<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d8979916324030367209\x26blogName\x3dFr%C3%B8ken+Makel%C3%B8s\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://frokenmakelos.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dno_NO\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://frokenmakelos.blogspot.com/\x26vt\x3d-2257351198009471507', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Frøken Makeløs

 

Spøkelser på Costa del Sol

I følge Wikiepdia (som jo forvalter den hele og fulle sannheten til enhver tid) er spøkelser avdøde mennesker hvis sjeler går igjen på jorda i etterlivet, for eksempel fordi de har en trang til å fullføre noe de ikke fikk gjort før de døde.

Med alle disse tidsklemmene og all den dårlige samvittigheten folk har nå om dagen så må det da være flere enn jeg som føler at vi ikke får gjort alt det vi til enhver tid skulle og burde gjøre. Hvis jeg for eksempel hadde dødd i morgen hadde jeg hatt en milelang liste over ikke-gjennomførte prosjekter som spøkelses-frøkna måtte springe rundt og ordne opp i.

Teorien min er derfor at det må være grusomt travelt og tett befolket i spøkelsesverden for tiden, noe jeg mener kan være årsaken til at så mange har paranormale opplevelser at tv-bransjen har begynt å vise interesse for det. Hadde folk visst at det de ser på i virkeligheten dreier seg om naboen som ikke rakk å rydde garasjen før han døde, så hadde de kanskje ikke gidda å sette av søndagen til å se Åndenes Makt.

Forøvrig lurer jeg på i hvilken grad spøkelser egentlig er bundet til det stedet hvor de hadde registrert adresse mens de levde. For hvis de ikke er det så ser jeg for meg at det er utrolig mye høyere spøkelsestetthet på Costa del Sol enn det er i Glomfjord.

Og helt til slutt: Hjorten har nå dratt i gang Tordenbloggen som visstnok er Norges mest omfattende bloggkåring. Som om ikke det er skummelt nok i seg selv så er Frøkna trukket ut til å være med i dagens knallharde heat. La meg minne dere om at jeg faktisk er nydumpa og fortjener all den støtte jeg kan få, før jeg oppfordrer dere til å stikke bort dit og stemme på akkurat den dere vil. Knis. Både bloggere og ikke-bloggere kan stemme og det trekkes nye heat hver dag.

Etiketter:

 

til denne posten

 
Blogger elx Sier:

Hmm... jeg suste naturligvis inn på Tordenbloggen og stemte på deg. Men når "pollen" kom opp etterpå var stemmen ikke registrert.
Skal forsøke fra en annen maskin/ip adresse senere!

Ang spøkelser og sånn så håper og tror jeg at det er mer meninsfyllte ting enn garasjerydding som resulterer i evt økt aktivitet.
Men om det ikke er det så kan hvileløse sjeler gjerne komme hjem til meg for å ta i et tak med vindusvask, maling og generell husvask før de stikker!

 
 
Anonymous Anonym Sier:

elx: Stemmen er registrert, men du ser den ikke før du oppdaterer siden. Dette har jeg sett nå etter at jeg jo naturlig nok har vært den første til å stemme disse to første dagene. Jeg stemmer, men resultatet er fortsatt null, så oppdaterer jeg, og vips så er stemmene der allikevel.

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Sånn, nå er plikten utført! ;)
LIte du forresten klager om lesertall lately? Det tyder vel på at det er særs mange, og at du kan regne med en god del stemmer hos tordenskjold.... pluss denne xmas. Folk er vevl i julestemning ja..

kris.

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

elx: tusen takk! hva som er meningsfyllt er vel opp til den enkelte - garasjerydding kan kanskje være grunn nok for noen til å komme tilbake som spøkelser? man skal ikke kimse av litt god gammeldags opprydning :-)

dessverre tror jeg nok det er sånn at spøkelser ordner opp i sine egne ting og ikke andres. men en mulig løsning kan jo selvsagt være å oppsøke gamlehjem og overbevise folka der om at ditt rot er deres ansvar..?

hjorthen: tusen takk for super omtale om bloggen min på Tordenbloggen. er storfornøyd! :-)

krissy: takk for det! lesertallene beveger seg nok med litt rykk og napp oppover og etter å ha skult litt rundt så innser jeg at jeg ikke ligger så verst an :-)

 
 
Anonymous Anonym Sier:

you got my vote ;)

 
 
 
 
Blogger Tonita Sier:

Tenk - jeg hadde stemt på deg før jeg leste innlegget ditt!
Så det så - 'Because you're worth it'

 
 
Blogger elx Sier:

Godt at det fungerer som det skal Hjorten. Nå skal det sies at jeg trykket på refresh, men jeg var kanskje for kjapp/utålmodig?
Nuvel, det viktigste er jo at stemmene havner der de skal. Nemlig hos Frøken Makeløs :)

Ang å bestille spøkelsesbesøk så vurderer jeg nå sterkt å bruke litt fritid (ryktes at jeg vil få mer av det i overskuelig fremtid) på å ta noen besøk på Lovisenberg og/eller andre institusjoner hvor det rekrutteres kraftig til dødsriket/hvileløs vandring.

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

tonita: tusen takk, søte deg!

elx: takk for engasjement og stemme!

si fra om din nye hobby gir avkastning, da kan du sikkert tjene penger på det på en eller annen måte (og da tar jeg 10 % for å være den som kom med ideen)

 
 
Blogger Tonita Sier:

For å parafrasere (- ho ho - tenk å bruke det som verb, oj,oj)
Eli: Søt mot de søte, - og prøver å være høflig mot de andre

 

Svare?