<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d8979916324030367209\x26blogName\x3dFr%C3%B8ken+Makel%C3%B8s\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://frokenmakelos.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dno_NO\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://frokenmakelos.blogspot.com/\x26vt\x3d-2257351198009471507', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Frøken Makeløs

 

Frøkna trenger hjelp

Hjelp, jeg er invitert på Halloween-fest og skal kle meg ut for første gang siden temafestboblen sprakk ca 1998. Jeg trenger ikke være noe skummelt men jeg kan ikke komme som meg selv.

Har noen av dere gode tips til hva jeg kan kle meg ut som og eventuelt hvor jeg kan finne kostyme? Jeg har ikke tenkt å blakke meg på dette men kan godt legge inn bittelitt innsats for et bra resultat. Og så gidder jeg ikke være stygg eller vulgær liksom, det er sånn ca mitt eneste krav.

Etiketter:

 

til denne posten

 
Anonymous Anonym Sier:

du tar en hvit t-skjorte og maler et rødt kors på den. så tar du en vaskeball eller noe lignende og maler den blå. Ta på deg t-skjorten og fest vaskeballen på hodet med strikk eller noe.
Vips,du er en ambulanse.

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

Haha, fantastisk! Enkelt og genialt. Har du testa det selv?

 
 
Anonymous Anonym Sier:

jess.
funka bra det altså!
og så så billig, vøtt. ;)

 
 
Blogger vibeke Sier:

Eller du kan ta med deg en venn. Så kler den ene seg ut som ketchup og den andre som sennepp - bare å kreere noe rødt og noe gusjegult på kropp og på hode. Eller tannkost og tannkrem. Det krever litt mer jobbing, kanskje, men det går faktisk. Egentlig vil det bli veldig stilig.

 
 
Anonymous Anonym Sier:

FRETEX er stedet for sære og billige klær, som går ut av garderoben allerede samme kveld..
:-)

Den som leter finner ...
Tvi-tvi.

kriss.

 
 
Blogger Örn Sier:

Noe som skremmer má det vell være siden det er halloween fest. Ting jeg er redd som kan være relativ enkelt á lage kostyme for.

-Condoleezza Rice. Vet ikke sá mye om hva hun egentlig stár for men jeg fár kraftige frystninger og gásehud nár hun dukker opp pá nyhetene.
Buksedrakt, mörk sminke og en hvitmalt appelsinskall bit for tenner.

-Tannleger. hvit frakk, munnbind og en batteridrill. Livredd disse.

-revolving doors. Livredd disse dödsfellene. Litt vanskeligere á lage kostymet men 4 store pappplater som festes ut fra kroppen din med 90 graders mellomrom, mulig du má forklare kostymet et par ganger...

-Vindusbrev. Stortsett utelukkende regninger. Liker dem ikke. To store ark som du limer sammen. Skjær ut vindu og fest plastikk over. Med sprittusj lager du frankeringsstempel og retur adresse til lánekassen.

Et par idéer i hvertfall!

 
 
Anonymous Anonym Sier:

En scary pirat inspirert av Pirate of the Caribbean er ganske enkelt. Finner mye av det en trenger på Fretex, resten syr en selv. Svarte boots, fillete skjørt i svart/hvitt, et fancy belte med solid spenne, hvit skjortel med vest i rødt/svart til. Bustete hår med tørkle og litt sminke og * voila *

 
 
Blogger Mari Sier:

Hei, jeg er ny her, så först må jeg si at jeg liker tekstene dine veldig godt!

Noen enkle, og skremmende, kostymer jeg har sett på halloween: *Pantomimekunstner -en hvit maske, hvite hansker, svarte klär
*Hanne Krogh på 80-tallet
*Mariah Carey -altfor trang kjole, höye häler, falskt smil og kröllete parykkhår
*spökelsesballerina -hvite klär (tyllskjört er viktig her), hvitt ansikt, og et svart skuddhull påmalt midt i panna

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

vibeke: litt som posh og becks? tandemutkledning er noe å tenke på, takk skal du ha :-)

krissy: tanken på fretex har slått meg ja, skal ikke se bort fra at jeg stikker innom en av dem..

örn: condo, fnis! skremmende nok ja. ellers har du muligens litt høye tanker om min kreativitet - dører og brev er nok utenfor min rekkevidde :-)

fantomet: pirat går absolutt an. ellers overrasket over at du ikke foreslo superhelt..? ;-)

mdm bricolleur: takk og velkommen hit! mange gode forslag, likte særlig spøkelsesballerina-ideen, så takk for det!

 
 
Blogger Rigmor Sier:

Sist jeg var på halloweenfest var jeg død med to bitemerker i halsen og en venn var vampyr... men tror det kostymet som skilte seg ut mest var han som kledde seg ut som en seng...

(Dynetrekk. Hull til armer og bein.Putetrekk rundt hodet).

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Jeg har et bra kostymetips. Det er gjort før, men det er jo tidløst.

http://img.photobucket.com/albums/v442/iftk/21/23_podborka_91.jpg

 
 
Anonymous Anonym Sier:

aldri skjønt det der med superhelter og halloweenfest, de er jo the good guys. ville bare invitert the bad and the uglies på slikt. så da måtte det blitt en super-antihelt, hmm catwoman ekke helt ueffent ;-)

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

rigmor: venneutkledning virker som et bra konsept. seng er jeg litt mer usikker på :-)

johan: hei og velkommen hit! er redd linken din ble litt for lang til å funke. hvis du er den jeg tror du er kan du kanskje sende linken på fb eller underskog? :-)

fantomet: er catwoman bad eller ugly mon tro?

 
 
Anonymous Anonym Sier:

She is a baaad baby, but I think I like it :D Du må poste hva du går for til slutt Frøken, er litt spent ;)

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

fantomet: will do, men det er lenge til festen altså :-)

 
 
Anonymous Anonym Sier:

hei, jeg er også ny her. finfine tekster forresten!

jeg har vært mumie en gang, gå på apoteket og kjøp en hel haug bandasjer. ta på deg trange hvite klær under og få en god venn til å surre deg inn fra - ja nettopp: topp til tå. fiffige triks som hestehale utenfor surringa og bandasje-surret skjørt funger også fint. husk hull til øyne, nese og munn. lett, billig, og fryktelig effektivt!

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

frøken pia: velkommen hit! mumie-tipset er notert :-)

 

Svare?