<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d8979916324030367209\x26blogName\x3dFr%C3%B8ken+Makel%C3%B8s\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://frokenmakelos.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dno_NO\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://frokenmakelos.blogspot.com/\x26vt\x3d-2257351198009471507', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Frøken Makeløs

 

Hvordan få cool & casual til å funke


Til bursdagen min fikk jeg et par finfine bøker som absolutt må blogges om. I dag har jeg hengt i parken og vekselvist sovet og lest i den ene boka; Anthropology and a hundred other stories av Dan Rhodes. Det er en samling av 101 korte historier om kjærester som dør, sviker, forlater, er utro og så videre. Høres trist ut? Neida, det er faktisk en riktig så morsom bok!

Siden jeg har en tendens til å bli frøken cool & casual når jeg liker noen veldig godt, falt jeg særlig for følgende historie:

Not wanting the intensity of my love to drive Skylark away, I feigned indifference. I worried that this tactic wasn't working; seeming bored in my company, she would keep looking at her watch as though impatient to go somewhere far better. Even so, we would always disinterestedly arrange to meet up again. When, besotted, I casually suggested we get married, she shrugged her shoulders and, yawning, said "Whatever". I couldn't believe my luck. The man asked us whether we were prepared to love and cherish one another forever. Skylark said she might as well, and I told him I supposed so.

Med andre ord; det funker fint å være cool & casual så lenge man er det begge to. Så: Hei du mann som er redd for å vise følelsene dine - hvor er du?

Etiketter: ,

 

til denne posten

 
Anonymous Anonym Sier:

Ha ha. Ja den var god.

Da jeg bodde i Tromsø for noen år siden skulle en kompis lære meg sjargongen. Jeg pleide å si "fantastisk" o.l., men han forklarte meg lettere irritert at i Tromsø sa man "Greit" hvis noe var ok - bra, og muligens "HELT greit" i stedet for fantastisk. Så for å være kul og kasjuæl på Tromsøvis må jeg bare erklære historien for "helt grei".

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Men så talefør som denne frøkna er, så stusser jeg litt over at hun ikke også klarer å formulere følelsene sine? Det er vel bare en misforståelse, vel?

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

rabbagast: dette om tromsø var ny info for meg. bra jeg ikke bor der da, for jeg hadde ikke klart meg uten "fantastisk" :-)

tiqui: det skjer først når jeg virkelig liker noen, for da blir alt veldig skummelt og jeg satser på risikominimering. men stort sett er jeg veldig verbal, ja :-)

 
 
Blogger Unknown Sier:

Omg.. Selvinnsikt! damn ur goood!

Pøh, jeg veit du streber etter å bli likt, ergo er du også følelsesmenneske - til en viss grad.

Egoisten
- Åtgaumsforvaltar med nåla klar til å sprekke ballongen

 

Svare?