<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d8979916324030367209\x26blogName\x3dFr%C3%B8ken+Makel%C3%B8s\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://frokenmakelos.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dno_NO\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://frokenmakelos.blogspot.com/\x26vt\x3d-2257351198009471507', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Frøken Makeløs

 

South Park: What would Brian Boitano do?



Jeg er ikke glad i tegneserier, jeg tror jeg leste for lite Donald da jeg var liten til å ha vett på å sette pris på det. South Park er imidlertid et hederlig unntak - i en periode var jeg nærmest avhengig av min ukentlige dose og filmen var jeg så begeistret for at jeg faktisk gikk hen og kjøpte soundtracket (som jeg ikke har hørt på på årevis - det er jammen på tide å hente det frem igjen!)

I dette klippet henter guttene inspirasjon fra kunstløperen Brian Boitano, som både slåss med grizzlybjørner, nedkjemper en ond robotkonge, redder menneskeheten og bygger pyramidene i Egypt mens han banker opp Kublai Khan. Med sånne meritter å vise til er det jo helt klart nærliggende å spørre seg selv hva Brian Boitano ville gjort når man møter på vanskeligheter i eget liv.

Egne superheltkrefter (jeg blir aldri fyllesyk, Homovennen kan spise pottis til middag uten å legge på seg) blir ganske ynkelige sett i sammenheng med en helt av et sånt kaliber.

Etiketter: ,

 

til denne posten

 
Anonymous Anonym Sier:

Jeg liker best Futurama og Family Guy jeg da, sitter klistret foran Viasat 4 hver dag fra 18-19:00.

 
 
Blogger etaktuarliv Sier:

Futurama er veldig bra. Det er bare dumt at serien er nedlagt ...

"What would Brian ..." er forresten en parodi på spørsmålet "What would Jesus do", som ble brukt som en slags moralsk rettesnor blant kristne i USA.

Spørsmålet er hvem som er en tilsvarende helt i Norge? Brian Boitano er jo ukjent her, i hvert fall blant barn.

Da jeg var barn, på samme alder som South Park-gutta, var jeg veldig fan av Martin Schanche. Så jeg tror at mottoet mitt på den tiden ville vært "Hva ville Martin Schanche gjort?"

Ikke så lenge etter mistet jeg interessen for biler, og den har igrunn ikke kommet tilbake. I dag er vel Martin Schanche mest kjent for å slå og gå under debatter.

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Du skal ikke undervurdere deg selv. Å ikke bli fyllesjuk er definitivt på topp 5 superkrefter jeg kunne tenkt meg.

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

Joakim: Ah, det er utenfor mitt snevre interessefelt hva gjelder tegneserier. men hei, vi har jo alle våre greier :-)

Etaktuarliv: Ja, det med parodien har jeg også hørt.

Hvem som er tilsvarende helt i Norge vet jeg ikke, men det fins jo en Facebookgruppe som heter What would Jonas do, som er "en gruppe for alle oss som stilt overfor et valg spør oss hva Super-Jonas ville gjort". (Vi snakker selvsagt om Jonas Gahr Støre).

Martin Schanche har vel utspilt sin rolle som helt ja, haha.

Sonja: Hvis du har noe bra å tilby så kan jeg jo vurdere bytte med deg..? :-)

 
 
Blogger Espen Sier:

Og alle episodene ligger fritt tilgjengelig på nettet! Hurra.

http://www.southparkstudios.com/

 
 
Blogger etaktuarliv Sier:

Tja, jeg er usikker på om Jonas passer godt inn her. Vi snakker jo om en person som er en helt for barn. Det er i hvert fall det jeg snakker om, det kan jo være at dere andre snakker om noe annet ...

Kanskje noe sånt som "Hva ville danse-Tschaw gjort", eller "Hva ville John Arne Riise gjort" er mer sannsynlig.

Selv om jeg personlig liker din variant bedre.

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

espen: yay, se der ja - så bra!

etaktuarliv: jonas har nok ikke den helt store apellen til barn nei. men voksne trenger jo også helter..? :-)

 

Svare?