<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d8979916324030367209\x26blogName\x3dFr%C3%B8ken+Makel%C3%B8s\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://frokenmakelos.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dno_NO\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://frokenmakelos.blogspot.com/\x26vt\x3d-2257351198009471507', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Frøken Makeløs

 

Alle de snåle gutta på Sukker

Nå som halve Oslo er inne på Sukker så er det mye gullebra folk der, men også mange snålinger. De sistnevnte havner gjerne i en av følgende kategorier:
  • Poserne: De ligger i en seng/sofa eller i vannkanten på en strand og poserer for harde livet, gjerne i bar overkropp. Kom igjen da, dette er ikke en modellkonkurranse heller. Naturlige gutter, det vil vi ha!
  • Luegutta: Det er nok luegutter til at de får en egen kategori. De er too cool for school og definitivt for kule for meg. Next please!
  • Navnekongene: Kaller du deg Casanova, Drømmeprinsen eller Brad Pitt så er fallhøyden såpass stor at det skal svært lite til før du ser fullstendig patetisk ut.
  • De som åpenbart totalt mangler teknisk innsikt: I disse dager er det easy peasy å snu et bilde nitti grader sånn at vi andre slipper å vri nakken når vi skal se på det. Handymen er hot,og disse gutta får ikke skifte en eneste lyspære hjemme hos meg.
  • Tøffingene: Det er mulig de prøver å se kule ut, men sinte og sure gutter er ikke særlig attraktivt er jeg redd.
  • De som tar bilde av seg selv: Hvis du ikke klarer å grave opp en eneste venn som gidder å ta bilde av deg så kan du i det minste lære deg å bruke selvutløseren på kameraet. De verste bildene er tatt i speilet på badet, med tilhørende grell belysning.
  • Skålerne: Du og et glass med øl. Syns du virkelig det er den beste måten å fremstille deg selv for en potensiell kjæreste?
Dessverre ser det ut som at Sukker har blitt strenge på at profilbildene ikke kan vise mer enn èn person. Det er synd, for de som hadde bilde av seg selv med armen rundt en eller annen hot blondine var i grunnen var litt festlige i all sin misforståtthet.

Selv unngår jeg selvsagt alle fellene, på Sukker som ellers i livet. Og så er jeg en av de fæle menneskene som ikke gidder å svare på alle meldingene jeg får der inne. Det er ikke det at jeg ikke har tid, det er bare det at jeg ikke gidder å bruke den tiden jeg har på å avvise folk jeg ikke kjenner.

Etiketter:

 

til denne posten

 
Blogger Rigmor Sier:

Jeg traff en gang en fyr som lugget meg i en hel flytur. Fra England til USA. Det var en lang flytur...

Også inviterer ham meg ut på middag etterpå. Eeeeh.

Men akta deg! Sånne kan virke normale på nettsider.

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Pokker..jeg faller inn under samtlige kategorier. Takk og lov at jeg ikke er fra Oslo..

 
 
Blogger Sorgenfri Sier:

Jeg liker også de som MÅ ha Casanova/Bamsemumsen/Deilig som nick, selv om andre har tatt det før dem, og dermed ender opp som storsjarmøren Casanova9034_H.

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

rigmor: hvorfor i all verden gjorde han det? håper du takket nei til middagen. du har nok rett, luggere markedsfører neppe at de er det på nettsteder. sukk.

selvisk: samtlige? ikke på blogge-bildet ditt vel?

sorgenfri: hihi, ja det er kjempebra. og hvorfor er det så attraktivt å hete doffen at det fins fjorten varianter av dem der inne - men ikke en eneste dole? det lurer jeg på.

 
 
Blogger elx Sier:

Øøøøh, for meg er sukker noe jeg har på havregrøten.
Er det der man treffer livsledsagere nufortiden? Høres ikke akkurat ut som om det er fritt valg på øverste hylle, selvom jeg ser at det kan ha en viss underholdningsverdi...

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Hva med en beskrivelse av alle klisne og sYkkersøte girls, som sikkert henger der også.

kri.

 
 
Blogger Örn Sier:

Synes det er unödvendig av deg á sparke oss som allerede er langt der nede og forsöker sá godt vi kan á fremstá som kjekke unge menn!

Alle vet jo at menn i fin lue, posende sint ved et svömmebasseng og en drink i hánden. Vell stort bedre menn fár man ikke!

Sorgenfri: Jeg prövde á velge nicket Casanova/Bamsemumsen/Deilig_007 men det var for mange bokstaver i det.

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

elx: i teorien ja, i praksis nei. men som du sier så har det en viss underholdningsverdi.

krissy: de vet jeg ingenting om, for det er bare gutta som dukker opp på mine lister. men hvis noen føler seg kallet til å skrive en tilsvarende liste for jenter så leser jeg svært gjerne!

örn: unnskyld. det er så vanskelig å kjenne deg igjen der inne, siden jeg ikke har den fjerneste ide om hvordan du ser ut. men nå skal jeg rett inn og finne bilde av den sinte, poserende luemannen.

 
 
Blogger Zava Sier:

Aldri hørt om før, men dette hørtes jo ut som topp underholdning! Mulig jeg må lage eg en profil der inne, bare for å få tilgang til festlighetene.

En sint Lue-Örn med drink & pout kan jeg forøvri levende forestille meg (siden jeg vet hvordan han ser ut). Jeg tror sannelig han kan være noe for deg jeg Frøken M!

 
 
Blogger Marte Sier:

Åh, er det der alle kjekkasene henger? Alt jeg går glipp av for tiden...

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

Zava: Javel, har han stripete genser?

Og er det sånn at alle dere som ikke flasher bilde på bloggen driver og utveksler bilder av hverandre som vi andre ikke får se? Det syns jeg i så fall er dårlig gjort.

Frøken Skavlan: Både kjekkaser og snålinger. Hvis du er fan av koldtbord-tilnærmingen kan sukker kanskje være tingen for deg. Selv er jeg skeptisk, men underholdt.

 
 
Blogger Marte Sier:

Nei, koldtbord er ikke helt min stil.
(Selv om jeg nok hadde blitt underholdt der inne)

 
 
Blogger Sif Sier:

Leste nettopp i avisen at her i England er det nå blitt kjempepopulært med 'dating sites' for muslimer. For de som vil velge partner selv, men som ikke vil bryte reglen om å ikke ha forhold før ekteskapet, altså.

Ryktet forteller at på noen av disse kan også foreldrene logge seg på for å si sin meniing.

Slikt lærer jeg om på skolen :)

 
 
Blogger Minneapolise Sier:

Dette har blitt min kilde til bedre sent enn aldri kunnskap om hva "alle" gjoer i Norge. Sukker altsaa? Hvor kom navnet fra?

Forresten har jeg litt sansen for gutter med luer og halvlangt kroellete haar som stikker ut! nam :)

 
 
Blogger Minneapolise Sier:

Med "dette" mener jeg da bloggen din.

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Slike sider kan til tider være utrolig underholdende; jeg hadde i tidligere tider en aktiv profil på Spraydate. :-) Sukker rakk jeg derimot ikke ut å prøve så mye før jeg traff min kjære...

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

frøken s: hadde vært interessant å vite hvor mange som er der inne først og fremst for å bli underholdt..

sif: velkommen hit! så de går rett fra datingsiden til ekteskap? eller hvordan funker det sånn i praksis egentlig?

minnea: denne bloggen - informativ? det var nytt, men takk :-) jeg tror jeg har vokst fra luegutter, eller så er jeg bare ikke kul nok. hvorfor stedet heter sukker aner jeg ikke. ser ut som jeg skal på fest med en av grunderne i morgen, skal se hva jeg kan få ut av han :-)

cat: spraydate har jeg ingen erfaring med. og du skal ikke gråte over å ikke få testet ut sukker, det er ikke sååå stas liksom :-)

 
 
Blogger Sif Sier:

Takk :)

Jeg antar at det er sånn det fungerer, ja.

Som Muslimandsingle.com sier på sin forside; 'You never know who you are going to marry with an arranged marriage but with the new advances in the internet, you now have the chance to learn more about who you would like to marry before you ever meet them while keeping your personal details safe. In keeping with Islamic ideals we have set up this site to help you, our Muslim brothers and sisters to find love and a happy and fulfilling marriage Inshallah.'

Jeg synes det er en fantastisk idé, men jeg lurer fælt på om det fungerer i praksis..

Spraydate var gøy! DER var det mange gærne mennesker, der :D *Mimre*

 
 
Blogger Zava Sier:

Vi kjenner hverandre i det virkelige liv vi, så derfor kan jeg gå god for gutten. Må vel nesten ta på meg skylda for at han ble en medblogger også, noe som har vist seg å være svært vellykket. Artig at du spør om det med striper, jeg har noen bilder av ham i fra en sosial gathering i Trondheim i sommer - og der har sannelig Örn på seg en hvit & gråstripete genser :D

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

sif: høres ut som det er lagt opp til masse flørtings på nett og så presenteres man for hverandres familie og vips er man gift. dessverre er det jo sånn at man kan ha en strålende kjemi på nett og likevel ikke komme særlig godt overens i virkeligheten.

zava: så det er sånn det henger sammen. stripete genser altså, det høres lovende ut! (og da er jeg estetisk, ikke overfladisk - sant?)

 
 
Blogger Zava Sier:

Estetisk, definitivt :)

 
 
Blogger care Sier:

Kanskje jeg er litt frekk når jeg sier det, men når jeg leser slik er jeg glad jeg ikke er på sjekkern i Oslo. Det må være slitsomt.

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

Ikke frekk i det hele tatt, derimot right on. Det er reneste risikosporten, vil jeg si :-)

 
 
Blogger Lothiane Sier:

hahahaha! Jah, der har du virkelig plassert dem. Jeg har vært på så mange ulike nettsteder i min jakt på kjærligheten og er møkklei hele suppa. Er det på sukker det skjer altså? Er det der de ålreite gutta har gjemt seg? Hmm... men jeg var jo der også en gang, jeg. Uten hell.

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

Om det skjer så mye vet jeg ikke, sånn rent bortsett fra at man ser på hverandre og sender en og annen melding.

Men nå som det er så mange der inne, praktisk talt halve oslo pluss litt til, så finner man jo både veldig bra folk og ..ikke så bra folk. akkurat som alle andre steder, mao.

 
 
Blogger Örn Sier:

Hohoho! Ser man det, Zava som wingman, töffest:D

Og hun fikk jammen forklart deg at ikke alle vi andre i bloggeby driver og sender bilder til hverandre pá siden.

Jo jeg har en stripet genser frökna. Men er ikke sánn hengslete britpop mann som jeg selv forestiller meg nár noen sier at de ser bra ut i stripete genser.

Men det til side. Jeg er skikkelig skuffet over Sukker. De godtar ikke bildet av meg med lue, drink og badebasseng. Snurt!

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

jeg har da ikke sagt et pip om hengslete britpopmenn?

bummer. og nå som jeg dropper kveldens fest kan jeg ikke kjefte på sukkergrundermannen for deg heller. men hvis det hjelper så er frokenmakelos@gmail.com alltid åpen for bilder av örner med lue, drink og badebasseng..? :-D

 
 
Blogger Zava Sier:

Søte dere er :D Hilsen Wingman Zava

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Nå har jeg ikke vært på sjekkeren i Oslo, men jeg må bare få si at det kan umulig være verre enn å være på sjekkern i Trondheim!! DET er ille det!!

Spesielt gjelder dette når man har kommet over student-alderen. Som en god venn kommenterte: Det finnes jo knapt folk i aldersgruppa 25-40 der jo!

Jeg fant "min" i Oslo :-) Men historien om hvordan skal jeg spare til en annen gang..hihi

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

Zava: :-)

Cat: Åh, du må jo fortelle! Alt annet er skikkelig dårlig gjort.

 

Svare?