<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d8979916324030367209\x26blogName\x3dFr%C3%B8ken+Makel%C3%B8s\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://frokenmakelos.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dno_NO\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://frokenmakelos.blogspot.com/\x26vt\x3d-2257351198009471507', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Frøken Makeløs

 

Koselige gamle kjønnsrollemønstre

Allerede på dag to av vårt midlertidige samboerskap presterte Kjæresten og jeg å oppfylle sånn omtrent alle kjønnsrolleklisjeer som fins.

Jeg hadde vært hjemme fra jobb den dagen, så da han kom hjem - svett og møkkete i arbeidsklær (yum!) - hadde jeg selvsagt middagen klar. Jeg lover, hvis han hadde tatt med seg tøflene til Oslo så hadde de stått klare også, fnis. Så spiste vi middag og snakket om hva han hadde gjort på jobb den dagen (jeg hadde ikke opplevd særlig mye etter en hel dag hjemme i leiligheten). Etterpå tok han en dusj og sovnet på sofaen.

Da han hadde sovet en time syntes jeg det var på tide å vekke han med et kjærlig kyss på kinnet (hvis ikke hadde han jo ikke fått sove til kvelden, må vite), hvorpå han rullet ut av sofaen, hentet en øl i kjøleskapet og rigget seg til foran tv-en som viste en eller annen fotballkamp. Jeg tilbragte resten av kvelden med å vimse frem og tilbake, lakke negler, rydde litt (jepp, Delirium - jeg er visst på vei dit du befinner deg) og snike inn litt kosing når jeg så mitt snitt til det.

Det verste er at jeg syns det hele er skikkelig, skikkelig koselig. Jeg er nok fryktelig forelsket. Minst.

Etiketter:

 

til denne posten

 
Anonymous Anonym Sier:

Herlig.. Om dere oppfyller gamle kjønnsroller aldri så mye, så er det jo koselig. I alle fall å lese om. Og i alle fall i kortere perioder. Mulig det er mindre koselig om 27 år til... Ulme vet ikke. :-)

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Hehe..jeg synes nå det hørtes ut som om dere hadde en superkoselig kveld sammen. Og hvem vet, en annen dag er det kanskje han som har middag klar til deg og pusler rundt deg mens du følger med på noe spennende på TVen!

Det er jo mye av sjarmen å dulle litt med hverandre, og så lenge det går begge veier er det bare kooos :-)

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Veldig heimslig og koselig. Høres ut som du har gjort et varp her, frøken ørn. Nå gleder jeg meg til den første ordentlige fotballbloggposten din (den litt nedenfor her teller ikke).

 
 
Blogger Sorgenfri Sier:

Nommin, da! :o)

Jeg fikk nesten lyst til å skrive en "oppfølger" her.
Hvordan man ser på nøyaktig samme hendelser noen år frem i tid.

*fnise*

 
 
Blogger Delirium~ Sier:

*fnis*
Ja, du er sannelig i ferd med å utvikle Deliriumske tendenser. Jeg er ellers inmari lykkelig med å ha det sånn (selv om jeg av og til stønner litt når Kent tror han har ryddet kjøkkenet og jeg må bruke 15 minutter til på å vaske det *le*).

Håper dere får en lang, lykkelig og romantisk sommer!

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

ulme: frøkna vet heller ikke.. men inntil videre er jeg bare glad og fornøyd! :-)

cat: jeg blir absolutt dullet med, så jeg har ingenting å klage over :-)

bein: fotballpost? jeg? pøh. men et varp er jeg enig i at jeg har gjort ja, hurra!

sorgenfri: åh, gjør det - gjør det!

delirium: hva er det med menn og kjøkkenvask? jeg gruer meg til den dagen jeg begynner å irritere meg over det..

 
 
Blogger Tonita Sier:

Fortsett å dulle - med hverandre.
Forsett å være forelskede - i hverandre.
Forsett å være gode mot hverandre.
Nyt alt som nytes kan.
Gi - så får du.

Pøh, - kjønnsrollemønster - nix, det er ikke der det går galt.

(Hadde 42dre bryllupsdag i går)

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

tonita: jeg har sagt det før, men du skriver virkelig de nydeligste kommentarene. tusen takk!

og gratulerer kjempemasse med den 42. bryllupsdagen, det er intet mindre enn imponerende!

 

Svare?