<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d8979916324030367209\x26blogName\x3dFr%C3%B8ken+Makel%C3%B8s\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://frokenmakelos.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dno_NO\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://frokenmakelos.blogspot.com/\x26vt\x3d-2257351198009471507', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Frøken Makeløs

 

The Goddess Guide

Som jeg har nevnt tidligere så var jeg for et par uker siden på seminartur til København, hvor jeg hadde ansvar for logistikk og informasjon for 300 mennesker fra hele verden. Da kan ting lett gå litt galt og brått så hadde vi mistet en dame fra Peru. Hun var altså søkk borte og det tok ganske lang tid, en del (godt skjult) panikk samt nitidig bruk av registreringslister og tilgjengelige servicefasiliteter før vi klarte å finne ut hvor hun befant seg. Hun hadde selvfølgelig gått seg bort i den store byen, men heldigvis hadde noen tilfeldige dansker forbarmet seg over henne og vi fikk etterhvert ordnet med alternativ transport for henne tilbake til Oslo.

Etter dette satte jeg meg ned og pustet litt med magen - og da dukket min supersøte ekskollega opp med en gave til meg. Ikke en hvilken som helst gave heller, men boken The Goddess Guide - every girl's bible for living a fabulous life. Og så hadde hun skrevet en hilsen til meg inne i boken: Because you're worth it.

Ah! Det er noe med overraskende gaver som gjør meg så glad at jeg ikke vet hvilket ben jeg skal stå på. Den aller beste anledningen til å gi bort noe er ikke fødselsdager eller jul, men simpelthen "jeg så denne og tenkte på deg".

Boken er inndelt i kapitler som Beauty, Travel, Home, Garden, Food og Joie de Vivre - og er spekket med vakre bilder, nyttig informasjon, personportretter og gudinnetips. Jeg har ikke lest en brøkdel av den ennå (heldigvis!) men noe av det mest fantastiske jeg har lest så langt er historien om Miss Lecroc som bor i Paris og som maler vakre og personlige one-of-a-kind bilder av håndvesken din - med innhold. Hvis du er interessert i å skaffe deg et slikt nummerert kunstverk så kan du lese mer om fremgangsmåte og denslags her.

Jeg tror bestemt at et slikt veskeportrett ganske enkelt må være den absolutt ultimate gaven til alle kvinner som har et inderlig forhold til vesken sin.

Bildet er stjålet fra Babyccino.

Etiketter: ,

 

til denne posten

 
Blogger Tonia Sier:

Love it! Hvor kan man kjøpe boken?

 
 
Blogger Mariann Sier:

Vet akkurat hvor glad du ble, for så glad ble jeg i går da jeg kom på jobb og det sto en stor ballongoppsats på pulten min (selv om jeg hadde bursdag på ordentlig). Bilde på blogg, selvfølgelig ;)

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

candy: fins helt sikkert på nettet - min ble kjøpt i en bokhandel i københavn :-)

mariann: åh, ballonger! det er så stas det! og grattis med overstått bursdag, hurra for deg!

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Det må være en supersøt venninne, gitt;) Hun har nok helt sikkert kjøpt den selv også... Feks i Skottland! Og så tatt den med i en eller så overfylt håndveske.

Til opplysning har de boken både på amazon.com og ebay.com

...og på Urban Outfitters i Køben;)

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

kitekid: hun er det - en av de søteste jeg kjenner faktisk :-)

det var lurt at hun kjøpte den selv, sånn at vi begge øker vår kompetanse på å leve fantastiske liv!

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Hun har også kjøpt to nydelige bøker som heter The Boys Book OG The Girls Book -How to be the best at EVERYTHING!

De er veldig nyttige og lærer deg bla. hvordan man hanskes med en krokodille (gutter) og hvordan man kan redde verden (jenter). Ta en titt på innholsfortegnelsen

Planen var å kjøpe den til en kollega, men han mener han kan alt så det var ikke noe vits! MAKAN!

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Takk for en interessant blogg

 

Svare?