<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d8979916324030367209\x26blogName\x3dFr%C3%B8ken+Makel%C3%B8s\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://frokenmakelos.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dno_NO\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://frokenmakelos.blogspot.com/\x26vt\x3d-2257351198009471507', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Frøken Makeløs

 

Hverdagslykke


Lykke er å sykle over Løkka i solskinn en ettermiddag i mai. Jeg har rød kjole med prikker og bare, brune bein i nye sandaler. Jeg har Dum og Deilig på øret (noen ganger er man faktisk helt nødt til å være litt trafikkfarlig) og hestehale med vipp.

I dag er det ingen som er i veien for meg. I dag gjør det ikke noe om jeg bruker ti minutter på å parkere sykkelen fordi støtten er så dårlig at sykkelen bare velter hele tiden. Det gjør ikke noe at jeg svett og sulten og det spiller ingen rolle at alle lyskryss lyser rødt.

For jeg har verdens beste venner og verdens beste mamma og har hyggelige planer som ligger foran meg som perler på snor. Jeg har spring i beina og schwung i hofta og tro på at sommeren i år kommer til å være full av jordbær og sommerfugler og godværsskyer. Jeg har en nabo som synger opera i oppgangen og noen har sagt at jeg er pen.

Verden ligger helt åpen i dag, den venter på at jeg skal erobre den. Noen dager er som denne. Og de skal man gjemme i hjertet sitt, der de kan bo sammen med alt annet som er verdt å huske.

Etiketter:

 

til denne posten

 
Blogger radiohode Sier:

Dum og deilig er ikke det verste å ha på øret. De to lagde flere bra låter enn vi egentlig tenker over. "Kanskje kommer kongen" er n personlig favoritt.

Nytt dagene, frøken.

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

Den er også fin ja. Hele Juba Juba er jo et fantastisk album (som jeg har blogget om før). Min spesielle favoritt er den ikke fryktelig kjente Inni en sekk fra samme plate. Det var derfor enormt stas da K&L med band måtte ha loddtrekning under konserten på Øya om hvem som skulle få lov til å synge akkurat den. Sondre vant, hurra!

 

Svare?