<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d8979916324030367209\x26blogName\x3dFr%C3%B8ken+Makel%C3%B8s\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://frokenmakelos.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dno_NO\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://frokenmakelos.blogspot.com/\x26vt\x3d-2257351198009471507', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Frøken Makeløs

 

Horatio Caine - hvordan menn ikke skal være

Kjære dere menn som lurer på hvordan dere kan vite om dere bikker over til å være for klissete og følsomme, eller for mye macho monkey, så har jeg nå svaret. Det er ikke et avansert eller komplisert svar, ei heller et som er basert på lange og nitide akademiske undersøkelser. Neida, her snakker vi om en relativt kjent mann som faktisk klarer å personifisere både for mye følsomhet og for mye machodusteri på gang.

Det er jo helt utrolig. Og hvem er så denne mannen? Jo, det er selvsagt Horatio Caine i CSI Miami. Tv-serien der liksom ikkeno er umulig for de brave etterforskerne - hvor kvinnene er plastisk vakre og mennene likeså.
Og så Horatio da, H blant venner. Det er mannen sin det. Innimellom opptak av hver episode ligger han antagelig i vinkel hos en spinndyr knokkelknekker fordi han ikke i en eneste scene får lov til å holde hodet sitt vertikalt. Alltid skal han ha det på skakke slik at den gulrotfargede hentesveisen får dingle fritt i Miami-vinden og det gjør nok vondt i lengden, vil jeg tro. Aldri skal han se noen i øynene heller. Ikke at det siste alltid er så lett å vite, for han har jo disse coole nittitalls-solbrillene sine på så ofte han kan. Nesten-ekte Horatio-briller kan du forøvrig kjøpe her (ikke gjør det! ikke gjør det!)

Horatio er en følsom mann. Han elsker sin Marrrrrisol som dessverre dør (uffda) og da - DA! Da blir Horatio sinna da. Men brøler han? Skriker han? Velter han skrivepulten sin ut av vinduet? Niks. Horatio tar på solbrillene sine, skakker på hodet og sier übercalm: "let's go, I know where the killer is". Jada.

Det kan hende at noen av dere liker CSI Miami, det er tross alt visstnok verdens mest sette serie. Jeg skjønner ikke hvorfor. Hadde de enda fjernet H, så hadde det kanskje hjulpet litt, men neida, de drepte Marrrrrisol sånn at H kunne bli enda mer innagerende sinna. På sin følsomme måte. Man, den fyren er irriterende. Bare det sørgelige, oh-so-følsomme blikket hans alene er nok til å få meg til å gå fra konseptene - og ikke på en bra måte. Han er et skoleeksempel på hvordan menn ikke skal være. Han er så følsom og så breial på en gang at jeg får helt noia.

Nei, hiv ut CSI og få tilbake den australske serien The secret life of us. Det var serien sin det. Og til dere (egoisten og rabbagast, hihi) som en gang for lenge siden tigget om mer jenteklining på denne bloggen; søk opp The secret life of us på youtube, så finner dere det dere leter etter.

Etiketter:

 

til denne posten

 
Blogger radiohode Sier:

CSI hva? Er dette noe som går på fjernsynet?

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Det finnes en egen, og godt besøkt, blogg tilegnet hat rettet mot Horatio Caine (og David Caruso) et eller annet sted, men jeg har rotet bort adressen.

 
 
Blogger Unknown Sier:

jeg har vel aldri spurt etter jenteklining.. Altså..det skal jeg ikke ha på meg..tror jeg. Kanskje.
Og jeg stikker ikke innom youtube nå nei.

Egoisten
- Åtgaumsforvaltar med sitt på det rene..

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

radiohode: ikke skap deg. så sant du har sosial omgang med folk og/eller leser aviser har du hørt om csi.

iversen: det kan jeg levende tenke meg! for en skandaløst irritende fyr! er redd jeg aldri kommer ut igjen hvis jeg finner den siden du snakker om.

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

egoisten: vanskelig å juge seg unna noe som er dokumentert i kommentarfeltet til denne posten: http://frokenmakelos.blogspot.com/2007/05/arne-schau-knudsen-gal-av-lengsel.html

knis.

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Grunnen til at serien er populær kan utelukkande vere drikkeleken "Drikk kvar gong David Caruso tar på brillene sine". Elles er eg rimleg lukkeleg for at han vart hiven ut frå NYPD Blue etter fyrste sesong slik at den eksellente Dennis Franz fekk overta showet.

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

sjukheit: haha, der har vi forklaringen! synd at de sender den på tirsdager; det er en dag jeg sjelden har bruk for drikkeleker. nypd blue har jeg ikke noe forhold til uten at jeg mener å huske at jeg ble litt sjøsyk pga filmingen den ene gangen jeg så på. kan det stemme tro?

 
 
Blogger Gretten Sier:

Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

 
 
Blogger Gretten Sier:

Alt dette CSI krim-bedritne-vi-er-så-jævlig-
logiske-til-å-tenke-og-flinke-og-pene faenskapet skulle regelrett ikke vært laget. Det er for dumt og mr. H er selve inkarnasjonen på hele elendigheten. Takk kjære Frøken, det gjorde godt å få dette ut.

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

Bare hyggelig, kjære deg. Og så er det jo så kjekt når vi er enige! :-)

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Ååååå. The Secret life of us! Den vil jeg også ha tilbake på tv'n!

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

ja, den var kjempebra! det går an å få tak i den på nettet men skal man ha alle episodene koster det jo opptil flere skjorter. buhu.

 
 
Blogger radiohode Sier:

Åhhh! Criminal Scene Investigators, Miami Branch!?!?! Nå ringer det en bjelle her.

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

Hm? Det har jeg aldri hørt om. Men det kan godt hende du har rett, og i så fall er du den eneste i hele verden som kaller serien ved dets fulle navn. Det er jammen ikke verst.

 
 
Blogger radiohode Sier:

Det er bare jeg og svogeren min fra Tvedestrand som kan det fulle navnet. Merkelig at jeg ikke husker hva han (svogeren) heter...?

 
 
Blogger Undre Sier:

The secret life of us!!!

*hulk*

*snufs* Vil *snufs* ha *snufs* tilbake *snufs* nå!!! *hyl*

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

radiohode: du har snodige prioriteringer.

undre: ja! kanskje vi må starte kampanje?

 
 
Blogger hugmutilator Sier:

CSI: Crime Scene Investigation, that is:)

Og jeg føler intet annet enn avsky for serien!

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Personlig liker jeg å se David Caruso i Rambo: First Blood, som deputy Mitch. Bare fordi han får litt juling av Sylvestern. Det fortjener han. Litt sånn omvendt karma. Det du gjør i fremtiden skal du straffes for nå.

Hater Horatio, og alt annet med den serien egentlig. Som for eksempel den oversminka prostituerte som jobber som obdusent med håret løst nede i åpne brystkasser.

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

hug: ting tyder visst på at det er flere av oss :-)

xmasb: haha, det høres skikkelig ekkelt ut!

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Hvor dumme er dere egentlig? Horatio er den beste i hele serien sammen med Alexx! Horatio er den beste mannen på denne jord, og CSI er den beste TVserien! Denne siden er bare BULLSHIT!

Horatio er det ingen som kan måle seg med! Mener du virkelig at du skal hive ting rundt deg og slå ned folk når noen dreper kona de? etteforskere gjør ikke sånt! tette kjerring!

 

Svare?