<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d8979916324030367209\x26blogName\x3dFr%C3%B8ken+Makel%C3%B8s\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://frokenmakelos.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dno_NO\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://frokenmakelos.blogspot.com/\x26vt\x3d-2257351198009471507', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Frøken Makeløs

 

Kan vi slutte å plage Britney nå?


Når media bruker tid og tjener penger på å analysere hvordan media har brukt tid og tjent penger på forfølge unge Spears, da er det noe som er galt et sted. Hun har mistet karrieren og begge ungene og er etter alt å dømme på god vei til å miste både vett og forstand. Stakkars lille rike pike.

Så kan vi slutte å plage Britney nå?

Etiketter:

 

til denne posten

 
Blogger Frk. Frekkesen Sier:

KJære snille frøken Makeløs - etter måneder uten at noen som helst viser bloggen min noe interesse er jeg plutselig linket på bloggen din - og får kommentarer fra mange hyggelige mennesker! Du har gjort meg lykkelig. Nå kan jeg dø.

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Sålenge vi interesserer oss for hva Britney gjør, spiser, feiler i ,håndterer barna sine, eller bare hvordan hun ser sjuskete ut - ja,så vil paparazzimania aldri holde opp med businessen deres.
Britney= klingende mynt i kassa. Bigtime. Og pengeinnstørming kan gi avhengihget. dessverre. For jeg liker Britney. Er hun ikke søt, da for eks? :-)

kris.

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

kjære snille frk. frekkesen! det var da jammen på tide at noen oppdaget den fine bloggen din og hvis jeg har hjulpet med en link herfra er det da bare hyggelig! men du har sett at örn på isbiten har skrevet en hel hyllingspost til deg også, ikke sant? føler at han må få litt kred for de hyggelige kommentarene på bloggen din han også.

vær så snill og ikke dø helt ennå.

krissy: men hvem er de folkene som syns at det er så skrekkelig interessant? og skjønner de ikke at det er en belastning for henne og at hun er i ferd med å bli splitte pine gal? det er det jeg ikke forstår.

 
 
Blogger Espen Sier:

Jeg synes ikke vi skal plage noen som helst. Britney har det nok vondt, og det unner jeg ingen.

 
 
Blogger Espen Sier:

Men hun må ta ansvar for seg selv og sine handlinger.

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

espen: nei det syns ikke jeg heller.

og det er klart at hun må ta ansvar for seg selv, men akkurat nå virker hun da særdeles lite tilregnelig i mine øyne. hva skjedde med å besytte folk fra dem selv?

 
 
Blogger Espen Sier:

Jeg er ikke sikker på hvor tilregnelig hun er, men jeg tviler på om det er noen større grunn til å bruke tvang her enn det er med en hvilen som helst heroinmisbruker på gata i Oslo.

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

men jeg snakker ikke om å bruke tvang for å få henne til å slutte med dop, jeg snakker strengt tatt ikke om dop i det hele tatt. det jeg snakker om er det evinnelige medie-presset hun utsettes for, når dama helt åpenbart ikke er frisk.

 
 
Blogger Espen Sier:

Neida. Jeg prøver vel bare å si at det ikke er noen større grunn til å gripe inn overfor henne enn det er overfor mange andre. Men såklart er det mange som er bekymret for Britney som er rik og berømt.

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

Ikke gripe inn, tvert i mot; la være å gripe inn. Jeg skjønner ikke at man skal holde på å plage ustabile mennesker på den måten, for å tjene penger på det.

Eller mener du det er drøssevis av like mentalt ustabile mennesker med samme type mediepress?

Forøvrig er det såklart masse andre folk det er synd på. I hauger og lass, så og si.

 
 
Blogger Meg Sier:

Jeg har så inderlig vondt av henne, fullstendig blottlagt i sin personlige tragedie. Det er bare trist. Men å få folk til å slutte å lese dritten...det er nok verre.

 
 
Blogger Espen Sier:

Jeg måtte nesten lese meg opp litt på emnet Britney Spears på side2.no for å skjønne hva det var snakk om her. I og med at jeg gjorde det, var jeg med på å finansiere den videre pressedekningen av henne. Eller dvs jeg kunne ha gjort det hvis jeg ikke hadde brukt adblock slik at reklamen ikke vises. Det er jo det det handler om her: Kynisk tilbud og etterspørsel.

Vi må nok rett og slett slutte å lese om BS for at de skal slutte å plage henne.

Men altså.. I og med at jeg fikk lest litt om hvordan hun har oppført seg, virker det på meg som om hun er avhengig av oppmerksomhet. Hun kunne jo valgt å gjemme seg vekk fra pressen hvis hun følte at de var så plagsomme, men hun gjør heller tvert om. Og da er det muligens lite som kan stoppe henne fra å eksponere seg selv.

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

maria: det virker liksom som at folk ikke helt ser sammenhengen? snodig.

espen: visst må vi det! og det er mulig hun er avhengig av oppmerksomhet men hun er jo ikke helt i balanse, derfor burde media ha vett til å la være å følge etter henne i store flokker hvor enn hun går.

 
 
Blogger Guro Sier:

Jeg er bare enkelt og greit enig med deg jeg frk. makeløs:)
Noen ganger bør faktisk enkelte hensyn veie tyngre enn penger i kassa. Og et eller annet sier meg at det høyst sannsynlig finnes nok av andre schendiser som det kan skrives om for å få penger i kassa også. Så jeg er med i "La oss glemme Britney" klubben :)

 
 
Blogger Örn Sier:

Enig, og á oppföre seg som om disse mediebedriftene er bevisstlöse roboter som utelukkende forstár differansen mellom omsetning og kostnader er i beste fall naivt, i værste fall manipulerende.
Dette er organisasjoner bygd av og med mennesker, mennesker med evnen til á resonere og, helst, föle empati. Mennesker som helt klart evner á se forbi den simple algorytmen. Skulle ikke overraske meg hvis de ogsa klarte á holde mer enn en tanke pá engang.

Dermed skulle vi tro at det var mulig for en slik gruppe voksne mennesker kunne finne pá á dra den slutning at á gjengi hennes liv gjennom telelinser ikke er en bra ting.


Det er ikke vanskelig á holde verden i status Que samtidig som man tjener penger.

 
 
Blogger paaskeharen Sier:

Saken er den at Britney for øyeblikket er verdens største rockestjerne. Hadde hun vært mann, hadde hun blitt dyrket for sitt utagerende levesett. Personlig skal jeg (som tidligere ikke hadde alt for stor sans for Frk. Spears) investere i alle kassettene hennes. sangtitler som 'Hit me Baby one more time' har unektelig fått en dobbel betydning.

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

guro: så fint! jeg kan ikke forstå annet enn at det vil gi dem kred dersom noen bestemmer seg for å gi britney en pause. blackwell valgte jo å utelate henne fra årets liste over hvem som er verst kledt, av ren sympati. kudos!

örn: ja, man burde hvertfall kunne gå ut fra at de har et snev av empati og sosial intelligens. eller kanskje man mister det gjennom å jobbe i den bransjen? i så fall burde noen fortelle dem det (og jeg tar på meg ansvaret, knis)

paaskeharen: hadde hun vært mann hadde det like fullt vært synd på henne. man skal ta vare på folk med psykiske problemer, ikke forfølge dem. men hun blir sikkert glad om du kjøper kassettene hennes så det syns jeg godt du kan gjøre :-)

 
 
Blogger paaskeharen Sier:

Så har hun mer å bruke på Narkotika.

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

Ja. Eller på rehab. Uansett blir hun nok glad for at folk kjøper musikken hennes (og nok penger til dop har hun nok uavhengig av om du kjøper kassettene eller ei)

 

Svare?