tuller ikke??

Confiteor: Det trodde jeg også men så begynte jeg å snakke med folk.. :-)

 

Svare?