<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d8979916324030367209\x26blogName\x3dFr%C3%B8ken+Makel%C3%B8s\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://frokenmakelos.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dno_NO\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://frokenmakelos.blogspot.com/\x26vt\x3d-2257351198009471507', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Frøken Makeløs

 

Frøkna oppsummerer Øya 2007

Hvert år markerer Øya-festivalen avslutningen på sommeren min. Når siste konsert er ferdig og jeg trasker ut av Middelalderparken sammen med tusenvis av andre i augustmørket, så vet jeg at høsten er på vei. Og det er definitivt ikke den verste avslutningen man kan få av en sommer - særlig ikke i år når hele ferien har vært noe i nærheten av perfekt.

Her er min egen, høyst subjektive Øya-oppsummering av årets..

  • mest romantiske: selvsagt han som fridde til kjæresten sin i regnværet under konserten med Thomas Dybdahl og KORK (gutter: det er sånn det skal gjøres)
  • positive overraskelse: at folk stort sett har sluttet å bruke t-skjorter med "morsom" skrift
  • happy moments: da de i billettluka - begge dagene - spurte hvor gammel jeg er (for å vite om jeg er over 18 og kan kjøpe øl)
  • dille: prikkete klær. Kutt det ut jenter - jeg gjorde det først, så slutt å herme!
  • gode råd: hvis du har sekk på ryggen er det lurt å ta den av og sette den på bakken når du står midt i en folkemengde
  • Øya-crush: Jens Lekman (hvem trenger Lily når vi har søte Jens?)
  • klare forbedring: at de fleste jentene hadde innsett at møllkuleluktende secondhandkjoler i litt for liten størrelse ikke er særlig hot
  • wannabe-moment: da vi trodde vi sto på gjestelista på Stratos, men så viste det seg at riktig vedkommende hadde glemt å gi beskjed til de i døra
  • oversensitive: min gaydar, som visstnok også slår ut på menn som er skikkelig hetero
  • skuff: maten
  • heftigste gummiser: grønne, shiny med høye hæler fra Marc Jacobs (la oss håpe de var fake)
  • kommentar: "jeg tror jeg sang feil" (kompis C, etter at vi og 9000 andre hadde sunget den samme strofen ca 20 ganger på rad på Thomas Dybdahl-konserten)
  • höjdare: Architecture in Helsinki
  • aha-opplevelse: at jeg er blitt så vant til røykfrie omgivelser at jeg plages når folk tenner opp en sigarett i en menneskemengde - utendørs
  • irritasjonsmoment: at jeg ikke klarer å plassere alle de halvkjente fjesene jeg har sett (er det kompisen til en jeg kjenner? er det en c-kjendis? er det en jeg har snakket med på byen? har vi vært på date en gang for lenge siden?)
  • klammeste: føttene mine, etter ti timer innestengt i gummiser
  • undring: hvor ble det av alt regnet som skulle komme på lørdagen?
  • frøkendrikk: hvitvin - som alltid
  • regret: at jeg bare fikk med meg siste halvdel av siste sang på Timbuktu-konserten
  • kløner: de i Sporveiene som hadde byttet om skiltingen på t-bane 4 og 6 da vi skulle hjem. Plutselig var vi på Borgen stasjon og ikke på Blindern, gitt.

I det store og det hele en finfin festival, med andre ord. Jeg var der bare fredag og lørdag - med fredag som soleklar beste dag, så det er mulig jeg gikk glipp av store ting de andre dagene. Oh well, festivalpass er ikke noe for meg - to dager er absolutt nok. Nå har jeg fine minner og vonde bein - og kjemperespekt for de som jobber i butikk og står åtte timer om dagen.

Etiketter: ,

 

til denne posten

 
Blogger radiohode Sier:

Jeg befant meg ikke så langt unna øya-området på lørdag, og kan fortelle at regnet falt omtrent der jeg var. Det begynte tidlig om morgenen og fortsatte i puljer utover dagen. Og vi snakker seriøse mengder her.

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

aha, var det der det ble av. vel, flaks for oss! :-)

 
 
Blogger bigdaddy Sier:

At du ble skuffet over maten må bety at du hadde forventninger til den.

Det kan da ikke være særlig rutinert å ha forventninger til festivalmat?

 
 
Blogger Unknown Sier:

Jens Lekman er knall. Gjesteliste? vel, huk tak i meg neste sommer..

Egoisten
- Åtgaumsforvaltar med kontakter

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

bigdaddy: har du aldri vært på øya? der pleier nemlig maten å være superb!

egoisten: yay! jeg elsker å være viktig :-)

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Regnet var på Majorstua frem til klokka 13.30, det er jeg smertelig klar over; da jeg løp ut for å kjøpe gummistøvler til festivalen.. og maten var litt skuff, men musikken fantastisk!

og det med halvkjente folk som man kjenner igjen - enten kjendiser eller bekjente, DET er irritabelt! Og når bekjente du trodde ikke kjente hverandre snakker med hverandre, da blir alt iallfall kaos!

Bra festival i år uansett :D

 

Svare?