<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d8979916324030367209\x26blogName\x3dFr%C3%B8ken+Makel%C3%B8s\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://frokenmakelos.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dno_NO\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://frokenmakelos.blogspot.com/\x26vt\x3d-2257351198009471507', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Frøken Makeløs

 

Hva jenter trenger

Hver gang kompisene mine spør meg om dateråd (noe som i grunnen skjer sjokkerende sjelden) så svarer jeg at vi jenter er veldig enkle. Vi trenger ikke diamanter og røde roser og poesi, hvertfall ikke sånn til daglig. Det vi vil er bare å føle oss spesielle.

Hvis en mann skal komme noen vei må han få sin utvalgte til å føle seg nettopp det - utvalgt. Jeg skjønner ikke at det skal være så vanskelig å forstå. Møter du ei jente du liker på fest så må du vise henne at det er henne du liker. Det betyr å se på henne når du snakker med henne, å være interessert i det hun sier og å gi litt komplimenter. Og når du snakker med noen andre så sender du henne noen gnistrende blikk innimellom som viser henne at hun ikke er glemt.

Hver gang jeg forteller dette til en kompis så blir vedkommende overrasket. Og litt letta også, tror jeg, for det er jo egentlig en latterlig enkel metode. For et par uker siden leste jeg et intervju med et kjærestepar hvor han var 80 og hun 72 år, og den fyren hadde skjønt dette med å få kjæresten til å føle seg spesiell og utvalgt. Og det bekymrer meg i grunnen litt at man tilsynelatende må bli så gammel for å forstå noe så enkelt, særlig ettersom jeg ikke har sånn kjempelyst på en 80 år gammel kjæreste.

Etiketter:

 

til denne posten

 
Anonymous Anonym Sier:

Jeg leste raskt gjennom posten din, nikker og sier jajaja. Dette har vi jo hørt før, og takk for påminnelsen. MEN så skal jeg si det jeg planla å si: Hvorfor har du ikke lenger linker til andre bloggere? Egentlig burde denne kommentaren kommet under VG-posten din.

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

Ja, jeg lurte på når noen skulle kommentere det og vet at det sikkert er dårlig kutyme og alt det der. Men jeg syns det ble vanskelig fordi jeg ønsker ikke å ha en milelang bloggrull (da syns jeg at jeg like gjerne kan la være) og med en kort en så føler jeg at jeg må stå veldig inne for at jeg valgte akkurat de bloggene. Det viste seg å være litt problematisk ettersom det endrer seg hele tiden hvilke blogger jeg leser og liker.

Men jeg vurderer å linke til gode gode poster i stedet, tror det kan være løsningen.

Du er ikke sinna vel?

Forøvrig vet godt at jeg har vært katastrofalt dårlig til å kommentere i det siste - særlig hos deg hvor jeg foreløpig er en usynlig leser. Det skal det nok bli en ordnings på når jeg bare er ferdig med dette seminaret :-)

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Selvfølgelig er jeg ikke sint. Det skal nok litt mer til. Jeg stiller bare spørsmålet. Siden DU ikke vil ha lang bloggrull, hvorfor skal andre ha det?

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

Det kan da ikke jeg svare på? Det er da sannelig ikke jeg som har bedt dem ha det? Det er klart det er hyggelig at andre vil ha meg i sin bloggrull men det betyr da ikke at jeg må ha dem i min - eller vise versa? Da faller jo store deler av poenget med bloggrull bort, syns du ikke?

 
 
Blogger Balanse Sier:

Kommentar til gjeldende blogginnlegg:

Jeg skulle ønske gutta fikk vite om dette av mora si før tenårene, godt med en påminnelse før hormonene og forvirringen overtar.

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

Balanse: Ja, det hadde vært bra. Så slipper man å løpe rundt og fortelle dem det etter at de har blitt voksne :-) Husker vi det når vi selv blir mødre, tror du?

 
 
Blogger radiohode Sier:

Du trenger ikke ha lang lenkeliste, vesla. Sjekk min!

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

Jeg holdt på å si "men du har jo verdens lengste bloggrull" men så tok jeg en kikk og der hadde det jo virkelig skjedd ting siden sist.

"Norges søteste mesterallegoriker" er en tittel jeg kan leve svært, svært godt med. Det er nesten så jeg burde legge det ut på bloggen et sted, men så kommer vel Gretten og Selvisk og sier at jeg har blitt høy på pæra..

Og så bloggeliten da du! Det er jo temmelig langt fra sanneheten men takk likevel. Grusomt trist at du blir borte nå som du har begynt å smiske sånn - kan du ikke bare opprette et alternativt nick og fortsette å henge her inne? Pliiiis?

 
 
Blogger radiohode Sier:

Jasså, vesla? Litt fascinert, kanskje? :-)

Man får se. Implosjonsfasen tar sin tid. Hva som skjer etter det vet jeg ennå ikke.

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

Fascinert av smisking? Alltid :-)

 
 
Blogger Esquil Sier:

det er interessant det du tar opp. det er riktig at man skal la damen føle seg spesiell, men når skal man begynne? jeg har fx prøvd å sånn omtrent likebehandle bloggedamene, ihvertfall offentlig, for man vet ikke hvem man evt kan finne tonen med i det virkelige liv, så det er greit å ikke brenne broer. mens jeg ser at respekterte ungkarer som kooperativet-gutta og kent satser på å lovprise enkeltdamer i bloggen. jeg tror at for å gjøre det må jeg være sikrere på at man matcher enn man kan bli bare gjennom nett.

 
 
Anonymous Anonym Sier:

HAR blitt høy på pæra? Har du ikke alltid vært det a?:)

"Norges søteste mesterallegoriker" passer godt det.

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

Esquil: Jeg skjønner at du liker å la mulighetene stå åpne, problemet er vel at med den metoden er det heller tvilsomt om du noen gang kommer til å møte en bloggejente? Eller?

Selvisk: Hmpfr, det har jeg vel ikke det.

Takk! :-)

 
 
Blogger Esquil Sier:

jeg kommer nok til å (fortsette å) møte bloggejenter. om Den Rette er en blogger synes jeg er vanskelig å avgjøre gjennom nett. men et sted der ute er Den Rette, og når vi treffes innbiller jeg meg at hun setter pris på at jeg ikke har solgt hjertet mitt offentlig. kanskje tar jeg feil, kanskje burde jeg lære av kent, han cyber-giftet seg jo med en ny dame hver måned, og det har jo slått bra ut. men det fins en del ting som bare kent slipper unna med.

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

Klart du finner den rette. Men hvem er disse bloggejentene du har truffet? Do share! :-)

 
 
Blogger Esquil Sier:

diskresjon, baby. trenger ikke jenter diskresjon?

vedr. lenkelister: jeg har lang liste fordi hver link gir en blogg bedre rangering hos søkemotorene. jo flere norske bloggere jeg kan gi bedre googlescore, jo bedre. Blog Power.

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

Diskre-hva-da? Kom igjen nå, som jeg sa til Frøken Skavlan i dag så mottar jeg gjerne hemmelighetsmailer og lover å aldri aldri si det til noen i hele verden.

Vedr lenkelister så er du vel bare et bedre menneske enn meg :-)

 

Svare?