<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d8979916324030367209\x26blogName\x3dFr%C3%B8ken+Makel%C3%B8s\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://frokenmakelos.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dno_NO\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://frokenmakelos.blogspot.com/\x26vt\x3d-2257351198009471507', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Frøken Makeløs

 

Julegaveføljetongen del 4: En hel familie, takk

En telefonsamtale med en entusiastisk og julestemt Makeløs Niese i forrige uke viste overraskende nok at hun og jeg ønsker oss det samme til jul, nemlig en prins. Riktignok er hennes favoritt laget av plast, kommer i en eske og kan kjøpes i butikk, men hei - minor details.

Ved nærmere ettersyn viser det seg at det faktisk ikke er så vrient å skaffe seg en hel familie til jul som man kanskje skulle tro. Dressmann lurer på om jeg ikke ønsker meg en ny mann (til forandring fra den gamle jeg ikke har da, kanskje?) og til slike tilbud kan jo ikke en single pike si nei såklart. Dessuten kan man søke etter "barn og baby" på QXL, noe som antagelig er en både rimeligere og raskere måte å skaffe seg en unge på enn de metodene jeg tidligere har hørt om.

Forøvrig er det liksom ikke måte på hvordan ting ordner seg for tiden, man rekker jo knapt å rope "flere bryllup vær så snill" på sin egen blogg før det dukker opp gifteklare folk som inviterer til fest. I januar allerede! Det er jo ikke lenge til i det hele tatt (iiih, hva skal jeg ha på meg?).

Så hvis det fortsetter på denne måten skal man jammen ikke se helt bort fra at det dukker opp en prins til jul heller - og da ikke engang en av den plasttypen Niesen synes å foretrekke, men en helt ordentlig en. Enn det!

Etiketter: ,

 

til denne posten

 
Blogger Tonita Sier:

Tenk litt på at froskene kan være kanske kalde å kysse på denne tiden av året, - men det kan altså være verd det.

 
 
Blogger Espen Sier:

Usj. Jeg som skrev en så lang og, etter min mening, hjelpsom kommentar til "Ryddig jul". Den kom aldri inn. Da blir jeg nesten litt sånn at jeg ikke orker å kommentere mer. Vel, vel.

Jeg lurer fælt på hvordan dette QXL-opplegget fungerer. Er det folk som produserer barn for videresalg til single kanskje? Har de minstepris da? Makabert.

Lykke til skal du uansett ha.

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Sender deg 3 ønskenøtter, skjønne du ;-)

kri.

 
 
Anonymous Anonym Sier:

hadde ikke gjort noe om en levende drømmeprins dukket opp i min verden heller. Håper i grunnen både du og den makeløse niesen får tak på drømmeprinsen i rett materiale :)

God jul frk. makeløs!

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

tonita: haha, godt poeng! :-)

espen: åh, så kjipt. jeg trenger jo hjelpsomme kommentarer på akkurat den. kan jeg få kortversjonen?

jeg vet ikke helt, men kan ikke se for meg at de som selger ungene sine på qxl er så nøye på hvem som kjøper dem. antar at det er litt sånn "one man's trash is another man's treasure"-aktig?

krissy: aha, så det er deg jeg burde takke! da gjør jeg det - tusen takk!

guro: du, jeg og niesen kan få hver vår syns jeg. det har vi fortjent! og god jul til deg også! :-)

 
 
Blogger Heidi Fleiss Sier:

Dressmann tilbyr deg i samme slengen to for kr 99,-! Like greit å handle inn et par, for jeg mistenker at de blir fort utslitt til den prisen.

 

Svare?