<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d8979916324030367209\x26blogName\x3dFr%C3%B8ken+Makel%C3%B8s\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://frokenmakelos.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dno_NO\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://frokenmakelos.blogspot.com/\x26vt\x3d-2257351198009471507', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Frøken Makeløs

 

Frøkenlogikk

Logikk er ikke det jeg lærte på ex.phil, det er en måte å rettferdiggjøre de mindre kloke valgene jeg gjør for meg selv. For eksempel tells ikke de kaloriene jeg spiser alene. De jeg spiser sammen med andre tells heller ikke så lenge noen andre spiser mer enn meg.

Hvis jeg skal kjøpe en gave gir det meg automatisk rett til å kjøpe noe til meg selv. Og føler jeg at jeg kanskje har kjøpt litt mye til meg selv i det siste så er det bare å kjøpe en gave til noen for å rette opp i ubalansen.

Klær som passer i størrelser som er større enn jeg pleier å bruke er feil merket. Klær som passer i størrelser som er mindre enn jeg pleier å bruke er derimot helt riktig merket. Dessuten er det innlysende at jeg er interessert i han jeg snakker minst med av alle, bortsett fra når jeg lar være å snakke med noen fordi jeg ikke liker dem.

Inkonsekvent, jeg? Nei nei, dette er ren logikk.

Etiketter:

 

til denne posten

 
Blogger Örn Sier:

Fin logikk frökna! Har aldri helt forstátt hvorfor avdöde grekere skal ha monopol pá hva som er logisk og hva som ikke er logisk. Nydelig illustrasjon for övrig.

Ö.

PS: utfordrer man folk i meme, eller tar folk memes?

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

Takk Örn! Jeg er (som du kanskje har sett) veldig glad i disse illustrasjonene. De fins samlet på en egen side men jeg gidder ikke si adressen, hihi :-)

Har svart på meme-spørsmålet ditt hos deg.

 
 
Blogger Marte Sier:

Alt dette høres helt logisk ut i mine øre:)
(Og det er jo snilt å kjøpe gaver til andre....)

 
 
Blogger Gretten Sier:

Ikke vanskelig å kjenne seg igejn i dette. Kjøpe cd'er for en tusenlapp pluss to par sokker. Sokkene rettferdiggjør platekjøpet, allways.

Mvh Gretten som har mer plater enn sokker.

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

Frøken Skavlan: At noen kan si at dette er ulogisk forstår jeg ikke.

Gretten: Jeg har nok stort sett sluttet å kjøpe plater og bruker i grunnen svært sjelden sokker, men jeg har ingen problemer med å følge logikken din :-)

 
 
Blogger elx Sier:

Tindrende logisk!
Ang kalorier så er det også slik at det man ikke liker/har lyst på ikke teller.
Og hvis man absolutt må telle kalorier kan min gjøre som min kjære far; én kalori per vokal. Sjokoladekake = 6 kalorier!
Ang shopping så bruker man bare pris vs anvendelighetsmalen. Om man forventer å bruke et plagg 20 ganger så deler man prisen på 20 osv. Da kommer de fleste plagg/sko osv ned i en overkommelig pris, CD'er blir så godt som gratis. Bare bøker forblir nært opptil innkjøpspris, men fordi man sparer enorme summer på å gå for paperback eller kjøpe på salg så er det også rettferdiggjort.

Og det med gutter... at ikke de forstår at å ignorere nesten helt er vår versjon av å lugge og mobbe. *sukk*

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

elx: det er sant, de dessertene man ikke liker noe særlig legger seg aldri på sidebeina :-)
anvendingsmalen bruker jeg ikke så mye men det er klart at det også er et eksempel på åpenbar logikk.

 

Svare?