<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d8979916324030367209\x26blogName\x3dFr%C3%B8ken+Makel%C3%B8s\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://frokenmakelos.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dno_NO\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://frokenmakelos.blogspot.com/\x26vt\x3d-2257351198009471507', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Frøken Makeløs

 

Frøkna rettferdiggjør dagens shopping

En busy dag på jobb etterfulgt av utagerende fredagspilsing førte til total bloggstillhet fra Frøkna i går. Men til tross for en seks-sju glass hvitvin og nesten døgning er formen riktig bra i dag og jeg har brukt dagen på å svi av alt for masse penger.

Men sant. Laptopveske man ha. Og når man for en gangs skyld finner joggingser som både er fine og på tilbud så man kjøpe dem (bare det at de er praktiske, til forskjell fra 2/3 av de skoene jeg har fra før, rettferdiggjør dette kjøpet). Videre trenger man strømper nå som det begynner å bli litt for kaldt til å gå med bare ben, og til slutt er det absolutt nødvendig å oppgradere jobbgarderoben (to nye kjoler og et skjørt) når man skal være vertskap for folk fra hele verden på fem dagers seminar neste uke. Dessuten var det en hel del ting jeg ikke kjøpte, noe som også er med på å rettferdiggjøre det jeg faktisk brukte penger på (logikken her er enkel; jo mer man tenker "det har jeg lyst på men jeg lar være å kjøpe det", jo mer har man lov til å kjøpe med seg av andre ting).

Forøvrig konstaterer jeg at høstmoten er utrolig mye mer interessant enn sommermoten, noe som tidvis medfører temmelig udiskret glaning på andre jenter. Og - er det bare noe jeg innbilller meg eller er det veldig mange gutter i stripete gensere der ute for tiden?

Etiketter:

 

til denne posten

 
Blogger Gretten Sier:

Jeg ser ganske så lite på gutter, jenter har førsteprioritet dagen lang :-) Jeg bryr meg lite om hva andre folk bruker av klær, så derfor er mine spørsmål:

1. Hvor er alle guttene med stripete genser?
2. Hva er galt med stripete genser?

Mvh Gretten som brukte stripete gensere flittig for 20 år siden.

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

1. Rundtomkring vel.
2. Ingenting, tvert i mot er stripete genser veldig bra! :-)

 
 
Blogger Marte Sier:

1. For tiden vokser de på trær og dukker opp bak et hvert hushjørne!
2. Mer striper til folket!

Meget enig i shoppinglogikken din;)

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Trodde det bare var røverne i Kardemommeby som gikk i stripete gensere? ;-)

Kris.

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Og forresten er Stripete Katter stygt. Så en i dag, og den bykset etter flyvende frø i luften. Dumass!

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

Frøken S: Ja, ikke sant? Og jeg velger selvsagt å tro at det har en sammenheng med dette: http://frokenmakelos.blogspot.com/2007/05/en-enkel-liste-til-hjelp-for-alle-menn.html
:-)

Kris: Neida, alle bra menn går i stripete gensere. Hvertfall så burde de det. Og katter har jeg ingen sans for whatsoever - hverken med eller uten striper.

 
 
Blogger Gretten Sier:

Jeg står over stripene

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

Ah, du vet ikke hva du går glipp av :-)

 
 
Anonymous Anonym Sier:

hihi:D

Gøy å lese bloggen din, og liker bildene dine også:o)


Hvor er det du har shoppet hen, forresten? Kan jeg få noen motetips fra selveste Frøken Makeløs?


Vakre kjoler og skjørt kan man aldri få nok av! Det er nå min mening da;o)



Hilsen søtnosa;o) (hihi)

 
 
Anonymous Anonym Sier:

Ooh, shopping, noe som opptar meg litt for tiden og fått ett par blogg-poster dedikert til seg!

Ellers er det mye striper ute og går, ja. Både gutter og jenter. Men jeg unngått det, slik jeg alltid unngår moter som ikke føles "meg" ut :-)

 
 
Anonymous Anonym Sier:

vi lever etter samme prinsippet set jeg. meget fornuftig!

og ja, det drøsser av menn med striper! juhu!!!! men selv om de har striper behøver ikke det bety at de er gode på holde-hodet-smasking.
trust me.

 
 
Blogger Marte Sier:

Selvfølgelig har det en sammenheng med lista!;)

 
 
Blogger Frøken Makeløs Sier:

Anonym: Takk for det! Jeg er alltid klar for å dele ut råd (som alle andre), kanskje jeg må fashion-blogge litt? :-)

Villkatta: Det er en god innstilling, jeg tenker på moten som noe som kan inspirere, og når jeg har flaks er det mye av det jeg liker i butikkene. Har hatt flaks i noen sesonger nå, det er sikkert derfor klesskapet buler på midten..? :-)

Tina: Så du mener at de to tingene ikke alltid henger sammen? Skremmende. Hva slags indikatorer skal man bruke da mon tro?

Frøken Skavlan: Yay, Frøkna dikterer motebildet i hovedstaden! :-D

 

Svare?