<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d8979916324030367209\x26blogName\x3dFr%C3%B8ken+Makel%C3%B8s\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://frokenmakelos.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dno_NO\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://frokenmakelos.blogspot.com/\x26vt\x3d-2257351198009471507', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Frøken Makeløs

 

Vemmelig spytting

Helt siden jeg gikk på ungdomsskolen har jeg lurt på hvorfor enkelte mennesker driver og spytter i tide og utide. For min egen del er spytting stort sett begrenset til tre situasjoner; når jeg hos tannlegen, når jeg pusser tenner og når jeg en sjelden gang får det for meg at jeg skal ta en joggetur (siden formen min er sånn ca elendig hender det at jeg må spytte litt i en busk når jeg løper rundt med illrøde kinn og svett nakke).

Men disse folka spytter ikke bare litt, de sitter bredbeinte på busstoppet og sender en klyse i asfalten hvert femtende sekund. Det er skikkelig, skikkelig ekkelt. Jeg må se hvor jeg tråkker og hvor jeg setter fra meg veska for å unngå å få fremmede menneskers kroppssekret på mine eiendeler.

Jeg har ingen tro på at sånne mennesker har større spyttproduksjon enn andre folk og hvis de har det burde noen gi dem en pille så de kan bli friske. Utagerende spytting er omtrent like sjarmerende som å sette seg ned og drite på fortauet, og det er det jo ingen som gjør?

Etiketter:

 

til denne posten

 
Anonymous Anonym Sier:

Det er du ikke alene om å lure på Makeløs. Det er så utrolig ekkelt. De harker og drar den opp nesen, og ... ÆSJ.

Disse smyttklysene ligger overalt, men jeg har kommet til at det er mangel på folkeskikk. De ser ikke på det som forurensning, men det er det. Forurensning av stedene og gatene vi skal bevege oss i.

 
 
Blogger Espen Sier:

"like sjarmerende som å sette seg ned og drite på fortauet"

Vi klager ikke, gjør vi vel?

Utfordring til deg: Neste gang du ser noen spytte på gata, så sier du til henne at du synes det er skikkelig usjarmerende. :)

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Enig, dette er skikkelig ekkelt. Skjønner ikke hvorfor folk gjør det. Æsj og grøss!

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Om man enda sørger for å være litt unna folk når de skal spytte sånn. Men neida, klasene kommer opp om det er en eller fjorten personer som må se på.

 
 
 
 
Anonymous Anonym Sier:

Jeg syntes det var latterlig at man hadde lover og bøter for spytting på offentlig gate i Singapore. Det er det jo ingen som gjør, vel? Tenkte jeg. Helt til jeg hadde tilbrakt tid i Malaysia. Da skjønte jeg også hvorfor "No spitting"-skiltene står på kinesisk..

 
 
Blogger Tonita Sier:

Det bare aner meg hva en kunne komme til å bli utsatt for om en fulgte Espens oppfordring - iiik.

Feig, feig, feig.

 
 
Blogger Maren Sier:

"Fordi jeg ikke vil svelge mitt eget spytt, vel!", svarte han fyren jeg spurte på bussholdeplassen her i forrige uke. Jeg lo av ham.

Han ble litt ilter.

 
 
Blogger Gretten Sier:

Apropos drite.......

 
 
Blogger Unknown Sier:

Du blir omtalt på side 3 i lørdagens Bergens Tidende?

Se her: http://www.bt.no/meninger/article410061.ece

Du var nok et meget tilfeldig offer for en journalist med lite til overs for de heller trivielle temaene som kan dominere deler av bloggerden.

 
 
Blogger Tonita Sier:

Ad f's rapport vedr omtale i BT:
Tatt ut av sammenheng kan hva som helst se dumt ut.
Det er da vel slik at et enkelt bloginnlegg heller ikke er en enhet i seg selv.
Det er noe som henger sammen med det en har skrevet tidligere, - refleksjoner, andres kommentarer - noe dynamisk.

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

sissel: nei, det er tydelig at de ikke ser problemer med det selv. hadde de visst hvor ekkelt det er hadde de forhåpentligvis sluttet med det.

espen: det tør jeg ikke, jeg er en feiging :-)

villkatta: nemlig. urkh.

xmasb: sikkert fordi de ikke skjønner at det er ekkelt?

annikken og elisabeth: :-)

tiqui: spytter de mye i malaysia eller misforstod jeg nå?

tonita: ja, hjelp! men jeg er for pysete, hadde aldri turt det.

maren: er det sant? fnis.

gretten: eeuww! jeg håper virkelig det ikke er noe du har googlet frem..?

f: der var den ja, en kompis av meg fortalte at den stod i stavanger aftenblad også på lørdag. maken til sludder! jeg blir litt provosert selv om han egentlig ikke er verdt det.

tonita: den fyren var jo helt på tur, han tror visst at det ikke er noen som leser det vi skriver på bloggene våre..? og hvis han hadde gidda å gjøre litt bedre research hadde han neppe tatt meg til inntekt for at Høyre "vant" valget: http://frokenmakelos.blogspot.com/2007/08/frkna-er-klar-for-valget.html

 
 
Blogger care Sier:

Det er to uting mannfolk gjør (+ mange andre), det er å spytte og tisse overalt. Æsj.

 
 
Blogger Gretten Sier:

He he. Alle usaklige ord må jo googles.

 

Svare?