<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d8979916324030367209\x26blogName\x3dFr%C3%B8ken+Makel%C3%B8s\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://frokenmakelos.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dno_NO\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://frokenmakelos.blogspot.com/\x26vt\x3d-2257351198009471507', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Frøken Makeløs

 

Panfløyter om morgenen

Note to self: Ikke velg en av favorittsangene som alarm på mobilen. Den lyden som vekker deg hver morgen kommer du til å begynne å hate, uansett hvor mye du likte den i utgangspunktet, så du kan like gjerne la en eller annen fæl panfløytesak gjøre jobben.

Nja, forresten - lyden av kjekk kjæreste som sier god morgen er det nok en god sjanse for at man ikke blir lei av med det første. Men hva vet vel jeg om sånt?

Etiketter:

 

til denne posten

 
Blogger Stian Sier:

Jeg personlig er nå så gammeldags at jeg skrur av fonen om natta og bruker vekkerklokka for å våkne. Er det gått av moten? Også skrur jeg av klokka i samme bevegelse som jeg står opp av senga.

Jeg vet ikke hva du vet om å våkne til lyden av kjærestehilsner, men jeg har en følelse av at du romantiserer slike øyeblikk litt. Men det er tillatt, det :-)

 
 
Blogger radiohode Sier:

Panfløyter? Favoritt? Det er noe som ikke stemmer der.

Hva med en kjæreste som forsiktig blåser inn i øret ditt?

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

stian: ja nå er du fryktelig umoderne altså. vekkerklokke? jeg er dypt sjokkert.

takk, glad for at det er tillatt :-)

radiohode: hva er det som ikke stemmer - at jeg ikke liker panfløyter?

haha, hvorfor skal han blåse?

 
 
Blogger Vivian Sier:

Hmmf.. Hvorfor fortalte du meg ikke det for sånn omtrent et år siden...? Skaden er dessverre allerede gjort :\ og nå blir jeg nesten gal hver gang jeg hører den sangen..

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

vivan: du och jag! jeg skjønte det også for seint, sukk.

 
 
Blogger Minneapolise Sier:

Hoho, da må du satse på å finne deg en morgenperson. Når min vekkerklokke ringer klokka 5, hører jeg bare klagende grynt. Og så grynter jeg tilbake for det er jeg som faktisk må ut av senga på denne umenneskelige tiden.

Men det er litt koselig når han krøller seg rundt meg og nekter å gi slipp, det skal jeg innrømme :)

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Vær obs på at mange kjærester vil komme med særdeles sure grynt på morgentiden av døgnet, så du ender med å måtte vekke to i stedet for én.

I en samboende periode var det jeg som skulle opp først. Det følgende fungerte, sort of:
1) ikke veldig bred seng. Veldig viktig.
2) hun ligger innerst. Også veldig viktig.
3) klokkeradioen river i gang.
4) hun: Kom deg opp og slå av den jævla ...
5) Sus morratrøttscrofa: *grynt*
6) hun: *dult!*
7) ... *grynt* ...
8) spenntak i veggen, jf. punkt 2
9) nada mer plass i senga, jf. punkt 1
10) stå opp, eventuelt fra gulvet.

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

minnea: det kommer aldri til å bli aktuelt for meg å stå opp kl fem om morgenen. aldri. men det er klart, å bli vekket av et grynt høres jo bare sånn måtelig hyggelig ut..

sus: usj, det høres jo ikke noe hyggelig ut i det hele tatt. hvorfor er det sånn at kjæreste-mennesker alltid skal fortelle oss single hvor fælt de har det?

 
 
Blogger Delirium~ Sier:

Det er selvsagt hyggelig å våkne opp med kjæresten sin. Veldig hyggelig.

Men... man kan bli lei av noen som morgenfriskt sier "hei hei - hurra! Nå er det stå opp! Og jobb! Hurra!" i et forsøk på å få litt morgenentusiasme innprentet i meg. Før dusj. Før frokost. Og før kaffe... *grynt*

 
 
Anonymous Anonym Sier:

DU visste lite noen dager før i hveftfall ---


kri :-)

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Makeløsa: Det er ikke hyggelig å stå opp om morra'n, enten man er alene i senga eller ikke. Men det er bedre å bli dyttet i, så kommer man seg i hvert fall opp. (Nå for tiden våkner jeg alene, og ville ha fått sparken hvis det ikke var for fleksitid. Seriøst.)

Forresten drev jeg ikke og fortalte deg hvor ille jeg hadde det da jeg var samboende, jeg fortalte deg hvor ille det må ha vært å være samboende med meg. I hvert fall for henne som var så heldig at hun slapp å gå på jobb tidlig. (Luksusproblem, sier jeg! Luksusproblem! Tar gjerne morragretten kjæreste om jeg slipper å stå opp selv.).

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

delirium: huff ja. stakkars deg. det høres helt forferdelig ut. bli vekket av morgenblid kjæreste? akk, en skjebne verre enn døden ;-p

krissy: jups :-)

suf: altså.. du velger morgengretten kjæreste fremfor morgenblid kjæreste hvis du bare slipper å stå opp selv? snodig prioritering men hei - hver sin lyst :-)

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Makeløs: jeg er selv så morragretten at jeg har forståelse for at Hun er det også. (Selv om Hun gjerne kan være friskt sprudlende og vekke meg både med nybakt brød på senga og med tingviikkesnakkerhøytom. Jatakk, jatakk, jatakkbeggedeler.)

Men, du overså poenget mitt: jeg velger ikke yyy "fremfor" zzz, jeg har nemlig ingen zzz å bytte bort. Kunne jeg få en yyy og samtidig et sove lenge-frynsegode (for eksempel fordi hun er griserik), så jatakk, jatakk, jatakkbeggedeler ;-)

Kunne jeg få en zzz og det samme sove lenge-frynsegodet, så er det også helt greit, men jeg er da ikke helt urimelig heller. Bare halvt.

(Seriøst? Jeg har en jobb jeg liker, og jeg fikser ikke tanken på å skulle være snylter. Men nå ribber jeg meg selv for dårlige retoriske poenger.)

 
 
Blogger Delirium~ Sier:

Jeg vet det .. jeg lider ;p

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

suf: så basically - ole brumm så sant det går?

delirium: jeg ser det! og så a på eksamen da gitt! grattis!

 
 
Anonymous Anonym Sier:

and then, so as not to seem greedy, he added "But don't bother about the bread, please."

 
 
 
Blogger Delirium~ Sier:

Takk og takk for grattis! Jeg er så stolt at jeg nesten ramler over ende. :o) Jeg mener... en A... The holy grail av studier!

 

Svare?